۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۵۴۵۱۰
حجت الاسلام خوبانی:

تحول و پیشرفت با وابستگی به دست نخواهد آمد

تحول و پیشرفت با وابستگی به دست نخواهد آمد
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به روحیه تحول خواهی امام راحل گفت: تحول و پیشرفت با وابستگی و چشم دوختن به بیرون دست یافتنی نخواهد بود.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اشاره کرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری در طول سال‌های پس از رحلت امام همواره چراغ راه مردم و مسؤولان کشور بوده است.
 
وی با بیان این که مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود به روحیه تحول خواهی و تحول آفرینی امام راحل اشاره کردند و افزود: همین ویژگی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی موجب تحول و پیشرفت در انقلاب و نظام اسلامی شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: علی‌رغم برخی تصورات غلط و سطحی که برخی‌ها داشتند، امام خمینی (ره) نسبت به مسائل روز جهان و دنیای اسلام مطلع بودند و همواره بهترین موضع را اتخاذ می‌کردند.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند این روحیه تحول خواهی از جوانی در  ایشان وجود داشت، تصریح کرد: این شاخصه مهم در دوران مبارزات نهضت و همچنین پس از پیروزی انقلاب بیشتر آشکار شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز همان ویژگی‌ها در مقام معظم رهبری نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خط امام راحل را در طول سه دهه اخیر به نحو مطلوب ادامه دادند و خروجی آن نیز رشد و تحول همه جانبه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
 
وی با اشاره به این که ملت بزرگ ایران به برکت رهبری‌های امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری امروز در دنیا عزتمندانه حاضر هستند، ادامه داد: ملت ایران در سایه بیش از چهار دهه رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری در دنیا به الگویی تمار عیار تبدیل شده اند.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که تحول لازمه یک ملت انقلابی و همیشه در صحنه است، تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری با گسترش روحیه تحول خواهی در ملت ایران، مسیر رشد و تعالی همه جانبه در ایران اسلامی را به خوبی هموار کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بیان داشت: ملتی که هدف‌های بزرگی در سر دارد به طور حتم با تحول و پیشرفت بیگانه نیست؛ ملت بزرگ ایران با عمل به رهنمود‌های امام راحل و مقام معظم رهبری مسیر رشد و پیشرفت را هر روز با شتاب بیشتری طی می‌کنند.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر تحول را لازمه انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: ایستایی و سکون برای یک ملت بزرگ بی معنا است و در طول بیش از چهل سال اخیر این مردم ثابت کردند موانع تحول و پیشرفت را با ایستادگی، مقاومت و تلاش از میان برخواهند داشت.
 
وی با تأکید بر این که برخی‌ها در داخل باید بدانند که تحول و پیشرفت با وابستگی و چشم به بیرون دوختن به بیرون دست یافتنی نخواهد بود، افزود: امام خمینی (ره) با تکیه بر جوانان مؤمن و انقلابی این انقلاب عظیم را در مسیر تحول قرار دادند و امروز نیز مقام معظم رهبری نیز با اعتماد به جوان مؤمن و انقلابی کشورمان در همان مسیر امام گام بر می‌دارند./950/ت310/ف
افشین ایمانی
ارسال نظرات