۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۳۷۳۷
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «نقش مهدویت در تحکیم خانواده» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «نقش مهدویت در تحکیم خانواده» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «نقش مهدویت در تحکیم خانواده» که به بیان راهکارهای لازم در جلوگیری از تزلزل و از هم پاشیدگی خانواده می انجامد، منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «نقش مهدویت در تحکیم خانواده» اظهار داشت: یکی از مهم ترین اصل‌های اندیشه‌ تشیع اصل اصیل مهدویت است که در عصر غیبت، استمرار تعلیمات ناب اسلامی و شیعی را در جوامع مسلمان سبب شده و راه پیشروی بشریت و آینده‌ آنان را تا پایان تاریخ روشن ساخته است.

وی گفت: این اصل امید‌بخش، حرکتی است از سرچشمه‌ توجه به امام و هادی و راهبری زنده و آسمانی، اما در پس پرده‌ غیب. با تمسک به این اصل روشن، خانواده‌ها، هرگز، در دنیای مدرن و صنعتی و بی‌خدایی معاصر، تنها و سرگشته نمی‌مانند و در هر فتنه و مصیبتی ـ آن‌گونه که در بیان زیبای روایات آمده است ـ به حصن حصین این اندیشه‌ الهی (انتظار فرج) پناه می‌برند و برای حل مشکلات فردی و اجتماعی خود از آن یار غایب از نظر، چاره‌جویی می کنند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: اینک، در دنیایی که در آن، حکام و سیاست‌مداران، در پی اجرای دستورها و فرمان‌های الهی نیستند، بلکه می‌خواهند هر چه بیشتر به مطامع مادی خویش دست یابند، اندیشه و آموزه‌ای که می‌تواند به معنای واقعی نجات‌بخش بشریت از آلام بی‌خدایی، افسردگی و از هم‌پاشیدگی باشد، همانا اندیشه‌ مترقی «مهدویت» است و پرداختن به آموزه های ایشان و کاویدن زوایای گوناگون آن باعث احیای خانواده‌ها از تزلزل و سستی در عصر کفر می شود.

وی افزود: آنچه ضرورت پرداختن به این مبحث مهم را دوچندان می‌کند، لزوم تدارک یک خانواده‌ مستحکم و متعالی است؛ خانواده‌ا‌ی که با طرح «تبیین و ترویج آموزه های مهدویت» و پژوهش در عرصه‌های گوناگون مرتبط به این امر، متولد خواهد شد.

پهلوانی اظهار داشت: در بحث از کارکردهای آموزه ‎های مهدویت - که منجر به تحکیم و تعالی خانواده می شود - بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد. با توجه به این باور داشت (ظرفیت‌های لازم که می‌تواند در تعالی خانواده نقش مهمی داشته باشد و خلأ موجود در خانواده‌ها را پر کند) ضروری است درباره این مولّفه‌های اثرگذار مهدویت و راهکارهای مبتنی بر آن در تحکیم و تعالی خانواده و به‌تبع آن تعالی و سعادت جامعه، پژوهش شود.

وی گفت: در این کتاب سعی خواهیم کرد مسائلی که منجر به تعالی خانواده می شود و از تزلزل و از هم‌پاشیدگی آنان جلوگیری می‌کند را بررسی و راه‌کار‌های لازم را ارائه دهیم.

پهلوانی به معرفی کتاب «نقش مهدویت در تحکیم خانواده» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت علی اصغر نوبخت و رحیم کارگر تألیف شده که در مرکز تخصصی مهدویت تهیه و در انتشارات این مرکز منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «نقش مهدویت در تحکیم خانواده» با 160 صفحه در سال 1398 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت این اپلیکیشن می توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
نسخه پی دی اف کتاب رو نداشتین؟
0
0