۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۵۴۷۷۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

خدمات و حضور روحانیت در جبهه‌ها برای نسل جدید تبیین شود

خدمات و حضور روحانیت در جبهه‌ها برای نسل جدید تبیین شود
امام‌جمعه بجنورد گفت: باید حضور و پیشتازی روحانیت را در جبهه‌ها برجسته کرده و مصادیق و مظاهر آن را به نسل جدید منتقل کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ویژه یادواره شهدای طلبه و روحانی استان، با گرامیداشت پانزدهم شوال، سالروز شهادت حضرت حمزه سید الشهداء(ع) و سالگرد ارتحال حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، این دو شخصیت را سرداران نظامی و فرهنگی جبهه اسلام دانست.

وی با اشاره به نقش فرهنگی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، اظهار کرد: نکته‌های آموزنده‌ای از اهل‌بیت(ع) از طریق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در بین امام‌زادگان انقلابی عصر ائمه(ع) شخصیت نامدار حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به تعبیر رهبر معظم انقلاب ستاره‌ای درخشان از خاندان پیامبر(ص) است و به‌تصریح امام هادی(ع) زیارت مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم به‌مثابه زیارت مرقد حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا است.

وی اضافه کرد: جبهه اسلام سردارانی دارد که در میدان‌های نظامی حضور فعال داشتند و همچنین برخی سرداران فرهنگی دارد که صبغه نظامی و فرهنگی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سرداران فرهنگی و روحانی را باید با دو مدال نظامی و فرهنگی بشناسیم، بر یادآوری و ماندگار کردن خاطرات و سرگذشت این سرداران فرهنگی و نظامی تأکید کرد.

وی افزود: قرآن مجید می‌فرماید: «وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّک فَحَدِّثْ» و تأکید می‌کند نعمت‌های پروردگارت را بازگو کن؛ ازاین‌رو باید نعمت‌های خدادادی را بازگو و بازخوانی کنیم که یکی از این نعمت‌ها، نعمت سرداران و رزمندگان فرهنگی و نظامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر این اساس فیلم‌سازی، مصاحبه، بازگویی خاطرات و روایتگری از روحانیان رزمنده و شهید درواقع بازگویی نعمت‌های پروردگار است.

وی تصریح کرد: باید حضور روحانیت را در جبهه‌ها برجسته کرده و مصادیق و مظاهر آن را به نسل جدید منتقل کنید که همه این‌ها در ذیل واژه «فحدث» آیه شریفه فوق قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شکی نیست که یکی از نعمت‌هایی که خداوند در این قرن به امت اسلام داد، نعمت دفاع مقدس جانانه‌ای است که از همه اقشار ملت در آن حضور داشتند و به‌ویژه روحانیت که در صف مقدم این نبرد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر انقلاب ما پیروز می‌شد و دفاع مقدسی در کنار آن نبود معلوم نبود امروز این دستاوردها را می‌داشتیم؛ زیرا انقلاب با خون شهدا و رزم رزمندگان دفاع مقدس پشتوانه قوی پیدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: درواقع وقتی شهرها و کوچه‌ها و خیابان‌های ما به نام شهدا مزین شد، این‌ها انقلاب و نظام اسلامی را ماندگار کردند و به همین دلیل هم دشمنان با تمام دشمنی‌ها و عداوت‌های خود نتوانستند کاری از پیش برند./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات