۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۵۴۰۱۳

دستور ترامپ برای شلیک به معترضان آمریکایی

دستور ترامپ برای شلیک به معترضان آمریکایی
رییس‌جمهور آمریکا با لحنی خشن، به مانند خشونت پلیس این کشور علیه رنگین‌پوستان، معترضان را به صدور دستور شلیک تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور ایالات متحده امروز (جمعه) تهدید کرد اگر تظاهرات معترضان به خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان ادامه یابد، نیروهای امنیتی به سمت آنها شلیک خواهند کرد.

ترامپ در واکنش به هجوم معترضان به مرکز پلیس شهر «مینیاپولیس» و آتش زدن آن، در صفحه توئیتر خود نوشت: «نمی‌توانم بایستم و تماشا کنم که چنین اتفاقی برای شهر بزرگ مینیاپولیس می‌افتد. [مشکل] فقدان رهبری است».

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد شهردار مینیاپولیس در مقابله با این اعتراضات، افزود: «یا جاکوب فرِی، شهردار چپ‌گرای افراطی بسیار ضعیف این شهر، خودش را جمع‌وجور می‌کند و شهر را تحت کنترل درمی‌آورد، یا من گارد ملی را اعزام می‌کنم تا این کار را به درستی انجام دهند».

رییس‌جمهور آمریکا در توئیت دیگری ضمن توهین کردن به معترضان آمریکایی و نمک‌پاشیدن به روی زخم کسانی که علیه خشونت پلیس با رنگین‌پوستان این کشور تظاهرات کردند، نوشت: «این اراذل و اوباش، به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من اجازه نمی‌دهم این اتفاق رخ دهد».

ترامپ سپس به تهدید آنها روی آورده و گفت: «با تیم والز، فرماندار [مینه‌سوتا] صحبت کرده و به او گفتم ارتش در تمام مسیر با اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را به دست می‌گیریم، اما زمانی که غارتگری شروع شود، شلیک هم شروع می‌شود».

ساعتی پیش نیز رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند تظاهرات‌کنندگان ضد خشونت پلیس ایالات متحده علیه رنگین‌پوستان در این کشور، ساختمان حوزه سوم مرکز پلیس مینیاپولیس را محاصره کرده در تلاش برای تصرف آن هستند.

شبکه «سی‌بی‌اِس» نیز از مینیاپولیس گزارش داد که معترضان توانستند درب‌های ورودی این ساختمان را شکسته و بعد از ورود، آن را به آتش بکشند.

 گارد ملی ایالت مینه‌سوتا نیز خبر داد که حدود ۵۰۰ نظامی را برای سرکوب معترضان در مینیاپولیس اعزام کرده است.

روز دوشنبه بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست ۴۰ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
ما هم می توینم مثل خودشون عمل کنیم . مثلا یک توییت جعلی برای تحریک شدید سیاهپوستان به نام ترامپ بسازیم و بین سیاهپوستان امریکا منتشر کنیم . حداقل دو میلیون نفر اون توییت رو باور خواهند کرد . همونطور که اونها همین اقدامات رو علیه ما انجام می دن و بدون سند علیه ما موج رسانه ای راه می ندازن و یه عده هم باور می کنن\
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
حالا یاد گرفتیم ازادی بیان چیه !!! یعنی همونطور که ترامپ گفت به مردم شلیک کنن فقط الان باید مقایسه رسانه های کثیف معاند رو ببینید که خواستار اعدام پدر اون دختر هستن و به خاطر قوانین کشور به جمهوری اسلامی توهین میکنن اما به فردی که در آمریکا توسط پلیس کشور کشته شده و پلیسا اصلا محکوم نشدن کاری ندارن
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
بی بی سی و سی ان ان و رسانه های امپریالیستی که آماده هستن تا کشورهای مخالف امریکا مثل ایران، چین، ونزوئلا، کوبا و... رو بمباران ایدئولوژیک کنن هیچ کدوم به گفتمان نژادپرستی و جمعه طبقاتی اشاره ای در امریکا نمیکنن. قضیه رو تا حد کل کل نژادپرست بودن ترامپ و یک عدد افسر پلیس تقلیل میدن!
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
پارتلادی آمریکانن چخدی یلی، هم الی هم ایاقی سندی بلی . مکن اعصاب خوب خویش را خرد، در آرامش هر عاقل کار پیش برد . کدام عاقل بمجنون میکند گوش ، به او که رفته باشد از سرش هوش؟
دهان را واکند بیهوده گوید، نمیداند چه میخواهد ، چه جوید، به فحٌاشی مده نفس خود عادت ، که زشتی ها نخواهد کرد شادت. فقط رنج و تلاش بی نتیجه، بجان عمٌَه یِ خوبت خد یجه، بجا ماند برایت آخر کار، غمی بسیار با سنگینی بار.
1
0