۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۶۵۴۵۰۳
پژوهشگر علوم سیاسی هشدار داد؛

خطر فراموشی اهداف امام از سوی مسؤولان

خطر فراموشی اهداف امام از سوی مسؤولان
فراتی فراموشی اهداف و آرمان‌های امام راحل در نهادها و مسؤولان را برای جامعه خطر آفرین توصیف کرد و گفت: نباید اندیشه و مکتب امام در جامعه به فراموشی سپرده شود.

عبدالوهاب فراتی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین مبنای اندیشه و تفکر سیاسی امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: هرگاه حکومت اسلامی پیروزی بزرگ کسب می کرد، امام راحل این مسأله را از الطاف الهی می دانست و ایشان دستاوردها و موفقیت های کشور را به مردم نسب می داد و شکست ها و اشتباهات نظام از  عملکرد ناصحیح نظام توصیف می کرد.

وی با بیان اینکه مکتب امام دچار تفسیرها و برداشت های گوناگون و متفاوت شده است، گفت: در مبانی و اندیشه امام خمینی(ره) محکمات همانند ایجاد حکومت دینی و مردم سالاری دینی وجود دارد و اگر فردی این مسائل را رد کند در اندیشه های امام تحریف به وجود آورده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز کرد: هنوز احزاب سیاسی جامعه هرچند با اختلاف تفسیرها، مکتب امام را مبنای فعالیت خود قرار داده اند و نباید در جامعه فضایی به وجود بیاید که اندیشه­ ها و تفکر بنیان‌گذار انقلاب از اذهان و افکار عمومی جامعه فراموشی سپرده شود، اما فراموشی آرمان های امام راحل در نهادها و ارکان نظام برای جامعه خطر آفرین است.

وی بر ضرورت تلاش برای ایجاد شکل گیری تدوین نوین اسلامی در جامعه تأکید و بیان کرد: امام خمینی(ره) در پی تشکیل حکومت اسلامی و نظام دینی بود و رهبر معظم انقلاب در مسیر تکامل  مکتب امام، مسأله تمدن نوین اسلامی را مطرح کرده اند.

این پژوهشگر علوم سیاسی بیان کرد: دولت اسلامی زمانی شکل خواهد گرفت که مردم آگاهانه مسؤولان خود را انتخاب و بر عملکرد آنها به درستی نظارت کنند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز داشت: برای ایجاد تحول ساختاری و شکل گیری زمینه های تمدن نوین اسلامی در جامعه، باید تکالیف و جایگاه یکایک ارکان نظام، مسؤولان، قشر روحانیت و اقشار مختلف مردم در بیانیه گام دوم انقلاب روشن و تبیین شود./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
کلا قرارداد با پژوهشگاه بستید
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
یاد و راه امام همیشه زنده خواهد بود
1
0