۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۵۴۰۸۵

۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در گیلان توزیع شد

۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در گیلان توزیع شد
سخنگوی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در گیلان گفت: در قالب برگزاری رزمایش مواسات ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در گیلان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ولی عادلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در قالب برگزاری رزمایش مواسات 200 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در گیلان توزیع شد اظهار داشت: ارزش کمک‌های انجام شده در این رزمایش 48 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

سخنگوی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در گیلان به غیر از اقداماتی که در قالب این رزمایش انجام شده از کمک‌های خیران، گروه‌های جهادی، مساجد، ائمه و جماعات به خانواده‌های آسیب‌دیده خبر داد و عنوان کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری عزمی جدی در کشور برای اجرای رزمایش مواسات ایجاد شد.

حجت‌الاسلام عادلی شکل‌گیری قرارگاه استانی رزمایش مواسات در استان گیلان با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و فرمانده سپاه قدس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در همین راستا جهت شکل‌گیری قرارگاه‌های شهرستانی نیز موارد لازم به ائمه جمعه ابلاغ و به این ترتیب قرارگاه‌های شهرستانی هم تشکیل شد.

وی با تأکید بر اینکه رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به صورت مردمی و غیردولتی برگزار شد از توزیع حدود 46 هزار بسته معیشتی تا قبل از شروع این رزمایش در گیلان خبر داد و ابراز داشت: در مرحله نخست رزمایش مواسات 55 هزار بسته، در مرحله دوم 50 هزار بسته و در مرحله سوم 50 هزار بسته معیشتی دیگر توزیع شد.

سخنگوی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در گیلان با بیان اینکه سپاه و بسیج از جنس مردم هستند و برای خدمت به مردم در بحران شیوع کرونا وارد عمل شدند افزود: در رزمایش مواسات 15 میلیارد تومان از ظرفیت سپاه کمک شد که 14 میلیارد تومان آن از محل کمک‌های واریزی خیران به حساب سپاه بود.

حجت‌الاسلام عادلی از کمک یک میلیارد تومانی کارکنان سپاه که درصدی از حقوق خود را برای کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در استان گیلان اختصاص دادند سخن گفت و اظهار داشت: 19 هزار و 209 بسته معیشتی به ارزش هر بسته 300 هزار تومان که مجموع آن حدود 6 میلیارد تومان می‌شود هم از طرف سپاه به رزمایش مواسات کمک شد.

وی با تأکید بر اینکه در خلال برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه بیش از 200 هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های آسیب‌دیده از شیوع کرونا توزیع شد تصریح کرد: امیدواریم مشکلات ناشی از این بیماری به تدریج در کشور و استان گیلان برطرف شود و شاهد از بین رفتن آثار و تبعات منفی آن در سطح جامعه اسلامی باشیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات