۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۵۳۶۹۸
منتخب مجلس شورای اسلامی:

به هیچ وجه در انتصاب مدیران سیاسی بازی و حزب گرایی را دخالت نمی‌دهیم

به هیچ وجه در انتصاب مدیران سیاسی بازی و حزب گرایی را دخالت نمی‌دهیم
راستینه گفت: به هیچ وجه در انتصاب مدیران سیاسی بازی و حزب گرایی را دخالت نمی‌دهیم، اما به عنوان نماینده مردم مقابل انتصاب مدیران ضعیف را می‌گیریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، احمد راستینه، منتخب مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، با تأکید بر اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ پیام اصلی برای ما داشت، اظهار کرد: مردم به شدت دنبال تغییر هستند و درصد مشارکت مردم در انتخابات نشان داد که ما باید بار دیگر بر ارتقای اعتماد سرمایه اجتماعی کشور که همان مردم هستند تلاش کنیم و در این راه آستین همت را بالا بزنیم.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات مردم نیازمند تلاش شبانه روزی است، خاطرنشان کرد: نخستین برنامه من در مجلس یازدهم مطالبه گری از مسؤولان برای حل مشکلات مردم است.

راستینه با بیان اینکه پیام دوم مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی عبور از بازی‌های سیاسی، حزب زدگی و انحصارطلبی است، ابراز کرد: احزاب چند نفره که تنها در زمان انتخابات فعال می‌شوند با سهم خواهی قدرت دستگاه‌های اجرایی را در حل مشکلات مردم کاهش می‌دهند.

نمایندگان مجلس باید تنها به قانون و مردم پاسخگو باشند

وی با تأکید بر اینکه در دوران نمایندگی مجلس شورای اسلامی تنها باید به قانون و مردم پاسخگو باشیم، تصریح کرد: وظیفه اصلی ما در دوران نمایندگی تمرکز برای حل مشکلات مردم است.

منتخب مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات این است که وارد رقابت‌های غلط سیاسی و انتقام جویی نشویم.

وی از تشکیل گروه‌های مطالبه گری در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان خبر داد و افزود: مجمع‌های نخبگانی در ۷ شهر از این حوزه انتخابیه شورا‌های پیشرفت و تعالی را تشکیل داده اند و مسائل و مشکلات شهر‌ها و روستا‌ها را احصا و ارجاع می‌دهند، ثمره تشکیل این شورا‌ها همگرایی در شهر‌ها و پیگیری مطالبات توسط نخبگان با وحدت است.

راستینه با بیان اینکه قانون گذاری و نظارت از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش نظارت از سوی برخی نمایندگان ادوار گذشته مورد غفلت واقع شده است، درصدد هستیم بازوان نظارتی خود را در این راستا تقویت کنیم، رسانه‌ها نیز می‌توانند در همین راستا یاری رسان ما در امر نظارت باشند.

منتخب مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص برنامه‌ها برای حمایت و تقویت اقتصاد کشور، افزود: تا زمانی که سود مالی در سرمایه‌های غیرمولد مانند سکه، دلار، زمین، خودرو و ... است، بخش تولید و مولد کشور دچار آسیب می‌شود، متأسفانه روابط پولی در بسیاری از کشور‌ها دو جانبه و بر مبنای دلار است و به نظر می‌رسد اگر سبد ارزی ما متنوع شود می‌توان از مشکلات ناشی از افزایش نرخ دلار بر اقتصاد کشور رهایی یافت.

وی فرار مالیاتی و توزیع نامتوازن ثروت در کشور را یکی از مشکلات اصلی اقتصاد معرفی و تصریح کرد: باید اقتصاد غیر مولد افزایش یاید و همچنین مبارزه با قاچاق کالا در اولویت قرار بگیرد.

راستینه در خصوص مسأله آب نیز، گفت: آب از منابع ملی است و ما باید برای آیندگان این سرمایه ملی را حفظ کنیم، روان آب‌ها یک ظرفیت بزرگ برای چهارمحال و بختیاری است که توجه چندانی به استفاده صحیح از این ظرفیت نمی‌شود.

منتخب مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتقال آب بین حوزه‌ای تنها برای آب شرب مجاز است به شرطی که اول مشکل آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری از طریق پروژه بن _ بروجن حل شود، شاهدیم که نیمی از مردم این استان برای تأمین آب شرب سالم با مشکل مواجه هستند.

راستینه با بیان اینکه عدم اجرای پروژه‌های غیرقانونی در حوزه انتقال آب از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسؤولان است، تصریح کرد: موضع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح بهشت آباد به صورت شفاف اعلام شده است؛ این طرح ارزیابی زیست محیطی ندارد و ما با جدیت در مقابل طرح‌هایی که به محیط زیست آسیب می‌زند ایستادگی می‌کنیم و امیدواریم دستگاه قضا در مقابل این دادخواهی عادلانه قضاوت کند.

منتخب مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتصابات، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه در انتصاب مدیران سیاسی بازی و حزب گرایی را دخالت نمی‌دهیم، اما به عنوان نماینده مردم مقابل انتصاب مدیران ضعیف را می‌گیریم.

راستینه در پایان خاطرنشان کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب، تمرکز ما استفاده از نیرو‌های جوان و انقلابی است. /۹۴۵۷/پ210/ق
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
آن روزی که خداوند معصیت نشود عید است،
0
0