۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۶۵۴۴۴۵
آیت الله خاتمی:

مقاومت استمرار خط استکبارستیزی انبیا است| شجاعت امام از جنس شجاعت انبیا بود

مقاومت استمرار خط استکبارستیزی انبیا است| شجاعت امام از جنس شجاعت انبیا بود
عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان اینکه مکتب امام راحل، مقاومت در برابر قدرت های استکباری است، گفت: رسیدن نفتکش های ایرانی به ونزوئلا نشان از کارآمدی مقاومت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی و شهدای 15 خرداد سال 42 که سه شنبه شب از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی(ره) در اوج خفقان فریاد انبیای الهی را سر داد، گفت: روحانیت به برکت انقلاب اسلامی عرصه وسیعی برای خدمت به مردم پیدا کرد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در مدرسه فضییه از تلاش های مسؤولان استان قم تشکر کرد و افزود: سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در پایگاه انقلاب نباید سوت و کور برگزار شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه به بیان شباهت های انبیا الهی و علمای امت پیامبر گرامی اسلام پرداخت و عنوان کرد: در برخی از روایات علمای امت پیامبر اسلام به انبیا تشبیه شده و در برخی دیگر ورثه آن ها معرفی شده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم وراثت علما از انبیا را در اهداف، روش ها و ویژگی ها دانست و اظهار داشت: علمای شیعه در طول تاریخ همواره همانند انبیا از دنیا و ثروت گریزان و به دنبال هدایت مردم بودند.

وی شباهت دیگر عالمان شعیه و انبیای الهی را در اخلاص عنوان و ابراز کرد: اخلاص در عملکرد انبیا و عالمان دین موج می زند و رمز موفقیت آن هاست.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انبیا در راه عمل به وظیفه هیچ ترسی به دل راه نداند، عنوان کرد: شجاعت امام خمینی(ره) از جنس شجاعت انبیا بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه شجاعت امام خمینی(ع) را در عرصه حکومت مثال زدنی دانست و اظهار داشت: پس از تسخیر لانه جاسوسی و تشرهای آمریکا، امام جمله تاریخی آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند را به زبان آورد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ویژگی مشترک دیگر انبیا و امام خمینی(ره) را در مقاومت و تحمل ناگواری ها دانست و ابراز کرد: نفرت امام از استکبار جهانی در ادامه خط اسکتبار ستیزی انبیاست.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مقاومت در برابرهای قدرت های استکباری را به مردم آموخت، گفت: رسیدن کشتی های نفتی ایران به ونزوئلا با وجود تهدیدهای آمریکا، کارآمدی مقاومت را نشان داد.

آیت الله خاتمی با انتقاد از کسانی در شرایط فعلی به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، عنوان کرد: کسانی که دم از مذاکره می زنند باید پاسخ دهند که آیا شیطنت آمریکا نسبت به 40 سال گذشته کاهش یافته است؟

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری روح حاکم بر انقلاب اسلامی را برقراری عدالت دانست و افزود: مجلس یازدهم به دنبال ریل گذاری لازم برای برقراری عدالت و رسیدن به آرمان های امام باشد.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اشاره رهبر انقلاب به عدم موفقیت در برقراری عدالت در طول 40 سال گذشته نشان از اشتیاق ایشان برای اجرای کامل عدالت در همه عرصه دارد./1350/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
زمزمه‌هایی درباره انتصاب یکی از یاران نزدیک هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی و گزینه مورد اعتماد اصلاح طلبان در لیست امید در انتخابات خبرگان (لیست انگلیسی) به ریاست دفتر قالیباف به گوش می‌رسد. با این انتصابات (از جمله رییس دفتر که نقطه اصلی ارتباطات یک مدیر است و قرار است اختیارات ویژه داشته باشد) می‌توان جهت‌گیری قالیباف در ریاست مجلس را اندازه گیری کرد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
حضور برخی مهره‌های گردن کلفت فساد در دوره‌های قبل مجلس باعث شد تا این نهاد به جای این که "عصاره فضائل ملت" و مدافع حقوق و کرامت مردم باشد به قرارگاه مفسدان اقتصادی و کارچاق‌کن‌های وقیح رسمی و دلال‌های حلقه‌به‌گوش سرمایه‌داران حرام‌خوار و چهره‌های بی‌خاصیت مطیع دولت‌ها تبدیل شود. اگر ساحت قوه مقننه از وجود این لات‌های شیک‌پوش پاک شود و شأن و اعتبار وجایگاه آن بازگردد و بعضی‌ها بفهمند که انقلاب کردیم تا هیچ قلدری نتواند پا روی حق مستضعفان بگذارد، خواه آمریکا باشد خواه گردن کلفتهای غاصب نمایندگی مجلس!

رد اعتبارنامه کسانی که مجلس را با غرب وحشی اشتباه گرفته و نمایندگان مردم را با "برنو " تهدید کرده‌اند، بروز فساد در مجلس یازدهم را دشوار خواهد کرد!

بچه‌های انقلاب از آمریکا نترسیدند، پس چرا باید از گرد و خاک چند گردن کلفت دکوری واهمه داشته باشند؟
0
0