۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۵۳۹۰۷
آیت‌الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

مجلس انقلابی مصالح ملی و کلی نظام را بر منافع فردی و جناحی ترجیح می‌دهد

مجلس انقلابی مصالح ملی و کلی نظام را بر منافع فردی و جناحی ترجیح می‌دهد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجلس انقلابی مصالح ملی و کلی نظام را بر منافع فردی و جناحی ترجیح می‌دهد، گفت: رفع مشکلات اقتصادی مطالبه مردمی است.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و تولیت مدرسه علمیه ایروانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر اینکه عملکرد مجلس یازدهم باید انقلابی باشد، اظهار داشت: طبق قانون اساسی مجلس شورای اسلامی دو وظیفه مهم قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین را بر عهده دارد.

وی در تبیین وظیفه نخست، عنوان کرد: طبق اصل 72 و 85 قانونی اساسی، مجلس شورای اسلامی باید قوانین کشور را در چارچوب شریعت اسلامی وضع کند و قوانین وضع‌شده به‌ هیچ‌ عنوان نباید با دستورات اسلامی مغایرت داشته باشد.

آیت‌الله مجتهدشبستری به وظیفه دوم مجلس اشاره کرد و ادامه داد: وظیفه دوم مجلس شورای اسلامی نظارت بر حسن اجرای قوانین است، نمایندگان این اجازه رادارند که با تحقیق و تفحص عملکرد مسؤولان اجرایی اقدام به طرح سؤال و یا استیضاح رییس جمهور و وزرای دولت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم باید با توجه به شرایط فعلی اولویت‌ها را تشخص و قوانین متناسب با آن را مطرح و وضع کند، اظهار داشت: مجلس یازدهم باید مشکلات موجود را بشناسد و راهکارهایی را برای حل آن تعیین کند و به‌جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای برای رفع مشکلات مردم اقدام مقتضی داشته باشد.

مجلس انقلابی مصالح ملی و کلی نظام را بر منافع فردی و جناحی ترجیح می‌دهد

تولیت مدرسه علمیه ایروانی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید منافع ملی را به منافع فردی و جناحی ترجیح دهند، عنوان کرد: امروز مسائل اقتصادی و فرهنگی مهم‌ترین مشکل کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه رهبر انقلاب بارها بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تأکید داشتند و تنها راه‌حل اساسی برای برون‌رفت از مشکلات کنونی را توجه به ظرفیت‌های داخلی بیان فرمودند اما متأسفانه تاکنون اقدام عملی لازمی در تحقق این امر صورت نگرفته و غالباً اقدامات انجام‌شده جنبه شعاری و سخنرانی داشته است تا اینکه در مقام عمل و اجرا مشاهده شود.

مطالبه مردم و رهبری از نمایندگان مجلس تمرکز بر تولید و اشتغال‌زایی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بنابراین ضروری است نمایندگان مجلس دوره یازدهم قوانین را بررسی و مشکلات کشور را ریشه‌یابی کنند و بدانند مطالبه مردم و رهبری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمرکز بر تولید و اشتغال‌زایی است چراکه با رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی می‌توانند مصالح مردم را تأمین کنند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه قوانین دست و پاگیر مانع توسعه اقتصادی کشور می‌شود، عنوان کرد: مجلس یازدهم در راستای رفع مشکلات اقتصادی باید در برخی قوانین به‌منظور تسهیل در شرایط دریافت پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی، اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان، جلوگیری از واردات بی‌رویه و ممانعت شدید و جدی با ورود و توزیع کالاهای قاچاق تجدیدنظر داشته باشد.

نظارت دقیق بر اجرای قوانین از راه‌های مبارزه به فساد است

تولیت مدرسه علمیه ایروانی با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم باید بسیار قوی‌تر و دقیق‌تر از گذشته به اجرای قوانین نظارت داشته باشد، اظهار داشت: برای مثال مجلس یازدهم در امر خصوصی‌سازی باید نظارت جدی در واگذاری‌ها داشته باشد و تلاش کند قوانین به‌صورت صحیح اجرا شود.

وی تأکید کرد: معمولاً با شروع دوره جدید مجلس شورای اسلامی دولت نیز تغییر می‌کند بنابراین با این تغییر نمایندگان مجلس باید هوشیار باشند و به وزرایی که تعهد و دلسوزی بیشتری دارند و ولایی بودن آنان محرز است رأی اعتماد دهند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه تنظیم قانون برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه بر عهده مجلس یازدهم خواهد بود، گفت: نمایندگان مجلس باید از همین ابتدا مطالعات خوبی در این راستا داشته باشند تا بتوانند باقوت متن قانون برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه را جامع و بدون نقص تنظیم کنند.

مسائل فرهنگی اولویت مجلس یازدهم قرار گیرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مجلس یازدهم باید به مسائل فرهنگی توجه و عنایات بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب در جنگ نرم فعال‌تر شدند بر این اساس مجلس یازدهم باید ازنظر تقنین و نظارت عملکرد مؤثری در مقابله به این تهاجم داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نمایندگان سوگند یاد می‌کنند که پاسدار حریم اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند بر این اساس نمایندگان باید به مسائل فرهنگی به‌صورت خاص توجه کنند و بررسی کنند چرا دولت در مسائل فرهنگی بودجه کم اختصاص می‌دهد و همان چیزی هم معین می‌کند در مقام عمل اجرا نمی‌شود.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی بیان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم در تصویب معاهدات باید بسیار دقیق عمل کنند بخصوص در عرصه بین‌الملل نباید معاهداتی را به امضا برسانند که همانند برجام بعدها پشیمان شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در مراسم افتتاحیه مجلس جدید رهنمودهایی را بیان فرمودند که بسیار مهم است چنانچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس این رهنمودها عمل کنند می‌توانند رضایت الهی و ملت را جلب کنند./813/ت300/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْطِ وَ أَقِيمُوا وُجُوهَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَ ادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ كَمٰا بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ*
فَرِيقًا هَدَىٰ وَفَرِيقًا حَقَّ عَلَيْهِمُ الضَّلَالَةُ ۗ إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ*
آیه 29/30 سوره اعراف

مراجع عظام تقلید که خوب از خجالت آقای لاریجانی در آمدند!!!….
نامه اعتراضی امروز جامعه اسلامی دانشجویان رو به مراجع عظام تقلید مشاهده بفرمایید،لطفا.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
به نظرم رئیس مجلس آنقدرهام که میگن مهم و قدرتمند نیست و حتی تو انگلیسی بهش speaker میگن یعنی بیشتر نقش سخنگو داره و نهایتا یک رای داره مثل نماینده‌های دیگه. ارزش نداره سر ریاست دعوا و جنجال پیش بیاد.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
خداوند واقعا این چور آخوندای بابصیرت رو حفظ کنه
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
اخوند رو اصلاح کنید بنویسید علمای با بصیرت
4
0
ناشناس
Romania
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
احسنت
4
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
با درود و سلام بر حضرت آیة الله مجتهدی شبستری دامت تأییداته . زبانِ حالِ کسی که با حق مخالف است و متر اندازه گیریش راخواسته های نفسانی خود بر گزیده است : هر سخن را گرچه حق رد میکنم ، راه خوشبختی بخود سد میکنم . چون به شیطانِ درونم بَر دَه ام ، خاک عالَم بر سر خود کرده ام . رهنمایانم اَبالیسِ برون ، پیروِ فرمانشان من از درون. پس چکار دارم چه باشد چیست حَقٌ ، چون زِ شِقٌ ِ عقل دارم هفت شَقٌ، هر شکافی را پر از جهل و غرور ، کرده و مستم زِ اِحساسِ سرور ، زین سبب هر کس خلافم حرف زد ، در حسابش آرَم از افراد بد. بد بگوید یا بگوید خوب را، بر سرش باید بکوبم چوب را. او خلافِ میلِ من حرفی زده ، پس برونش کرد باید از رده .
4
0
ناشناس
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
مطلب زیبایی بود
ناشناس
Romania
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
امیدوارم مجلسی انقلابی باشد
4
0
ناشناس
Romania
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
مجلس دوره یازدهم باید انقلابی باشد
4
0
رحمان
Romania
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
مردم بدبخت شدن از مجلس بی عرضه دهم
4
0
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
عالی
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
خدادحفظتون کنه
3
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
خدا از مجلس دهم و اینکه حق مردم رو تضییع کردند نمیگذره
3
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کارنامه مجلس دهم جز بدترین ها در تاریخ ایران شد
3
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
نمره مجلس دهم 100 درجه زیر منفی بود
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
دختر چهارده ساله
پدر سی و هفت ساله
دوست‌پسر سی ساله!
در یک محیط کوچک آنها باهم دوست میشوند، فرار میکنند، و احتمالا خبرشون تو محله میپیچه. بعد دستگیر میشن. برمیگردن خونه و دختر توسط پدر به قتل میرسه
حالا داستان یا سن و سال‌ها جزئیاتش میتونه متفاوت باشه
اگر دخترشو میداد
الان ما داشتیم سر کودک همسری حرف میزدیم
اگر نمیداد سر نفهمیدن عشق
اگر نمیکشت سر بی‌غیرتی
الان که کشته، کسایی که تا دیروز قصاص رو توحش میدونستن الان قصاص میخوان!
اگه بخوان قصاص کنن، رضایت میخوان
این دهن ماس که هیچ وقت بسته نمیشه
از بس نظر بیخود میدیم
این ماییم که داس میسازیم باحرفامون
میدیم دست مردم
تو خانواده هامون
تو فامیلامون
تو محیط‌های کاریمون
برچسب میزنیم عین آب خوردن
شرایط رو به لحاظ روانی سخت میکنیم برا هم
خیلی سرها بخاطر دهن بازِ ما بریده شده و ما خودمون ندیدیم.
خیلی آرزوها کور شده
خیلی آدمها سرخورده شدن
فقط بخاطر حرف های ما
پس جایی که باید دهنمونو ببندیم، ببندیم
و اونجایی باز کنیم که دردی از مردم دوا بشه.

.......
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
امیدوار هستیم مجلس یازدهم در راستای رفع مشکلات اقتصادی وو فرهنگی جامعه حرکت کند و دغدغه اصلی اش تحقق مطالبات رهبری باشد
2
0
کوروش
Romania
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
معیشت معیشت معیشت معیشت به داد معیشت مردم برسید
2
0
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
عالی بود نکات بسیار دقیقی بود
2
0
طلبه
Romania
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
ممنونیم
2
0