۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۵۴۰۰۷
پس از سه ماه انتظار مؤمنان و نمازگزاران؛

نماز جمعه در ۹ نقطه استان سمنان در حال برگزاری است

نماز جمعه در ۹ نقطه استان سمنان در حال برگزاری است
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان گفت: نماز جمعه این هفته پس از سه ماه تعطیلی، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۹ شهر استان سمنان برگزار می‌شود.
محمد حسن پیرچه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد کرونا استان سمنان که با حضور نماینده، ولی فقیه، استاندار و رؤسای دو دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد و سفید اعلام شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا در ۹ شهر استان سمنان، برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مناطق تا اطلاع ثانوی بلامانع است.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه جمعه در استان سمنان با قدردانی از تلاش‌های وصف ناپذیر کادر پزشکی و پرستاری، مسؤولان بهداشت و درمان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و همه دستگاه‌ها و نهاد‌های فعال در امر مقابله با شیوع کرونا و یاری رساندن به مردم و بیماران، اضافه کرد: به لطف خدا و با توجه به تصمیم اتخاذ شده، نماز جمعه امروز پس از سه ماه انتظار مؤمنان و نمازگزاران در شهرهای، شاهرود، میامی، بسطام، کلاته خیج، مجن، رودیان، حسین آباد کالپوش، بیارجمند و آرادان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: الزام ضدعفونی اماکن برگزاری نمازجمعه و استفاده از تب سنج در ورودی مصلی ها، ضرورت استفاده نمازگزاران از دستکش و ماسک و به همراه آوردن مهر و سجاده شخصی، ممانعت از ورود افراد مشکوک السلامه و عدم حضور بیماران یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کودکان و زمان بندی کلی برنامه نماز جمعه حداکثر در ۴۵ دقیقه از جمله مواردی است که به ستاد‌های نماز جمعه ابلاغ شده است.

پیرچه با بیان اینکه مردم ۹ شهر استان که وضعیت شیوع کرونا در آن‌ها سفید اعلام شده در صورت پایداری شرایط و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از فیض حضور در نماز‌های جماعت مساجد نیز برخوردار خواهند شد، افزود: متأسفانه به دلیل اینکه شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار، سرخه، مهدی شهر و شهر‌های توابع آن‌ها همچنان در وضعیت هشدار یا زرد قراردارند، امکان برگزاری نماز جمعه فعلاً وجود ندارد. /۹۷۷/پ310/ف
جواد رمضانیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
طرحی نو در اندازید
0
0