۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۵۳۶۹۱
سردار ملکی:

بیانات رهبر انقلاب در روز قدس پایه‌های رژیم صهیونیستی را سست کرد

بیانات رهبر انقلاب در روز قدس پایه‌های رژیم صهیونیستی را سست کرد
سردار ملکی به رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: بیانات مقام معظم رهبری در روز قدس پایه‌های رژیم صهیونیسم را سست کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار عبدالله ملکی، دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران امروز در نشست خبری با گرامیداشت حماسه سوم خرداد، این روز مهم را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس افزود: پیروزی ما در هشت سال جنگ تحمیلی مرهون همین رشات‌ها و فداکاری‌های رزمندگان است.
 
ملکی در ادامه سخنان خود به رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس اشاره کرد و آن را همچون تیری در قلب دشمنان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در روز قدس پایه‌های رژیم صهیونیسم را سست کرد.
 
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، روز قدس را یادگار امام خمینی (ره) معرفی کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از فراموشی مسأله قدس و فلسطین جلوگیری کردند، افزود: حدود چهار دهه است در سایه همین تدبیر ارزشمند امام راحل شاهد توجه امت اسلامی به موضوع فلسطین هستیم.
 
سردار ملکی، حماسه فتح خرمشهر و آزادسازی قدس شریف را دو اصل جدایی‌ناپذیردانست و تصریح کرد: نباید بگذاریم مسأله فلسطین در سایه برخی سیاست‌های خصمانه و خیانت کارانه ارتجاع عرب منطقه و همچنین غربی‌ها به حاشیه رانده شود.
 
وی با بیان این که همان طور که امام راحل نیز فرمودند فلسطین پاره تن اسلام است، ادامه داد: امروز توجه به این موضوع مهم نه تنها وظیفه مسلمانان جهان است بلکه یک تکلیف و وظیفه انسانی است.
 
دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران به خیانت آشکار برخی کشور‌های عربی منطقه در موضوع فلسطین اشاره کرد و با بیان این که همراهی ارتجاع عرب منطقه با آمریکا و رژیم صهیونیستی گناهی نابخشودنی است، ادامه داد: کشور‌هایی که امروز فلسطین و مظلومیت مردم ستمدیده این کشور را نادیده می‌گیرند باید روزی پاسخگوی ملت‌ها باشند.
 
سردار ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر به اهمیت استراتژیکی فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این منطقه به دلیل اهمیت بالایی که داشت سه بار از سوی انگلیسی‌ها به اشغال درآمد و برای بار چهارم در سال ۵۹ به مدت ۵۷۵ به اشغال رژیم بعثی عراق درآمد.
 
وی ادامه داد: در حماسه مقاومت، مردم، عشایر عرب، تکاوران ارتش، سپاه، مرزبانی و نیرو‌های کمیته کوچه به کوچه، خیابان به خیابان و میدان به میدان، جانانه از این شهر دفاع کردند و در حماسه آزادی، خرمشهر ظرف ۲۳ روز از چنگال رژیم بعثی آزاد شد.
 
سردار ملکی با بیان این‌که عاشورا اسلام را حفظ کرد و دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه کرد، گفت: بزرگترین واکنش دشمن به ایران اسلامی، جنگ تحمیلی بود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات