۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۵۴۰۹۲
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

نمایندگان از اشتباهات مجلس دهم درس بگیرند

نمایندگان از اشتباهات مجلس دهم درس بگیرند
حجت الاسلام محمد ملک زاده عملکرد مجلس دهم را ضعیف دانست و گفت: تحمیل هزینه­‌های بی‌جهت بر نظام و پرداختن به حواشی سبب عقب ماندگی کشور در عرصه‌های تولید و اقتصاد خواهد شد.

حجت الاسلام محمد ملک زاده، عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفت­‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین ویژگی­‌های مجلس کارآمد قوی و در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مجلس یازدهم از طیف نیروهای انقلابی تشکیل شده است و ما در انتظار نتایج مثبت و کارآمدی مجلس در این دوره خواهیم ماند.

حجت الاسلام ملک زاده بیان کرد: محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر انقلاب انقلابی بودن و ماندن نظام و مجموعه های داخل نظام تأکید دارد؛ مجلس از بزرگترین ارکان نظام اسلامی محسوب می شود که بنیان گذار انقلاب اسلامی مجلس را در رأس امور بیان کرده‌­اند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: مهمترین ویژگی مجلس تراز انقلاب اسلامی باید پایبندی و پاسداری از آرمان­‌ها و ارزش‌­های انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب گفت: امانت داری و پاک دستی و رفع مشکلات معیشتی مردم دو محور اصلی پیام رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس بوده است و این دستورات تنها در مجلس تراز انقلاب اسلامی اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام ملک زاده با بیان اینکه نماینده خدوم باید پاکدست، امانتدار و درصدد حفظ منافع کشور و مردم باشد، گفت: اگر نمایندگان از مجلس مسیر اصلی خارج شوند و به حاشیه ها به جای متن بپزدارند، نخواهد توانست به وظایف اصلی نمایندگانی خود عمل کند.

عضو هیأت علمی فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز داشت: در دوره های قبل مانع و معضل اصلی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور در عدم تصویب و اجرایی شدن قوانین به طور صحیح در کشور بود و باید قوانین پیچیده ای که مانع از اجرای شدن قوانین مناسب برای جهش و تولید اقتصادی شود، برطرف شود و نمایندگان برای اصلاح ساختار این تلاش کنند.  

حجت الاسلام ملک زاده بیان کرد: در دوره جدید مجلس از نمایندگان انقلابی انتظار می رود که شجاعانه قوانین مناسبی در زمینه رفع مشکلاتی معیشت مردم تصویب کنند و معضلات اقتصادی در کشور کمتر شود.

وی با بیان اینکه عملکرد مجلس دهم مطلوب و رضایت بخش نبود، گفت: نمایندگان دوره قبل به لحاظ عدالت اجتماعی، معیشت مردم و اقتصادی کارنامه مورد قبولی را ارائه نکرده اند و این امر ناشی از عملکرد نامناسب مجلس دهم و ادوار گذشته مجلس است و نمایندگان به جای اینکه به معضلات و مشکلات اساسی نظام و معیشت بپردازند، بیشتر هزینه های مجلس بی جهت صرف حواشی شده است.

حجت الاسلام ملک زاده بیان کرد: تحمیل هزینه­‌های بی جهت بر نظام اسلامی و پرداختن به حواشی سبب رکود و عقب ماندگی کشور در عرصه های تولیدی و اقتصادی خواهد شد و نمایندگان مجلس یازدهم از اشتباهات مجلس دوره قبل درس بگیرند.

وی با بیان اینکه بزرگترین ناظر بر عملکرد نمایندگان مجلس، خود مردم هستند، گفت: مردم در طول دوره مجلس بر نمایندگان خود را مورد نظارت و ارزیابی قرار دهند و اگر خطایی از نماینده خود مشاهده کردند با صدای رسا در رسانه ها و تریبون‌­های عمومی اعتراضات خود را به گوش نمایندگان برسانند؛ عملکرد نظارتی مردم بر مجلس سبب می‌­شود که نمایندگان از مسیر اصلی خود منحرف نشوند./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات