۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۵۴۵۰۴
در گفت‌وگو با حجت الاسلام والمسلمین کلانتری بررسی شد:

در چه زمینه‌هایی نیاز بیشتری به تحول خواهی است؟

در چه زمینه‌هایی نیاز بیشتری به تحول خواهی است؟
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تحول در زمینه هایی از جمله تولید علوم اسلامی و انسانی، فضای مجازی، اقتصاد، صنعت، بانکداری، فرهنگ، تربیت و ورزش پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که در حال حاضر در چه زمینه هایی نیاز بیشتری به تحول خواهی است، اظهار داشت: در تمامی زمینه ها، بالأخص در زمینه علمی ـ پژوهشی نیاز به تحول خواهی است.

وی افزود: در سال های گذشته رهبر معظم انقلاب بر برپایی کرسی های نظریه پردازی در حوزه های علمیه تأکید داشتند، اما به معنای واقعی کلمه این مسأله پیگیری نشد؛ هر چند که همایش هایی در این زمینه برگزار و مصاحبه هایی انجام شد، اما شاهد رشد مورد قبولی در این زمینه نبودیم و عملاً گام جدی و ملموسی برداشته نشد که می طلبد این ایده مقام معظم رهبری با توجه بیشتر عملیاتی و دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به اهمیت تحول در زمینه تولید علوم اسلامی و انسانی گفت: نیاز داریم که در همه زمینه ها به خصوص در زمینه تولید علوم اسلامی و انسانی حرکات و اقدامات خیلی خوبی انجام شود که تحول در این زمینه به حساب می آید.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یکی از مواردی که نیاز به تحول دارد، نقش و تأثیر فضای مجازی در افکار و فرهنگ جامعه است، تصریح کرد: در کشورمان در حد وفور رسانه ها فعال هستند اما هم سواد رسانه ای کم بوده و هم آداب استفاده از این رسانه ها ضعیف است.

وی بر ضرورت وجود پیام رسان بومی برای جلوگیری از فتنه ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه ما پیام رسان ملی و بومی در کشورمان نداریم که از پیام رسانی های خارجی و مخرب بی نیاز بوده و در امان باشیم که در مواقع حساس کشور در برخی از قضایایی که پیش می آید، یکه تاز میدان می شوند و امور را به دست می گیرند و به کسی اجازه عرض اندام نمی دهند و جامعه را دچار انواع تشتت ها و گرفتاری ها و احیاناً فتنه ها می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری به ضرورت تحول در زمینه اقتصادی پرداخت و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در عرصه اقتصادی هم نیاز به پژوهش و تحول داریم؛ در این 40 سال انقلاب اسلامی هیچ گاه نتوانستیم یک اقتصاد سالم مبتنی بر ارزش ها و آرمان های اسلامی داشته باشیم و بیشتر نگاه ها به خارج و مدل های خارجی که شکست خورده اند، بوده و باید در این خصوص تحول همه جانبه ای صورت گیرد و نیاز مبرم به اقتصاد اسلامی داریم و اگر هم تا کنون بوده، به صورت کامل اجرا نشده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در عرصه کشاورزی هم نیاز به تحول داریم، اظهار داشت: باید وضعیت طوری شود که با کمترین مصارف، بیشترین برداشت ها را داشته باشیم و از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

وی ضمن تشکر از دستگاه قضا، خواستار ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای مردم در اماکن قضائی شد و گفت: در زمینه صنعت، بازرگانی، بانکداری، علوم فضایی، فرهنگ و جنبه هایی که به پیشرفت کشور نیز منجر می شود، باید تحول صورت گیرد؛ همچنین در عرصه قضایی نیز باید تحول ایجاد شود که کارهای خوبی صورت گرفته و مردم امیدهای پیدا کرده اند اما باید طوری شود که مردم با رفتن به اماکن قضایی و دستگاه قضا دلگرم شده و برای‌شان اطمینان و آرامش حاصل شود، طوری که دلهره نباشد و تنش هایی که وجود دارد، برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به لزوم تحول در امر تربیت و جایگاه اعضای خانواده و ورزش تصریح کرد: در زمینه ورزش باید کاری کرد که ورزشی تقویت و بیش تر دنبال شود که به نفع عامه مردم و در خدمت رشد و سلامتی افراد جامعه باشد؛ برخی از ورزش ها علی رغم هزینه های بالا و سرسام آور، عایدی چندانی برای کشور نداشته و در نهایت چندان نقشی برای کلان جامعه ندارد./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
مساله محوری فرمایشات امروز آقا درباره تحول در ساحتهای مختلف کشور بود.
0
0