۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۵۳۶۵۲
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

امید دادن به مردم مهمترین رسالت جامعه روحانیت در دوران پساکرونا است

امید دادن به مردم مهمترین رسالت جامعه روحانیت در دوران پساکرونا است
حجت الاسلام باغشنی گفت: روحانیون باید در شرایط کنونی بر مبنای منطق اسلام به مردم امید دهند و از این موقعیت برای افزایش سرمایه اجتماعی استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام ابراهیم باغشنی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، صبح امروز در آیین تجلیل از روحانیون فعال در قرارگاه مدافعان سلامت این استان، با بیان اینکه مهمترین مسأله در مورد بیماری کرونا از دیدگاه علوم پزشکی این است که این بیماری اثرات بسیار زیادی بر روی دین دارد و سؤالات بسیاری در این زمینه وجود دارد که متخصصان هم نمی‌توانند پاسخ دهند، گفت: این بیماری با حوزه دین، سلامت و روانشناسی درگیر و بیشتر بر روی حوزه علوم انسانی و دینی اثرگذار بود؛ بنابراین در اوایل شیوع بیماری سؤالاتی به وجود آمد که پاسخی برای آن پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز روحانی باید دقیق باشد و از یقین‌ها برای پاسخ به سؤالات استفاده کند، افزود: زمان پایان بیماری مشخص نیست و فرضیه‌هایی مانند اینکه ۷۰ درصد از جمعیت یک کشور باید به بیماری مبتلا شوند، در تابستان بیماری کم و در پاییز مجدد اوج بگیرد است و یا اینکه پیک جدیدی در این روز‌ها در راه است که البته همه این احتمال‌ها فرضی و بدون دلیل علمی است.

حجت الاسلام باغشنی با اشاره به اینکه پزشکان از دید پزشکی به این ویروس نگاه می‌کنند و حکم قرنطینه عمومی داده می‌شود، اما در بسیاری از کشور‌ها این امر در عمل صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: دولت‌ها زیر بار قرنطینه نمی‌روند چراکه خودکشی، طلاق، فرار فرزندان از خانه و ... بعد از قرنطینه بیشتر شده و خطرات بیشتری را به دنبال دارد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر اینکه برخی‌ها به دنبال این بودند تا موضوع کرونا را با دین گره بزنند، گفت: مطرح شدن آغاز کرونا از قم و حرم اهل بیت و کارآمدی نظام موضوعات مهمی بود که در این مدت مطرح شد و دشمن بر روی آن‌ها بسیار مانور داد؛ تقابل به وجود آمده بین دین و علم تنها با تدابیر مقام معظم رهبری حل شد.

وی اضافه کرد: همچنین شیوع ویروس کرونا از قم نبود بلکه نخستین جایی که توانست این ویروس را تشخیص دهد استان قم بود، همزمان با استان قم در استان ایلام نیز این ویروس شایع شده بود که البته منشأ ویروس در این دو استان متفاوت است.

حجت الاسلام باغشنی با اشاره به اینکه ضد انقلاب مطمئن بود که زیر ساخت‌های پزشکی در ایران محدود است، به همین دلیل به دنبال ایجاد مشکلات اجتماعی بود، اظهار کرد: در اوایل کار با کمبود‌های ماسک و مواد بهداشتی نگرانی میان جامعه پزشکان به وجود آمد تا جایی که علوم پزشکی نمی‌توانست از راه قانونی لوازم بهداشتی را تأمین کند، به همین دلیل به خرید از بازار سیاه روی آورده بود که با ورود گروه‌های جهادی جو روانی شکسته شد و کار به جایی رسید که شرکت‌های ماسک سازی برای فروش محصولات خود با این دانشگاه تماس گرفتند.

وی با اشاره به رسالت امروز روحانیون در دوران پساکرونا تصریح کرد: ناامید کردن مردم سناریو بعدی دشمن است که روحانیون باید بر مبنای منطق اسلام به مردم امید دهند و از این موقعیت استفاده کنند تا سرمایه اجتماعی که در چند سال پیش کاهش پیدا کرده بود را افزایش و بر چالش‌های مقابل نظام فایق آیند./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات