۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۵۳۸۴۱
یادداشت:

سال 2000، دروازه پیروزی جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی

سال 2000، دروازه پیروزی جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی
سال 2000 میلادی، سال آغاز افول هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی به دست جبهه مقاومت است.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: روز 25 ماه می سال 2000 میلادی روز بسیار شیرینی در خاطرات جبهه مقاومت، ملت فلسطین، لبنان و حامیانشان است. در این روز رژیم اشغالگر صهیونیستی با خفت و ذلت مجبور شد که خاک لبنان را رها کند.

پیروزی جبهه مقاومت در این سال بر رژیم اشغالگر صهیونیستی، باور «ما می توانیم» را در میان اعضای جبهه مقاومت و دل همه آزادی خواهان و امت اسلامی زنده کرد. تا قبل از این سال بسیاری از کشورها به این باور رسیده بودند که اسرائیل به پشتوانه متحدان سر سخت خود نظیر آمریکا به یک ابر قدرت تبدیل شده است و هیچ کشوری نمی تواند آن را شکست دهد، اما جبهه مقاومت با کمترین تجهیزات نظامی شکست بسیار سنگینی بر رژیم اشغالگر صهیونیستی تحمیل کرد.

پیروزی فرزندان جبهه مقاومت بر اسرائیل آثار و برکات بسیاری داشت که به چند مورد آن در ذیل اشاره می کنیم:

1. رژیم اشغالگر صهیونیستی در عرصه دیپلماسی تا قبل از سال 2000 میلادی به موفقیت های چشمگیری دست یافته به طوری که در ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ میلادی توافق نامه کمپ دیوید را امضا و تهدید نظامی مصر را خنثی کرده بود و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز خود را در مقابل اسرائیل از پیش بازنده می دانستند. بنابراین هیچ کشور و حزبی در منطقه به جز ایران و جبهه مقاومت، جرأت ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی را نداشت.

2. اسرائیل تا قبل از سال 2000 میلادی، بارها به لبنان یورش برده و پیروزی های شایانی به دست آورده بود به طوری که در 6 ژوئیه 1982 با حمله هوایی، زمینی و دریایی موفق شد که بیروت پایتخت لبنان را به محاصره کامل خود در بیاورد و در واقع دومین پایتخت در کشورهای عربی پس از بیت المقدس را در معرض چنین تهدید بزرگی قرار دهد و بیش از نیمی از بیروت را به اشغال کامل خود در بیاورد. اما پس از این اشغال، حزب الله لبنان به کمک جمهوری اسلامی ایران، در سال 1982 میلادی تاسیس و در سال 1985 میلادی طی بیانیه‌ای رسمی ایدئولوژی و استراتژی خود مبنی بر مقابله با اسرائیل را رسما اعلام کرد و فرزندان جبهه مقاومت طی 18 سال تلاش شبانه روزی با کمک هم پیمانانشان توانستند که رژیم صهیونیستی که تا دندان مسلح بود را شکست دهند.

3. شکست رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی موجب شد که جبهه مقاومت بیش از پیش خود را باور داشته باشند، توانایی های همدیگر را بپذیرند و اتحاد خود را در مقابل رژیم صهیونیستی تقویت کنند و در نتیجه به یک تهدید بسیار بزرگ علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شوند.

4. حزب الله لبنان در عملیات سال 2000 میلادی ثابت کرد از نظر نظامی در سطح بسیار بالایی قرار دارد به طوری که از حملات شهادت طلبانه تا عملیات چریکی و تکامل آن به شبیخون‌های سنگین به مقرها و تجمعات نیروهای رژیم صهیونیستی رسیده است.

5. حزب الله لبنان در عملیات سال 2000 میلادی به جهانیان ثابت کرد که ایمان از هر سلاحی قدرتمندتر است. فرزندان جبهه مقاومت با ایمان و عزم راسخ بدون هیچ هراسی به دل دشمن یورش می بردند و تاکتیک های نظامی مورد نظر خود را علیه اشغالگران صهیونیستی به کار می بستند.

جمع بندی:

تاریخ، یکی از بهترین معلم ها برای هر انسانی می تواند باشد. جوانان و همه کسانی که آمال و آرزوهای خود را در کشورهای غربی جستجو می کنند و یا می پندارند که با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی، می توانند قدرت خود را حفظ کنند، باید شیوه تعامل کشورهای مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی در طول تاریخ با شیوه تعامل جبهه مقاومت با اسرائیل را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

همان طور که امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس امسال فرمودند: «مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل الله و فریضه و مطلوب اسلامی است. پیروزی در چنین مبارزه‌ای تضمین شده است، زیرا فرد مبارز حتّی در صورت کشته شدن هم به اِحدی الحُسنیین دست یافته است. بجز این، مسئله‌ی فلسطین یک مسئله‌ی انسانی است، بیرون کردن میلیون‌ها انسان از خانه و مزرعه و محلّ زندگی و کسب خود، آن هم با قتل و جنایت هر وجدان انسانی را آزرده و متأثّر می کند و در صورت داشتن همّت و شجاعت به مقابله وادار میسازد.»

رهبر انقلاب در این بیانات به صراحت، جهانیان را به مبارزه با فلسطین دعوت می کند زیرا تنها راه مقابله با چنین رژیم کودک کشی، اخراج اشغالگران از اراضی فلسطین و نابودی این غده سرطانی است.

نویسنده: حجت الاسلام عارف ابراهیمی کارشناس مسائل بین الملل

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین رفیعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
خیلی خوب بود، اطاعات جدیدی کسب کردم
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
آمریکا مانند شوروی نابود می شود
1
0