۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۵۴۶۴۹
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

دفاع از مظلوم؛ میراث ماندگار امام برای جهانیان

دفاع از مظلوم؛ میراث ماندگار امام برای جهانیان
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه گفت: انقلاب برای رسیدگی به حقوق مظلومان شکل گرفت؛ امام تحولی که در جهان ایجاد کرد و اکنون امواج این تحول تمام دنیا را فراگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: از شاخص های اصلی تحول خواهی در امام راحل و در رهبر معظم انقلاب، تحول بر اساس شاخص های دینی است.

وی با بیان این که حرکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب در امتداد حرکت انبیا است، گفت: انبیا آمدند تا انسان ها را نجات دهند؛ حضرت موسی(ع) دنبال نجات قوم بنی اسرائیل از دست فرعون بود اما مشکل اصلی فرعون از دیدگاه حضرت موسی(ع)، از سران کفر بودن او بود که آن حضرت در ابتدا به سمت هدایت فرعون رفت اما فرعون نپذیرفت.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد: انبیا آزادی انسان ها از پرسش غیرخدا و زیورهای دنیا را دنبال می کردند تا مردم به سمت خداپرستی روی بیاورند.

وی با اشاره به تحت سلطه بودن محمدرضا شاه افزود: او به جای این که مردم را راضی نگه دارد و حقوق مردم را به آنها بپردازد، به دنبال آن بود که بیگانگان را از خود راضی نگه دارد؛ حتی اگر آمریکایی ها اخم می کردند، شاه تغییر روش می داد چرا که تحت سلطه بیگانگان بود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که انقلاب بر اساس رسیدن به حقوق مظلومان شکل گرفت، اظهار داشت: امام تحولی که در جهان ایجاد کرد و اکنون امواج این تحول تمام دنیا را فراگرفته است و ایشان دفاع از مظلومان را از یکی گزاره های اصلی ادیان مختلف از جمله دین اسلام می دانستند؛ این تفکر را امام بنیانگذاری کرد و خیلی ها باور نمی کردند که این حرکت، حرکتی است که در آینده بخش عمده ای از کره زمین را تحت تأثیر خود قرار دهد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه رهبر معظم انقلاب را وفادارترین فرد نسبت به دستورات امام راحل دانست و تصریح کرد: ایشان دفاع از مظلومان به عنوان سیره امام راحل را ادامه دادند و اکنون مشاهده می کنیم که کشورهای اروپایی و آمریکایی می گویند که ایران باید راجع به قدرت منطقه ای خود مذاکره کند؛ اگر ما قدرت منطقه نبودیم، دلیلی نداشت که با ما مذاکره کنند./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات