۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۵۴۶۷۳
رییس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور:

مطالبه‌گری به‌جای تسویه حساب سیاسی / حاشیه‌ پردازی‌ها آفت مجلس است

مطالبه‌گری به‌جای تسویه حساب سیاسی / حاشیه‌ پردازی‌ها آفت مجلس است
حجت الاسلام درویشی با اشاره به اینکه آفت مجلس حاشیه‌هاست، اظهار داشت: قوه مقننه نقش کلیدی در مدیریت کشور هم در بحث طولانی مدت و هم کوتاه مدت دارد.

حجت الاسلام عباس درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در کشور است که وظایف بسیار سنگینی به عنوان وکلای ملت بر عهده دارند.

رییس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور ادامه داد: لذا عملکرد بهارنشینان تاثیر مستقیم بر شئونات کشوری دارد و کسی نیز نمی تواند منکر تاثیرگذار بودن مجلس باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به این که نمایندگان مجلس متعهد به انجام وظایف قانونی خود هستند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس خود به خوبی می دانند که انتخاب آنان از سوی مردم برای آنان مسؤولیت و تعهد به دنبال دارد، لذا جامعه ای که وکیل خود را به مجلس می فرستد بی گمان انتظار دارد که وکیلش به دنبال مطالبه خواسته های قانونی و طبیعی حوزه انتخابیه باشد.

رییس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور افزود: از سوی دیگر نمایندگان باید فضای مجلس را به فضای مطالبه گری در راستای قانون و استحکام نظام تبدیل کنند نه اینکه خدایی ناکرده صحن مجلس به عرصه کشمکش های سیاسی و جناحی تبدیل شود که در غیر اینصورت باید دانست که ورود مجلس به حاشیه می تواند عملا این بخش از ساختار نظام را دچار انفعال کند.

حجت الاسلام درویشی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که نباید آن را به دست فراموشی بسپاریم، مسأله پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب از سوی نمایندگان می باشد، امام خامنه  ای سال جاری را سال جهش تولید نامگذاری فرمودند، لذا همه به ویژه نمایندگان مجلس در عملی شدن این مهم مسؤول هستند.

وی با اشاره به اینکه آفت مجلس حاشیه هاست، اظهار داشت: قوه مقننه نقش کلیدی در مدیریت کشور هم در بحث طولانی مدت و هم کوتاه مدت دارد، لذا عملکرد هر مجلسی در هر دوره ای تاثیری بلندمدت بعد از خود خواهد داشت و به اصطلاح هر آنچه که امروز می کاریم در آینده های دور آن را درو خواهیم کرد.

رییس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور در پایان سخنان خود گفت: بنابراین در آغاز به کار مجلس یازدهم ملت از نمایندگان خود در بهارستان می خواهند که مجلس انقلابی و مطالبه گر باشد تا اینکه به دنبال به دنبال تسویه حساب های سیاسی و... باشند./ت310/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جواد کاشف زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
رسانه حوزه علمیه وظیفه دارد پیرامون مکتب امام خمینی (ره) کار جدی انجام دهد.
0
0