۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۵۴۳۱۲
مكتب امام خمينی(3)؛

شیخ نابلسی: برخی درپی زدودن اندیشه امام خمینی از جامعه ایران هستند

شیخ نابلسی: برخی درپی زدودن اندیشه امام خمینی از جامعه ایران هستند
خطیب جمعه صیدای لبنان با اشاره به تلاش برای ترویج تفکر غربی در ایران بیان داشت که برخی در تلاشند تا اندیشه انقلابی امام خمینی از جامعه این کشور رخت بربندد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ «صادق نابلسی» خطیب جمعه صیدای لبنان و از روحانیان دینی برجسته این کشور، در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی بودند که توانست با در نظر گرفتن تهدیدهایی که متوجه امت اسلامی بود، به موقع تفکرش را درباره وحدت مسلمانان به عنوان مهمترین مؤلفه در شکلگیری قدرت و اقتدار این امت به آنها عرضه کند و این مسأله خشم استکبار جهانی را برانگیخت که به دنبال تفرقه میان مسلمانان، چپاول ثروت آنان و سیطره بر کشورهای اسلامی بود.

این روحانی برجسته لبنانی ادامه داد: تفکر امام خمینی (ره) برای وحدت امت اسلامی با هدف بازگرداندن هویت واقعی مسلمانان مطرح شد و این اندیشه برخاسته از عمق تعالیم اسلامی بود و موجب شد تا آثار این اندیشه را در جمهوری اسلامی ایران مشاهده کنیم؛ چرا که این کشور اقتدار خود را مدیون نظریات و اندیشه های امام راحل می داند.

خطیب جمعه صیدای لبنان افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، گروه ها و جریان هایی در ایران وجود دارد که تلاش می کند تا ایرانیان را با ترویج افکار بیگانه و همپیمانی با غرب از اندیشه امام خمینی(ره) دور کند و ابعاد انقلابی و اسلامی را که نظام این کشور بر اساس آن شکل گرفت، از جامعه رخت بربندد. ولی همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای تأکید دارند، قطع ارتباط با استکبار جهانی به رهبری آمریکا موجب شد تا ایران از سرسپردگی به بیگانگان رهایی یابد و ایران کنونی با این سطح از حضور سیاسی در منطقه شکل بگیرد.

ارسال نظرات