۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۶۵۳۶۹۹
دفتر رهبر معظم انقلاب:

یکشنبه ۴ خرداد عید سعید فطر است + نظر مراجع

یکشنبه ۴ خرداد عید سعید فطر است + نظر مراجع
دفتر رهبر معظم انقلاب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد فردا (یکشنبه۴ خرداد ۱۳۹۹) روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد فردا (یکشنبه۴ خرداد ۱۳۹۹) روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع عموم مردم شریف ایران می رساند، بر اساس گزارشهای متعدد رسیده از راصدان کاردان و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شوال المکرم در غروب شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ مطابق با ۲۹ رمضان المبارک ۱۴۴۱ هجری قمری برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) محرز شده است، بنابراین فردا (یکشنبه) ۴ خرداد عید سعید فطر خواهد بود.

دفتر مقام معظم رهبری

همچنین حضرات آیات وحید خراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و بشیر نجفی از مراجع تقلید نیز یکشنبه را عید فطر اعلام کردند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
عاشقان عید تان مبارک باد
2
0
رسول
United States
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
نظر مراجع تقلید در خصوص رویت هلال ماه شوال به شرح زیر است :

رهبر انقلاب : فردا ۴ خرداد ۱۳۹۹ روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.

آیت الله سیستانی : فردا یکشنبه آخرین روز ماه مبارک رمضان و دوشنبه عید سعید فطر است .

آیت الله وحید خراسانی : تا لحظه مخابره خبر ثابت نشده است .

آیت الله صافی گلپایگانی : تا لحظه مخابره خبر ثابت نشده است .

دفتر آیت ‌الله‌ شبیری زنجانی : ملاک برای اثبات شروع ماه قمری، دیده شدن ماه با چشم عادی است.
بنابر این اگر برای هر کدام از مقلدین، قابلیت رؤیت هلال ماه با چشم عادی، آن هم برای منطقه مکلف و ارتفاعات نزدیک و طبق گزارش‌های قابل اعتماد ثابت شود، عید فطر برای آنها ثابت شده است و کسانی که برایشان ثابت نشود فردا را باید روزه بگیرند. همچنین اندازه هلال ماه و بزرگی آن هنگام غروب فردا شرعا اثبات نمی‌کند که آن روز، اول ماه بوده است
1
0
ناشناس
United States
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
بسمه تعالی

دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی در نجف اشرف به مومنین گرامی اعلام می نماید که پس از غروب روز شنبه ۲۹ ماه مبارک رمضان، رصد هلال انجام گردید و رویت هلال با چشم غیر مسلح در عراق و مناطق اطراف برای ایشان ثابت نگردید هر چند احتمال زیاد می رود که در شب آینده هلال بسیار بلند و روشن باشد. و لکن ارتفاع و روشنایی ماه در شب آینده دلیل بر این که ماه شب دوم می باشد، نیست. نظر به این که فتوای معظم له آن است که اول ماه در هر منطقه ای تابع امکان رویت هلال با چشم غیر مسلح در آن منطقه و حوالی آن می باشد و رویت به وسیله دوربین یا تلسکوپ یا در سایر مناطق عالم ملاک نمی باشد، بنابر این فردا روز یک شنبه مکمل ماه مبارک رمضان بوده و روز دوشنبه عید سعید فطر می باشد.

از خداوند تبارک و تعالی مسئلت داریم که جمیع اعمال صالحه را قبول نموده و عید را بر همگان مبارک گرداند و این مناسبت ارزنده را برای همه مسلمین منشاء خیر و برکت همه ساله قرار دهد. بدرستی که خداوند شنونده و اجابت کننده است.

دفتر حضرت آیت الله سیستانی



انتهای پیام
1
0
اسلامی م
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
عید سعید فطر را بر مقام عظمای ولایت ، مراجع عالیقدر ،علماء اعلام ، عموم مسلمانان و عزیزان بزر گوارمان در این خبرگزاری خوب و دوست داشتنی و کاربران محترمشان تبریک و تهنیت عرض میکنم و پیروزی اسلام بر کفر و سعادت دنیوی و آخروی را برای همه ی حق دوستان از خدای متعال خواهانم .
0
1
طلبه جهادی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
آیات عظام خامنه ای، وحید خراسانی، بشیرنجفی،مکارم شیرازی، علوی گرگانی، نوری همدانی، سید کاظم حائری، سیدمحمدحسینی زنجانی، گرامی قمی، محفوظی، سیدمحمدصادق روحانی و همچنین دفاتر آیات ابوالقاسم خوئی، محمدفاضل لنکرانی، محمدحسین فضل‌الله و محمد سند امروز یکشنبه چهارم خرداد ما را اول شوال و عید فطر اعلام نمودند.
0
0