۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۵۴۱۳۵
وصیت امام خطاب به نمایندگان مجلس؛

اعتبارنامه عناصر منحرف را رد کنید

اعتبارنامه عناصر منحرف را رد کنید
از نمایندگان‌‌ در این‌ عصر و عصرهای‌ آینده‌ می‌خواهم‌ كه‌ اگر عناصر منحرفی‌ با بازی‌ سیاسی‌ وكالت‌ خود را به‌ مردم‌ تحمیل‌ نمودند، مجلس‌ اعتبارنامه‌ آنان‌ را رد كنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، «امروز خوشبختانه، مجموعه‏ هاى گوناگون سیاسىِ كشور ما از وفادارى به خط امام دم می‌زنند؛ این یك پدیده‏ مباركى است. در برخى از دوره‏ هاى گذشته این‌طور نبود. بعضى جریان‌هاى سیاسى صریحاً از رویگردانى از خط امام سخن می‌گفتند! امروز خوشبختانه مجموعه‏ هاى سیاسى در كشور ما، همه از گرایش به افكار امام راحل و خط امام حرف می‌زنند.» (1)

«امام راحل با سخنان خود و رفتار خود یك هدایت مستمرى را براى امت خود (‌براى ما مردم) به جاى گذاشته است. یعنى دست امام، انگشت اشاره‏ امام در همه‏ پیچ و خم‌هاى زندگى، ما را راهنمایى می‌كند و یكى از قوی‌ترین و بهترین مواریث معنوى امام، همین وصیتنامه‏ او است. جا دارد در برهه ‏هاى مختلف، مردم، مسؤولان گوناگون و جوان‌ها این وصیتنامه را بازخوانى و در این تدبر كنند.» (2)

حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش در چند فقره به مجلس اشاره دارند و گاه وظیفه ملت را در انتخاب صحیح، یادآور شده و گاه به نهادهای نظارتی و مشورتی تذكر داده‌اند و در برخی فقرات نیز خود وكلا را مورد خطاب قرار داده اند.

عناوین این نصایح، وصایا و تذكرات به این شرح است:

1ـ نماینده از قشر محرومان،‌ متعهد و در صراط مستقیم باشد:

وصیت امام خمینی(ره) معمار كبیر انقلاب اسلامی به مردم آن است كه فارغ از جنجال‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای، اشخاصی را به نمایندگی خود برگزینند كه در راستای اهداف مقدس انقلاب و نظام اسلامی حركت كنند.

اكنون باید دید كه آیا منتخبان ملت این ویژگی ها را دارند؟

«... وصیت‌ من‌ به‌ ملت‌ شریف‌ آن‌ است‌ كه‌ در تمام‌ انتخابات‌، ... در صحنه‌ باشند و اشخاصی‌ را كه‌ انتخاب‌ می‌كنند روی‌ ضوابطی‌ باشد كه‌ اعتبار می‌شود.»

«اكنون‌ كه‌ با عنایت‌ پروردگار و همت‌ ملت‌ عظیم‌الشأن،‌ سرنوشت‌ كشور به‌ دست‌ مردم‌ افتاد و وكلا از خود مردم‌ و با انتخاب‌ خودشان‌، بدون‌ دخالت‌ دولت‌ و خان‌های‌ ولایات‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ راه‌ یافتند، امید است‌ كه‌ با تعهد آنان‌ به‌ اسلام‌ و مصالح‌ كشور از هر انحراف جلوگیری ‌بشود. وصیت‌ این‌جانب‌ به‌ ملت‌ در حال‌ و آتیه‌ آن‌ است‌ كه‌ با اراده‌ مصمم‌ خود و تعهد خود به‌ احكام‌ اسلام‌ و مصالح‌ كشور در هر دوره‌ از انتخابات،‌ وكلای‌ دارای‌ تعهد به‌ اسلام‌ و جمهوری‌ اسلامی‌ كه‌ غالباً بین‌ متوسطین‌ جامعه‌ و محرومین‌ می‌باشند و غیر منحرف‌ از صراط‌ مستقیم‌(به‌ سوی‌ غرب‌ یا شرق‌) و بدون‌ گرایش‌ به‌ مكتب‌های‌ انحرافی‌ و اشخاص‌ تحصیل‌كرده‌ و مطلع‌ بر مسائل‌ روز و سیاست‌های‌ اسلامی‌، به‌ مجلس‌ بفرستند.»

«توجه‌ داشته‌ باشند رییس‌ جمهور و وكلای‌ مجلس‌ از طبقه‌ای‌ باشند كه‌ محرومیت‌ و مظلومیت‌ مستضعفان‌ و محرومان‌ جامعه‌ را لمس‌ نموده‌ و در فكر رفاه‌ آنان‌ باشند، نه‌ از سرمایه‌داران‌ و زمین‌خواران‌ و صدرنشینان‌ مرفه‌ و غرق‌ در لذات‌ و شهوات‌ كه‌ تلخی‌ محرومیت‌ و رنج‌ گرسنگان‌ و پابرهنگان‌ را نمی‌توانند بفهمند.»

2ـ اقلیت ها هم ملی بیاندیشند:

در اندیشه امام، همه مردم ایران در برابر سرنوشت خود مسؤولند و اقلیت‌ها نیز باید در انتخاب نمایندگان خود دقیق باشند:

«... به‌ اقلیت‌های‌ مذهبی‌ رسمی‌ وصیت‌ می‌كنم‌ كه‌ از دوره‌های‌ رژیم‌ پهلوی‌ عبرت‌ بگیرند و وكلای‌ خود را از اشخاص‌ متعهد به‌ مذهب‌ خود و جمهوری‌ اسلامی‌ و غیروابسته‌ به‌ قدرت‌های‌ جهانخوار و بدون‌ گرایش‌ به‌ مكتب‌های‌ الحادی‌ و انحرافی‌ و التقاطی‌ انتخاب‌ نمایند.»

3ـ تعهد نماینده:

نمایندگان مردم، با هر تخصص، سابقه و تجربه‌ای كه وارد پیكار انتخاباتی شده باشند،‌ اكنون تعهد است كه روسفیدی را برای خود به جا گذارند.

رمز اهمیت تعهد نمایندگان را در سخن امام می‌خوانیم:

«از مهمات‌ امور، تعهد وكلای‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ است‌. ما دیدیم‌ كه‌ اسلام‌ و كشور ایران‌ چه‌ صدمات‌ بسیار غم‌انگیزی‌ از مجلس‌ شورای‌ غیرصالح‌ و منحرف‌، از بعد از مشروطه‌ تا عصر رژیم‌ جنایتكار پهلوی‌ و از هر زمان‌ بدتر و خطرناك‌تر در این‌ رژیم‌ تحمیلی‌ فاسد خورد؛ و چه‌ مصیبت‌ها و خسارت‌های‌ جان‌فرسا از این‌ جنایتكاران‌ بی‌ارزش‌ و نوكرمآب‌ به‌ كشور و ملت‌ وارد شد.

در این‌ پنجاه‌ سال‌ یك‌ اكثریت‌ِ قلابی‌ منحرف‌ در مقابل‌ یك‌ اقلیت‌ مظلوم‌ موجب‌ شد كه‌ هرچه‌ انگلستان‌ و شوروی‌ و اخیراً آمریكا خواستند، با دست‌ همین‌ منحرفانِ از خدا بی‌خبر انجام‌ دهند و كشور را به‌ تباهی‌ و نیستی‌ كشانند. از بعد از مشروطه‌، هیچ‌ گاه‌ تقریباً به‌ مواد مهم‌ قانون‌ اساسی‌ عمل‌ نشد. قبل‌ از رضاخان‌ با تصدی‌ غربزدگان‌ و مشتی‌ خان‌ و زمینخواران‌؛ و در زمان‌ رژیم‌ پهلوی‌ به‌ دست‌ آن‌ رژیم‌ سفاك‌ و وابستگان‌ و حلقه‌ به‌ گوشان‌ آن‌.»

«... باید بدانیم‌ كه‌ اگر رییس‌ جمهور و نمایندگان‌ مجلس‌، شایسته‌ و متعهد به‌ اسلام‌ و دلسوز برای‌ كشور و ملت‌ باشند، بسیاری‌ از مشكلات‌ پیش‌ نمی‌آید و مشكلاتی‌ اگر باشد، رفع‌ می‌شود.»

4ـ نماینده منحرف را اخراج كنید:

اگر شخصی توانست با به كار بستن نیرنگ‌ها و تبلیغات و شانتاژ، از فیلترهای نظارتی عبور كرده و خود را در نظر مردم موجه جلوه دهد و وارد مجلس شود، آیا نباید نمایندگان ملت، چشم بیدار آنان بوده و به وظیفه انقلابی خود عمل كرده و ابتدا مجلس را جراحی كنند؟

«... از نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در این‌ عصر و عصرهای‌ آینده‌ می‌خواهم‌ كه‌ اگر خدای‌ نخواسته‌ عناصر منحرفی‌ با دسیسه‌ و بازی‌ سیاسی‌ وكالت‌ خود را به‌ مردم‌ تحمیل‌ نمودند، مجلس‌ اعتبارنامه‌ آنان‌ را رد كنند و نگذارند حتی‌ یك‌ عنصر خرابكار وابسته‌ به‌ مجلس‌ راه‌ یابد.»

5ـ قدردانی از ملت و خدمتگزاری:

آیا نمایندگان ملت ولی نعمتی غیر از مردم هم دارند و آیا خدمتگزاری جز برای مردم به ویژه محرومان، در كدام آیین نامه و مرام و قاموس نوشته شده‌است؟

«به‌ مجلس...‌ توصیه‌ می‌نمایم‌ كه‌ قدر این‌ ملت‌ را بدانید و در خدمتگزاری‌ به‌ آنان‌ خصوصاً مستضعفان‌ و محرومان‌ و ستمدیدگان‌ كه‌ نور چشمان‌ ما و اولیای‌ نعم‌ همه‌ هستند و جمهوری‌ اسلامی‌ رهاورد آنان‌ و با فداكاری‌های‌ آنان‌ تحقق‌ پیدا كرد و بقای‌ آن‌ نیز مرهون‌ خدمات‌ آنان‌ است‌، فروگذار نكنید و خود را از مردم‌ و آنان‌ را از خود بدانید.»

6 ـ محكومیت طاغوت:

نكته ظریف وصیت امام به نمایندگان مجلس، طاغوت‌ستیزی آنان است. این صفت باید هم در اندیشه و هم در عمل قانونگذاری مشهود باشد:

«... حكومت‌های‌ طاغوتی‌ را كه‌ چپاولگرانی‌ بی‌فرهنگ‌ و زورگویانی‌ تهی‌ مغز بودند و هستند را همیشه‌ محكوم‌ نمایید، البته‌ با اعمال‌ انسانی‌ كه‌ شایسته‌ برای‌ یك‌ حكومت‌ اسلامی‌ است‌.»

 

7ـ قانون ضد اسلامی ممنوع:

خروجی قوه مقننه در نظام جمهوری اسلامی نمی‌تواند در كلیات، با قوانین اسلامی ناسازگار باشد. در جزئیات نیز، رایزنی اهل فن، تذكر نمایندگان كارشناس دین و نظارت شورای نگهبان می‌تواند از طرح مسائل انحرافی كه گاه با ظاهر اسلامی مزین شده جلوگیری كند:

«و از همه‌ نمایندگان‌ خواستارم‌ كه‌ با كمال‌ حسن‌ نیت‌ و برادری‌ با هم‌ مجلسان‌ خود رفتار، و همه‌ كوشا باشند كه‌ قوانین‌، خدای‌ نخواسته‌ از اسلام‌ منحرف‌ نباشد و همه‌ به‌ اسلام‌ و احكام‌ آسمانی‌ آن‌ وفادار باشید تا به‌ سعادت‌ دنیا و آخرت‌ نائل‌ آیید.»

«وصیت‌ من‌ به‌ مجلس‌...‌ آن‌ است‌ كه‌ در مقابل‌ احكام‌ خداوند متعال‌ خاضع‌ بوده‌ و تحت‌ تأثیر تبلیغات‌ بی‌محتوای‌ قطب‌ ظالم‌ چپاولگر سرمایه‌داری‌ و قطب‌ ملحد اشتراكی‌ و كمونیستی‌ واقع‌ نشوید و به‌ مالكیت‌ و سرمایه‌های‌ مشروع‌ با حدود اسلامی‌ احترام‌ گذارید و به‌ ملت‌ اطمینان‌ دهید تا سرمایه‌ها و فعالیت‌های‌ سازنده‌ به‌ كار افتند و دولت‌ و كشور را به‌ خودكفایی‌ و صنایع‌ سبك‌ و سنگین‌ برسانند.»

8ـ اسلامی بودن قوانین باید تضمین شود:

برای تكرار نشدن تجربه تلخ شكست مشروطه و جدایی دین از سیاست و به میان نیامدن سخنان پوچ غرب گرایانه و مرعوبانه لازم بود نهادی چون شورای نگهبان، بر قوانین مصوب مجلس نظارت كند تا پیش از وقوع فاجعه، پیشگیری‌های لازم صورت پذیرد؛ اما این كار همواره با مخالفت عده‌ای كه در پی منافع شخصی و ضد دینی خود هستند روبرو است.

خطاب امام راحل به اعضای این نهاد راهبردی، چنین است:

«... از شورای‌ محترم‌ نگهبان‌ می‌خواهم‌ و توصیه‌ می‌كنم‌، چه‌ در نسل‌ حاضر و چه‌ در نسل‌های‌ آینده‌، كه‌ با كمال‌ دقت‌ و قدرت‌ وظایف‌ اسلامی‌ و ملی‌ خود را ایفا و تحت‌ تأثیر هیچ‌ قدرتی‌ واقع‌ نشوند و از قوانین‌ مخالف‌ با شرع‌ مطهر و قانون‌ اساسی‌ بدون‌ هیچ‌ ملاحظه‌ جلوگیری‌ نمایند و با ملاحظه ضرورات‌ كشور كه‌ گاهی‌ با احكام‌ ثانویه‌ و گاهی‌ با‌ ولایت‌ فقیه‌ باید اجرا شود توجه‌ نمایند.»

9ـ آزادی غربی، تباهی است:

شاید مهم‌ترین وظیفه مجلس را قانونگذاری و تدوین قوانین اقتصادی و عمرانی بدانند؛ اما وصیت حضرت امام خمینی(ره) به مجلس و سایر قوا، در بخش فرهنگی تبلور بیشتری دارد و درباره مسائل فرهنگی و جوانان هشدار جدی‌تری می دهند:

«اكنون‌ وصیت‌ من‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در حال‌ و آینده‌ ...، آن‌ است‌ كه‌ نگذارند این‌ دستگاه‌های‌ خبری‌ و مطبوعات‌ و مجله‌ها از اسلام‌ و مصالح‌ كشور منحرف‌ شوند. و باید همه‌ بدانیم‌ كه‌ آزادی‌ به‌ شكل‌ غربی‌ آن‌، كه‌ موجب‌ تباهی‌ جوانان‌ و دختران‌ و پسران‌ می‌شود، از نظر اسلام‌ و عقل‌ محكوم‌ است‌. و تبلیغات‌ و مقالات‌ و سخنرانی‌ها و كتب‌ و مجلات‌ برخلاف‌ اسلام‌ و عفت‌ عمومی‌ و مصالح‌ كشور حرام‌ است.‌»/ی704/ف

ع.حسام الدین

--------

1و2: بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع سوگواران ارتحال محبوب دل مستضعفان، حضرت روح الله خمینی(ره) در مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
موافقم
0
0