۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۵۳۹۸۴
در نشست «میز ونزوئلا» در بین الملل رسا مطرح شد؛

پیروزی راهبردی ایران در جولانگاه آمریکا با الهام از بیانات رهبر معظم انقلاب

پیروزی راهبردی ایران در جولانگاه آمریکا با الهام از بیانات رهبر معظم انقلاب
کارشناس مسائل امریکا طی نشستی به بررسی زوایای مهمی از ارسال نفتکش های ایران به ونزوئلا پرداخت و آن را پیروزی جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی توصیف کرد.

خبرگزاری رسا - بین الملل: در حالی پنج کشتی نفتکش «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران راهی ونزوئلا شده‌اند که چهارمین نفتکش نیز وارد دریای کارائیب شد.

این اقدام ایران که به اقتدار کشورمان در حیاط خلوت آمریکا توصیف شده است، بازتاب های بین المللی در رسانه های مختلف داشت.

در همین راستا، «کاظم نجاتی» کارشناس مسائل آمریکا، در نشست «میز ونزوئلا» که در دفتر مرکزی خبرگزاری رسا در شهر مقدس قم برگزار شد، به بررسی زوایای مهمی از ارسال نفتکش های ایران به ونزوئلا و راهبردهای این اقدام پرداخت که مشروح این نشست تقدیم مخاطبان می شود:

یک پیروزی راهبردی با الهام از تأکید رهبر انقلاب بر مقاومت در مقابل استکبار جهانی

کاظم نجاتی بیان داشت: نفتکش های ایران به ونزوئلا با پرچم جمهوری اسلامی در حالی به حرکت درآمدند که در طول مسیر جی پی اس و ردیاب ها روشن بود و از هر نقطه می شد مسیر دقیق حرکت آنها را ردیابی کرد و ایران در مقابل تهدید رسمی آمریکا اعلام کرد که در صورت هر گونه اقدام یا ایجاد خطر یا مزاحمت علیه نفتکش ها، منافع ایالات متحده را در هر نقطه از جهان با خطر مواجه خواهد کرد.

کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: آمریکا بارها اقدامات تلافی جویانه ایران و مواجهه با خطرهایی که در منطقه متوجه این کشور شده است را به چشم دیده بود که می توان به حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، بازداشت ملوانان آمریکایی و انگلیسی در خلیج فارس و بیرون راندن ناو آمریکایی از آب های سرزمینی ایران توسط قایق های تندرو اشاره کرد. ایران از این رهگذر ثابت کرده است که از قدرت ساختگی و هیمنه پوشالی آمریکا واهمه ندارد و به قدرت خدای متعال تکیه دارد و این مسأله در بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر یقین داشتن به وعده الهی به پیروزی می توان مشاهده کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری تأکید دارند که دست بسته نشستن در برابر دشمنان آنها را جسورتر می کند و هر چه در مواجهه با دشمن پیش برویم و مقاومت کنیم، به همان اندازه او به عقب نشینی وادار می شود. دکترین مقاومتی که رهبر در فرمایشاتشان و در گام دوم انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارند، اکنون خود را عملا نشان داده است و آن خودبرتربینی آمریکا، که تلاش می کند، آن را در حوزه های مختلف اقتصادی، نظامی دفاعی و غیره نمایان کند، با اعزام نفتکش ها به ونزوئلا زیر سؤال رفت و این هیمنه ادعایی کاملا شکسته شد و کشورهایی که تحت تأثر هژمونی آمریکا قرار گرفته بودند و از این رهگذر دچار ضعف شده اند، با این اقدام جمهوری اسلامی ایران به خود آمدند و امیدوار شدند و دانستند که از طریق همکاری با قدرت های نوظهور منطقه ای مانند ایران و برخی دیگر از کشورهای آسیایی، همچنان می توان در مقابل آمریکا بایستند و سیاست ضداستکباری خود را پیگیری کنند.

عرض اندام ایران در جولانگاه آمریکا

کاظم نجاتی در ادامه خاطر نشان کرد: با ظهور کشورهای چپگرا در آمریکای لاتین و روی کار آمدن هوگو چاوز در ونزوئلا و دیگر رؤسای جمهور در آرژانتین، بولیوی و اکوادر در صدد برآمدند تا پیمان هایی میان خود در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه سیاسی و اقتصادی ببندند و جبهه جدیدی در مقابل سیاست های لیبریالیستی آمریکا و فرهنگ شکل دهند و موفقیتهای نسبی نیز با رهبری و حمایت های مالی و سیاسی چاوز رقم خورد و شبه اتحادیه ای میان این کشورها نیز تشکیل شد.

کارشناس مسائل آمریکا افزود: با مرگ چاوز آمریکا روزنه امیدی برای راه اندازی دومینوی سقوط کشورهای ضدآمریکایی در منطقه آمریکای لاتین پیدا کرد که این مسأله با رای نیاوردن چپگرایان در آرژانتین و توطئه علیه دولت نیکاراگوئه و برزیل آغاز شد. از میان این کشورها تنها ونزوئلا به رغم فشارهای سیاسی و اقتصادی و تلاش آمریکا برای کودتای سیاسی علیه دولت نیکلاس مادورو، همچنان پابرجا ماند و به مقابله با سیاست های واشنگتن ادامه داد، با اینکه عمده شیوه هایی که برای ساقط کردن یک نظام وجود دارد را بر روی ونزوئلا پیاده کرده بود.

وی ادامه داد: در واقع ونزوئلا نماد چپگرایی در آمریکای لاتین است و با ساقط شدن آن دیگر امیدی برای کشورهای این منطقه جهت ادامه نظام سوسیالیستی باقی نخواهد ماند. اقدام ایران در حمایت از دولت مادورو و ارسال نفتکش ها به ونزوئلا موجب تقویت این دولت خواهد شد و امید کشورهای ضدامپریالیستی را نیز از رهگذر قدرت نوظهوری مانند ایران بیشتر می کند، بویژه اینکه این کشور ثابت کرد که نسبت به دکترین مورد تأکید رهبر خود مبنی بر حمایت از هر کشور و هر جریانی که در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستد، پایبند بوده و آن را به منصه ظهور نیز رسانده است./983/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
چرا از نشست عکسی کار نکردید
اگر از آقای نجاتی تصویری دارید خوب بود کار کنید
5
0