۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۵۳۷۵۲
آیت الله حسینی بوشهری:

مؤمنان از دستاورد‌های ماه مبارک رمضان مراقبت کنند

مؤمنان از دستاورد‌های ماه مبارک رمضان مراقبت کنند
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر مراقبت از دستاوردهای ماه رمضان گفت: رمضان ماه آمرزش گناهان است و بعد از گذر این ماه نباید دیگر وارد مرحله گناه شویم.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسینی بوشهری ، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: عید فطر، عید بندگی است به‌طوری‌که بعد از یک ماه روزه‌داری و دعا و راز و نیاز خداوند متعال این عید را برای این قرار داده ست که مردم پاداش اعمال خودشان را بگیرند.


وی ادامه داد: در حقیقت فطر به معنای بازگشت به توحید است و خوشا به حال آن‌هایی که در این ماه روزه گرفتند و توانستند از درهای رحمت خداوند که بازشده بود به‌خوبی بهره ببرند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: اما در مقابل افسوس به حال کسانی که به هر دلیلی نتوانستند از این فیض بزرگ الهی بهره ببرند و محروم ماندند.

وی بابیان این‌که ماه رمضان ماه پر خیروبرکتی برای همه مردم بود، تأکید کرد: روز عید مردم تصور نکنند که تنها همین یک روز عید است چراکه به فرموده حضرت علی (ع) هرروزی که در آن معصیت الهی نباشد، آن روز به‌عنوان عید است.

عضو خبرگان رهبری مراقبت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان را خواستار شد و گفت: این ماه، ماه آمرزش گناهان، قبولی اعمال و دور بودن از شیطان است و بعد از گذر این ماه نباید دیگر وارد مرحله گناه شویم.

وی بیان داشت: انتظار می‌رود همان‌طوری که مردم در این ماه مبارک رمضان کمک مؤمنانه را انجام دادند این حرکت را در طول سال ادامه بدهند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله همه مؤمنان از آن چیزی که در این ماه مبارک به دست آورده‌اند مراقبت کنند و این بیماری کرونا و بلیه نیز از جهان رخت ببندد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
خدا مسئولان و مردم را از وساوس نفسانی حفظ کند.
سخن درستی فرمودند
3
0
سید محمد
United States
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
باعرض سلام وادب شما چرا مشتری ندارید با یکی دو نظر یا هیچی تیترتون عوض میشه این مطلب روازجائی کپی کردم لطفا یکی 2تا فقیه نظرات خود دراینمورد را بنویسند_________فقهای امامیه بخوبی میدانند که مرحوم ابن ابی عقیل وابن جنید اسکافی معروف به قدیمین پایه گذاران اجتهاد درفقه شیعه بوده اند _______ابن جنید به عنوان یک باور کلامی اقوال فقهی امامان را نه بر اساس نقل، بلکه بر اساس رأی می‌پنداشته و به همین جهت اختلاف در روایات فقهی را نیز ناشی از اختلاف امامان در رأی دانسته است_____خوب این نظر یکی از دوفقیهی است که اجتهاد را وارد فقه شیعه کرده اند __________ومرحوم حاج آقاحسین بروجردی به روایت مرحوم مهدوی کنی اعتقاد داشتند فقه شیعه حاشیه ای برفقه اهل سنت است به این معنی که بجز زمان رسول خدا وعلی ع سائر خلفا برنمط فقه اهل سنت کشورداری میکردند ومسائل مستحدثه ازقبیل قسامه وبسیاری از اصطلاحات فقهی درطول حاکمیت خلفای اهل سنت وارد فقه شده و روایات ماهم مبین همین معناست واین نه به معنای ارجحیت فقهی بلکه باوجود ائمه علیهم السلام شیعه نیازی به اجتهاد نداشته وقول وفعل وتقریر ائمه ع مکفی بوده ونیازی به اجتهاد نداشتند ولی ازسال 57 که فقه شیعه حاکم شده است مشخص شده که دربسیاری ازمبانی بایستی تجدید نظر شود مانمیتوانیم با استناد به قرآن ولارطب ولا یابس الا فی کتاب مبین خودرا مستغنی ازاجتهاد وعلوم تجربی بدانیم اگر اجتهاد نباشد مابانکداری نوین را چه شکلی اسلامی کنیم؟؟این که نمیشود صرفا بگوئیم ربا به ای نحو کان حرام است _ خوب جایگزینش چیه غرض مشکل ما باکثرت معممین که نه باچندتا مثل ابن جنید وابن ادریس ومطهری حل میشود وگرنه بهترین خطبای ما ملعبه بوقهای بیگانه میشوند ازاینکه حاشیه طولانی شده عذرخواهی میشود
0
0