۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۵۳۷۷۳
از سوی مدیر حوزه‌های علمیه اعلام شد؛

آغاز درس‌های خارج و سطوح عالی حوزه از روز چهارشنبه

آغاز درس‌های خارج و سطوح عالی حوزه از روز چهارشنبه
آیت الله اعرافی اعلام کرد: درس‌های خارج و سطوح عالی حوزه‌های علمیه از روز چهارشنبه با تاکید بر رعایت همه دستور العمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور اعلام کرد: درس‌های خارج و سطوح عالی حوزه‌های علمیه با استیذان از مراجع عظام و با هماهنگی شورای عالی حوزه و ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از تعطیلات عید سعید فطر ـ از روز چهارشنبه ۷ خرداد ـ و با تاکید بر رعایت همه دستور العمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

مدیر حوزه های علمیه از مدیران، اساتید و طلاب مدارس و مراکز و موسسات حوزه‌های علمیه به‌خاطر حرکت‌های جهادی، تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و رزمایش مواسات که تاکنون نقش فعال و افتخار آفرین داشته اند و راه جهاد را در همه عرصه های علمی، تبلیغی، خدمات اجتماعی و رسانه‌ای همچنان ادامه خواهند داد، تشکر کرد و نیز از آنان به‌دلیل نقش ممتاز در برنامه ریزی گسترده و استمرار برنامه‌های علمی و آموزشی حوزه در همه سطوح و مقاطع در فضای مجازی در دوره ابتلای به کرونا تقدیر و سپاس‌گزاری کرد.

وی از اساتید حوزه خواست برای جبران و تکمیل برنامه‌های درسی حوزه با رعایت دستورالعمل‌ها تا اوایل تیرماه در برگزاری درس‌های خارج و سطوح عالی بذل عنایت و همکاری نمایند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
لطفا گزارشی از آغاز فعالیت های درسی تهیه و منتشر نماید
ترجیحا گزارش تصویری باشد
تشکر
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
لطفا در صورت امکان در خصوص ابعاد حقوقی و اسلامی قتل رومینا اشرفی مطلب کار کنید
2
0
ناشناس
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
حمیدرضا گودرزی وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به جنبه عمومی قتل رومینا اشرفی توسط پدرش اظهار کرد: از لحاظ قانونی پدر در صورت قتل فرزندش قصاص نمی‌شود، اما جنبه عمومی جرم را که ۳ تا ۱۰ سال حبس است، باید بگذراند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بر اساس ماده ۶۱۲ که می‌گوید هر کسی مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته، اما از قصاص گذشت کرده باشد و یا بهر علت قصاص نشود، در صورتی‌که اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران شود، دادگاه مرتکب را به حبس از ۳ تا ۱۰ سال محکوم می‌کند که در این پرونده هم پدر قصاص نمی‌‍‌شود، اما باید مجازات عمومی جرم را بگذراند.

وی با بیان اینکه برای صدور این حکم نظر مورد نظر دادگاه است، گفت: دادگاه با توجه به مسائل و شرایطی که قتل بر اساس آن انجام شده درباره حبس و جنبه عمومی جرم تصمیم‌گیری می‌کند؛ گاهی ممکن است کیفیات مخففه هم اعمال شود که بر اساس آن جنبه عمومی جرم از ۳ سال کمتر می‌شود، اما گاهی ممکن است مجازات تکمیلی داده شود و فرد بیش از ۱۰ سال حبس را بگذراند و حتی برای او جرم مجازات تبعید هم در نظر گرفته شود.

گودرزی تصریح کرد: عملی که این پدر انجام داده با شرایط امروز کشور مطابقت ندارد و باید شرایط روحی وضعیتی که قتل در آن انجام شده در کنار شرایط زندگی دختر مقتول و بلوغ فکری او بررسی شود.

این وکیل دادگستری گفت: برای صدور حکم تمام شرایط از جمله وضعیت زندگی دختر و شرایط زندگی او باید مد نظر قرار گیرد و با توجه به آن برای پدر قاتل حکم صادر شود.
ناشناس
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
البته متاسفانه ، طرح قتل رومینا ، طرح ارتباطات حرام و خلاف عفت وی را، از دیدها پنهان کرده است !
مسببان
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کسانی که با عنوان دروغ کودک همسری ، و پیگیری افزایش سن ازدواج ، و تقبیح ازدواج بالغان ، به امثال رومینا ظلم ، و آنها را به سمت ارضای حرام سوق، و در نتیجه باعث قتل و بی حیثیتی می شوند ، در صدر عاملان و باعثان هستند
ناشناس
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
مسلمانی که علی رغم گستره وسیع و بلانهایه حیاتی ، که بالطبع و بر اساس اعتقاد درستش بدان معتقد است ، در تنگنای زندگی دنیا گیر کرده و همانند مادیین به حیات و زندگی نگاه می کند ، گرفتار بیماری فوق العاده وحشتناکی است
او مثل مادیها گمان می کند که زندگی همین ، زندگی دنیاست و بس !
لذا در باره مجازاتهای کیفری اسلام مثل انواع حدود بخصوص آنهایی که منجر به اعدام و مرگ محدود می شود ، در حیرت یا تردید فرو می رود و می ماند

زندگی خسارت بار و رو به بزه های مهم ، چیزی جز زیان برای دارنده چنین حیاتی ، به همراه ندارد
اسلام با قیچی کردن ادامه زندگی زیانی و عذاب زا ، سعی در نجات زندگی اصلی و ابدی یا تقلیل عذاب بزهکار است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
« گودرزی تصریح کرد: عملی که این پدر انجام داده با شرایط امروز کشور مطابقت ندارد » شرایط امروز یعنی چه ؟ اگر کار پدر را فرضا مشروع بدانیم ، شرایط امروزی کدام است که مانع بشود ؟ اتفاقا اگر وضعیت زمانی جامعه را منفعل کرده باشد ، احیای حکم و دستور العمل شرعی در چنین وضعیتی بسیار ارزشمند است .
1
1