۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۵۴۰۲۲
مکتب امام خمینی(4)؛

استاد حوزه علمیه هند: امام خمینی اسطوره تاریخ جهان اسلام است

استاد حوزه علمیه هند: امام خمینی اسطوره تاریخ جهان اسلام است
یکی از اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه هند، امام خمینی (ره) را اسطوره تاریخ جهان اسلام معرفی کرد و اظهار داشت که امام راحل (ره) نظریه جدایی دین از سیاست را باطل کرد.

حجت الاسلام سید فضل عباس زیدی استاد سطوح عالی حوزه علمیه ناصریه شهر جونپور ایالت اتراپرادیش هندوستان در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در هند، حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی را اسطوره تاریخ جهان اسلام دانست و گفت: اتحاد اسلامی یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) است.

وی با  بیان اینکه هنگام پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) در ایران، من در سن نوجوانی بودم و موج خوشحالی را بین بزرگان منطقه خود بخوبی احساس کردم، گفت: ایدهای انقلابی و نظام اسلامی امام خمینی(ره) برای تمام ملت ها جهان و پیروان ادیان امیدوار کننده بود.

حجت الاسلام زیدی با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مسلمانان در اقصی نقاط جهان دچار اختلاف و درگیری مذهبی بودند و استعمارگران از این فرصت برای انزوای مسلمانان استفاده می کردند، اظهار داشت: سخنرانی ها امام راحل(ره) بزگوار، تمام توطه های دشمنان اسلام را خنثی می کرد.

وی با تاکید به این که امام خمینی(ره) بر نظریه و مقوله جدایی دین و سیاست خط بطلان کشید، ابراز داشت: قبل از رهبریت سیاسی امام راحل(ره)، جهان حتی مسلمانان به ویژه طبقات دیندار جامعه و رهبران دینی فعالیت های سیاسی را خلاف آموزهای اسلامی می دانستند و تصور می کردند که روحانی فقط به وظایف دینی خود باید رسیدگی کند.

این روحانی برجسته هندی با اشاره به این که امام بزرگوار (ره)، با قرار دادن آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، موجب نزدیک شدن پیروان اسلامی شیعه و اهل سنت به یکدیگر و استحکام اتحاد اسلامی شد، افزود: عموم مردم اهل سنت، در ابتداء انقلاب اسلامی را به انقلاب شیعی نگاه می کردند، اما این اقدام بی نظیر و حمایت امام از ملت فلسطین و غاصب خواندن اسرائیل و به رسمیت نشاختن آن، وجه انقلاب را به انقلاب اسلامی و نظام را به نظام اسلامی تبدیل کرد.

وی شخصیت امام راحل(ره) را نزد عموم مردم هندوستان حتی پیروان دیگر ادیان مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) اسطور جهان بویژه تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام زیدی با بیان این که مقابله با استکبار جهانی و قدرت های شیطانی جهان، یکی از صفات بارز امام خمینی(ره) بود تاکید کرد: دولتمردان جهان به سبب ترس مطالبه گری مردم از حقوق واقعی خود به لرزه افتاده بودند./988  

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
شیعه انگلیسی و سنی آمریکا در راستای اهداف استکبار جهانی درصدد نابودی اندیشه های امام خمینی (ره) هستند.
1
0