۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۵۴۱۰۴
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه نباید بر زمین بماند

مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه نباید بر زمین بماند
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تربیت طلابی مهذب، نخبه و انقلابی را مهم ترین وظیفه حوزه برشمرد و گفت: حوزه باید همه توان خود را در جهت تحقق مطالبات رهبری به کار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به جایگاه حوزه علمیه استان در سطح کشور، گفت: حوزه علمیه مازندران در طول تاریخ مهد پرورش عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی بوده است.
 
وی با بیان این که در مقاطع مختلف، برخی از شهر‌های استان دارای چندین مدسه علمیه شاخص در سطح کشور بود، افزود: از دل هر یک از این مدارس علمیه، عالمان بزرگی برای جهان اسلام پرورش یافته اند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۲۵ مدرسه علمیه در نقاط مختلف استان مشغول فعالیت علمی هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعدادی مدارس علمیه تابستانه نیز در برخی نقاط کوهستانی مازندران وجود دارد که به رسم دیرینه علما در فصل تابستان فعالیت می‌کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که مازندران از لحاظ تعداد مدارس علمیه برادران و خواهران و همچنین طلاب در حال تحصیل، استانی غنی است، تصریح کرد: ظرفیت بالای علمی، فرهنگی و تبلیغی این استان در بخش حوزوی؛ ضرورت توجه به تقویت برنامه‌های این بخش را بیشتر می‌کند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر حدود سه هزار طلبه در مدارس علمیه برادران این استان مشغول به تحصیل هستند، بیان داشت: این طلاب از پایه اول تا سطح عالی و درس خارج را در خود استان می‌توانند تحصیل کنند.
 
وی با بیان این که در گذشته طلاب پس از اتمام پایه ششم جهت ادامه تحصیل و گذراندن دروس خارج باید به قم و مشهد مهاجرت می‌کردند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر، همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای ادامه تحصیل طلاب تا سطوح عالی در داخل خود استان وجود دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که در حال حاضر چندین درس خارج رسمی در سطح مدارس علمیه استان دایر است، بیان داشت: اساتید برجسته بومی با اخذ مجوز‌های لازم از قم در حال تدریس در این سطوح عالی هستند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود یکی از برنامه‌های مهم این مدیریت را توسعه رشته‌های تخصصی در سطح مدارس علمیه استان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این رشته‌های تخصصی در مدارس علمیه، شهید بهشتی (ره) و امام حسن عسکری (ع) آمل دائر و در برخی مدارس دیگر استان نیز در آینده‌ای نزدیک راه اندازی خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هدف ما در حوزه تربیت طلابی مهذب، نخبه و انقلابی است، خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبات مهم مقام معظم رهبری از حوزه‌های علمیه، تلاش‌ها برای تحقق این مطالبات باید بیشتر شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهادی طلاب و اساتید مدارس علمیه استان در طول ماه‌های اخیر جهت مقابله با ویروس کرونا و کمک به مردم اشاره کرد و گفت: این تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه روزی با تشکیل قرارگاه جهادی در حوزه علمیه استان با همکاری و تلاش همه مدارس علمیه سطح استان انجام شد که آثار ارزشمندی در جامعه با خود به همراه داشته است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات