۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۵۴۳۹۸
مکتب امام (۲)

جریان غرب‌گرا با حفظ ظاهر محتوای مکتب امام را تحریف می‌کند

جریان غرب‌گرا با حفظ ظاهر محتوای مکتب امام را تحریف می‌کند
آیت الله کعبی گفت: جریان‌های مخالف مکتب امام امروز در قالب غرب‌گرایی تلاش می‌کنند صرفا با حفظ ظاهری مکتب امام و بی‌‌توجهی به محتوای اندیشه امام، مکتب ایشان را تحریف کنند.

آیت الله عباس کعبی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به شاخصه‏‌های مکتب امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: مکتب امام راحل، مکتب جامع و اصیل و منطبق با مقتضیات زمان برپایه اسلام ناب محمدی و آموزه‎های اهل بیت(ع) و احیای امت اسلامی و تحقق پیشرفت، عدالت و حرکت به سمت تحقق تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به ویژگی‎های مکتب امام تأکید کرد: مکتب امام، ضد اشرافی گری و ضدتشریفات و مکتب ساده زیستی، مردم‎داری، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض و خدمت به محرومین و مستضعفین با شاخصه عدالت گرایی است و هرگونه حرکت عدالت خواهی و مبارزه با فساد که در چارچوب ولایت فقیه و حفظ نظام اسلامی نباشد؛ انحراف از مکتب امام راحل است.

آیت الله کعبی، عدالت خواهی را توأم با حفظ نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: مکتب امام در چارچوب حفظ نظام و در چارچوب تبعیت از آرمان‎های امام راحل و حرکت در مسیر ولایت، معنی و مفهوم می‎دهد و امروز ضمانت اجرای عدالت گرایی و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، ولایت فقیه و حفظ نظام اسلامی است.

وی مکتب امام راحل را در بعد اعتقادی برپایه توحید و حرکت انبیا(ع) و برپایه امامت الهی و تحقق قرب الهی خواند و گفت: مکتب امام راحل، مکتب معنویت، عدالت و مکتب حرکت و پویایی امت اسلامی، مکتب وحدت و همبستگی و مکتب اولویت بندی حرکت امت اسلامی برای آزادی فلسطین و قدس و زوال صهیونیست‎ها است.

عضو هیأت رییسه خبرگان افزود: مکتب امام راحل بر پایه ولایت فقیه و نهضت عاشورا، مکتب احیای امت اسلامی و ایجاد پیوند عمیق بین امت و امامت و شکل‎گیری نظام سیاسی اسلامی بر پایه اقامه حکم الله، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است که توسط یاران روشنگر خود و نظریه‎پردازان بزرگ اسلام همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر و رهبر عزیز در سالیان متمادی نهضت تبیین شد و در ده سال حیات امام و در دوران پیروزی انقلاب در سبک مدیریتی امام اجرا شد؛ سی و یک سال است که رهبر معظم انقلاب، بیانگر مکتب امام راحل به شکل جامع هستند.

وی به جایگاه مردم در مکتب امام اشاره کرد و گفت: مردم نقش درجه یک را در تحقق اسلام ناب دارند و یکی از جلوه‎های مکتب امام راحل، احیای ظرفیت‎های مردمی در همه ابعاد است؛ در اندیشه امام راحل بدون پشتیبانی مردم نمی‎توان کاری کرد و امروز تبیین مکتب امام راحل توسط رهبری عزیز و تلاش برای احیا و عملیاتی کردن مکتب امام راحل در همه عرصه‎ها باعث شده است که ایران اسلامی با اقتدار وعزت و کرامت به سمت قله‎های پیشرفت و معنویت و تحقق تمدن اسلامی گام بردارد؛ چنان که علی‌رغم همه توطئه‎ها و چالش‎ها آمریکا و صهیونیسم و دشمنان مکتب امام در این چهل و یک سال روبه ضعف و افول و نابودی هستند.

آیت الله کعبی، خطر تحریف اندیشه امام را گوشزد کرد و گفت: جریان‎های مخالف مکتب امام یا جریان‎های فرسوده و جریان‎هایی که از مکتب امام فاصله گرفته‌‏اند، امروز در قالب غرب‌گرایی، مصلحت گرایی و در قالب عقب نشینی نسبت به آرمان‌های امام و شهدا و سازش با بیگانه تلاش می‎کنند صرفا با حفظ ظاهری مکتب امام و بی توجهی به محتوای مکتب امام، مکتب ایشان را تحریف کنند.

وی افزود: البته امروز همه ابعاد و زوایای شخصیتی امام راحل با پویایی و حرکت و نورانیت در شخصیت جامع رهبر معظم انقلاب، آیت الله العظمی امام خامنه‎ای جلوه‌گر است و یاد، نام و خط امام و جریان مقاومت و شعارهای جاوید امام در تحقق استقلال، آزادی عدالت، پیشرفت، عزت، کرامت و حضور مردم در صحنه به شکل گیری نظام اسلامی در جمهوری اسلامی زنده است.

عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: امام راحل، ملت ایران را به عنوان ملت ولایی و انقلابی و صبار و به عنوان ملت الگو برای تحقق امت نمونه امت اسلامی حیات دوباره‎ای بخشید و خورشید تابناک اسلام در ایران اسلامی بر پایه مکتب امام راحل و در مقابله با استکبار جهانی شکل گرفت و همان گونه که امام فرمود «اسلام قادر است سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند» شعار ما می‌‏توانیم در مکتب امام راحل امروز توسط ملت ایران با مقاومت، صلابت، صبر، پایداری و تبعیت از ولایت فقیه در حال پیشرفت و جلوداری است./908/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
رسیدن از جماران به لواسان، ما را باید سخت غمگین کند که چرا همه اصول فاخر و ارزش‌های والای جمارانی‌مان، ما را به لواسان رسانده و باید از چه دوربرگردان یا راه خروجی دوباره خود را به اصل و ریشه جمارانی‌مان برگردانیم؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
رسیدن از جماران به لواسان، ما را باید سخت غمگین کند که چرا با همه اصول جمارانی‌مان، به لواسان رسیدیم؟ و باید از چه دوربرگردانی، دوباره خود را به ریشه جمارانی‌مان برگردانیم؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
امروز اسلام یک طرف دعوای کل جهان است، به عبارتی دعوای انسان محور و خدا محور است و این نشان دهنده این است که امام پرچم خدا محوری را برافراشتند.
1
0