۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۵۴۵۴۷
نماینده ولی فقیه در ھند:

شعار«نه شرقی نه غربی» نشانه عدم وابستگی انقلاب به بلوک شرق و غرب است

شعار«نه شرقی نه غربی» نشانه عدم وابستگی انقلاب به بلوک شرق و غرب است
نماینده ولی فقیه دردھلی ھندوستان در ویبناری که بمناسبت سالگرد رحلت امام راحل(ره) برگزارشد، گفت: شعار«نه شرقی نه غربی» نشانه عدم وابستگی انقلاب به بلوک شرق و غرب است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در هند، مراسم با شکوه سالگرد رحلت امام خمینی(ره) بصورت ویبنار و با حضور شخصیت ھای بین المللی از طرف اتحادیه انجمن های اسلامی شبه قاره هند برگزار شد.

دراین مراسم حجت ‌الاسلام والمسلمین مھدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه دردھلی ھندوستان، دکتر سجاد میرزا دانش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد اسلم رضوی رییس جامعه روحانیون ایالت مهاراشترای هند بصورت ویدیو کنفرانس حضور یافتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید و سپس سخنرانان گوشه ھای مختلف شخصیت امام خمینی(ره) را بحث و بررسی کردند.

شعار«نه شرقی نه غربی» نشانه عدم وابستگی انقلاب به بلوک شرق و غرب است

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی پور با اشاره به این که سالهای گذشته در بیشتر شهرهای هند مراسم سالگرد امام(ره) برگزار می شد اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا آن مجالس برگزار نشدند و در حال حاضر این مراسم از طریق فضای مجازی در حال برگزاری است، افزود: شخصیت حضرت امام(ره)  یک شخصیت جامع الاطراف بود، ایشان فقیهی مقتدر، عالمی بی مثال، عارف و فیلسوفی کم نظیر بودند، امام(ره) قبل از اینکه در میدان سیاست قدم بگذارد، خود را از لحاظ معنوی ساخته بودند و در زمینه خود سازی گام های زیادی را طی کردند تا توانستند پایه یک انقلاب عظیمی را بنا کنند.

وی به شعار امام خمینی(ره) «نه شرقی نه غربی ، جمهوری اسلامی» اشاره کرد و گفت: این نشان استقلال و عدم وابستگی انقلاب اسلامی به بلوک شرق و غرب است، زیرا در زمان انقلاب، قدرت جھان به دست بلوک غرب یا بلوک شرق بود.

دانشمند ارجمند دکتر سجاد میرزا دانش، با مقایسه پیشرفت کشور دوران قبل از انقلاب اسلامی (زمان طاغوت) و پس از انقلاب اسلامی، بیان داشت: کشور در دوران شاھنشاهی کشور به انجماد و وابستگی کامل به سر می برد اما انقلاب اسلامی به مردم عزت و آبرو و رشد متعالی اعطا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی رییس جامعه روحانیون ایالت مهاراشترای هند به ارزش های انقلاب اسلامی، شخصیت والای حضرت امام خمینی(ره)، تاثیر انقلاب اسلامی در شبه قاره هند، شور و نشاط و انگیزه ای در بین مردم جھان پرداخت و تاکید کرد: این انقلاب و شخصیت حضرت امام(ره) برای مسلمانان شبه قاره هند یک اسطوره تاریخی است، شخصیت امام خمینی(ره) فرا ملیتی است.  

سخنران دیگر این مراسم حاج جعفری به دیدگاه شهید مطهری(ره) در مورد حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: ویژگیهای شخصیتی برجسته امام(ره) و اثرات انقلاب بر جامعه اسلامی فراموش نشدنی است.

در پایان این مراسم آقای منوچهر خانی پور دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی شبه قاره هند، از همه عزیزانی که در برپایی این مراسم باشکوه یاری نمودند تقدیر و تشکر کرد./988

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات