۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۶۵۳۷۰۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

جهاد تمام شدنی نیست | رشادت‌های دفاع مقدس به آیندگان منتقل شود

جهاد تمام شدنی نیست | رشادت‌های دفاع مقدس به آیندگان منتقل شود
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: جهاد تنها به دوران دفاع مقدس و سوم خردادماه محدود نمی‌شود بلکه جهاد یک امر مستمر، وظیفه و تکلیف شرعی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در آیین گرامی داشت ایام الله سوم خرداد و جلسه شورای پیشکسوتان که با حضور جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا برگزار شد، گفت: جهاد تنها به دوران دفاع مقدس، سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر محدود نمی‌شود بلکه جهاد یک امر مستمر، وظیفه و تکلیف شرعی و همیشگی ما در همه شرایط و مراحل زندگی است.

وی با تأکید بر اینکه جانبازان با همه سختی‌ها دست از دفاع از ارزش‌های انقلاب و عملیات دفاع مقدس، حق گویی، ایثارگری و تلاش‌های مجاهدانه بر نمی‌دارند، افزود: رسانه‌های معاند داخل و خارج، عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را غیرممکن می‌دانستند، اما این کارِ نشدنی به فضل الهی و با همه سختی‌ها انجام شد و بسیاری از این رشادت‌ها در تاریخ مانده است، اما برخی هنوز ثبت نشده که باید ثبت و به آیندگان منتقل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان خاطرنشان کرد: شب‌های خاطره و گفتن مسائل دفاع مقدس را جدی بگیرید و تا جایی که می‌توانید از این دوران سخنان ماندگار بیان کنید.

در ادامه این آیین نیز منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر از گسترده‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود، گفت: تحلیل این عملیات با متر و معیار‌های مادی و دنیوی ممکن نیست.

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس از لحاظ وسعت منطقه عملیاتی، تلفات انسانی دشمن و تاکتیک نطامی متفاوت با سایر عملیات‌ها بود، اظهار کرد: پیروزی در این عملیات نشان از آمادگی و هماهنگی نیرو‌های مسلح داشت.

ذوالفقاری با بیان اینکه خرمشهر برگ برنده دشمن بود، یادآور شد: آزادسازی خرمشهر ضربه سنگینی برای عراق بود و اعتبار ایران را در عرصه بین المللی افزایش داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تلاش ها، مجاهدت‌ها و فداکاری امروز جهادگران عرصه سلامت را متاثر از آموزه‌های دفاع مقدس دانست و افزود: همین ویژگی هاست که ملت ایران را از سایر کشور‌ها متمایز کرده است.

در پایان این نشست از ۲۰ عنوان کتاب تألیف شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد؛ ندیده عاشقش شدم، یلان فارسان، یکی مثل دیگران، مرادی برای دل سجاد، از بلندای زردکوه و ... از جمله این کتاب‌ها بودند. /۹۴۵۷/پ210/ق
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
عید تان مبارک
0
0