۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۵۴۲۳۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

مسؤولان به فکر سلامت اعتقادی مردم نیز باشند

مسؤولان به فکر سلامت اعتقادی مردم نیز باشند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگرچه باید به مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیت دهیم؛ اما این موضوع نباید سبب شود از مسائل اعتقادی و ارزشی جامعه غفلت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته اجرایی ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) و قیام 15 خرداد استان، بر برگزاری شایسته مراسم این مناسبت تأکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت قیام پانزدهم خرداد در انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اینکه امام راحل پانزدهم خرداد را مبدأ حرکت انقلاب اسلامی می‌دانند خود گویای جایگاه و عظمت این مناسبت است؛ زیرا دستاورد این قیام پیروزی انقلاب در بهمن 57 بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با یادآوری اهمیت اهتمام نسبت به مناسبت‌های انقلابی و مذهبی حتی در شرایط کرونایی، افزود: در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط و اقتدار نظامی و دریایی ایران اسلامی و موفقیت‌هایی که در عرصه مقابله با کرونا به دست آورده‌ایم، باید این موفقیت‌ها را در عرصه مسائل انقلابی و مذهبی هم تداوم دهیم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به انسجام اجتماعی و مشارکت همگانی که در رزمایش مواسات و لبیک جامعه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، علی‌رغم سختی‌های اقتصادی شاهد بودیم؛ در چنین شرایطی غفلت از امور انقلابی و معنوی می‌تواند آسیب‌زا باشد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: علاوه بر این با توجه به تظاهرات اعتراض‌آمیز در آمریکا و خیزش مردم این کشور، باید شرایط فعلی را شرایط ویژه‌ای دید و از آن استفاده کرد نه اینکه خدایی ناکرده موضوع واهمه از کرونا همانند تنگه «عینین» در جنگ احد عمل کرده و از همین ناحیه ضربه بخوریم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: اگرچه باید کاملاً به فکر مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باشیم؛ اما این موضوع نباید سبب شود از مسائل اعتقادی و ارزشی جامعه غفلت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا باید تناسب و تعادل رعایت شود، خاطرنشان کرد: اگر به فکر سلامت جسمی مردم هستیم باید به فکر سلامت اعتقادی و آرمان‌های سیاسی مردم هم باشیم؛ از این‌رو شایسته است با رعایت الزامات بهداشتی، نسبت به برگزاری مراسم انقلابی و مذهبی اهتمام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب موضوع سبک زندگی اسلامی را نخستین بار در سفر به خراسان شمالی مطرح کردند، این استان می‌تواند در بحث تعامل با کرونا هم سبک ویژه معرفی و مطرح کند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم چهاردهم و پانزدهم خرداد می‌تواند بستری برای نشر ارزش‌های منتسب به قیام 15 خرداد و امام راحل شود، گفت: برگزاری این مراسم و مناسبت‌ها می‌تواند بخشی از هجمه نرم و فرهنگی دشمن علیه اسلام و انقلاب را خنثی کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در جنگ نرم دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌آید و الآن هم این خطر احساس می‌شود که با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مراسم مذهبی و انقلابی، سنگر و بستر برای فعالیت دشمنان خالی باشد؛ از این‌رو باید هوشیار بوده و اجازه ندهیم دشمن از شرایط موجود برای تشدید حملات فرهنگی و نرم خود علیه نظام و انقلاب و اسلام سوءاستفاده کند./9314/پ310/ف

هادی رحیمی
ارسال نظرات