۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۵۴۶۷۴
هنیه:

امت اسلامی یک رهبر مجاهد مقاومت را از دست داد

امت اسلامی یک رهبر مجاهد مقاومت را از دست داد
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت که فلسطین و همه امت اسلامی امروز یک رهبر مجاهد مقاومت را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش حماس فلسطین طی صدور بیانیه‌ای درگذشت دکتر «رمضان عبدالله» دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی را تسلیت گفته وی را از بزرگان جهاد و مقاومت خواند و ابراز داشت که رمضان عبدالله اسوه‌ای در صبر و صلابت و حق و اسطوره جهاد و دعوت به راه خدا بود که در راه اسلام و مسئله فلسطین تلاش می‌کرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در واکنش به درگذشت عبدالله رمضان اظهار داشت که فلسطین و همه امت اسلامی امروز یک رهبر مجاهد که پرچم مقاومت را در دست داشت و جنبشی بزرگ از گروه‌های مقاومت و جهاد را رهبری می‌کرد، از دست داد.

هنیه خاطرنشان کرد که رمضان عبدالله در دل مقاومت و انتفاضه در فلسطین به دنیا آمد و پرچم کشورش را در داخل و خارج در دست داشت.

وی با اشاره به ویژگی‌های خوب اخلاقی دبیرکل سابق جهاد اسلامی تصریح کرد که وی دو صفت ویژه داشت: اول ثبات بر خط مقاومت و جهاد و دوم تلاش در راه حفظ وحدت برای ماندن در سنگر مقاومت.

رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین بعد از یک دوره بیماری طولانی دار فانی را وداع گفت.

بعد از ترور شهید فتحی شقاقی در اکتبر سال 1995، مجلس شورای جنبش جهاد اسلامی رمضان عبدالله شلح را به‌عنوان دبیرکل این جنبش انتخاب کرد.

در پی بیماری رمضان عبدالله  «زیاد نخاله» به‌عنوان دبیرکل جدید جنبش جهاد اسلامی فلسطین انتخاب شد و در زمان حاضر دبیرکلی این جنبش را به‌عهده دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات