۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۶۵۵۰۹۵
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

نگذارید غارتگران جولان دهند / مفسد اقتصادی خاک کشور را هم می‌فروشد

نگذارید غارتگران جولان دهند / مفسد اقتصادی خاک کشور را هم می‌فروشد
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: دادگاه‌های محاکمه مفسدان اقتصادی در حقیقت صیانت از اصل نظام اسلامی و اسلامیت نظام اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی یک نظام منحصر به فرد در جهان است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نخستین نظام در جهان معاصر که بر مبنای نگاه دینی به نظام سازی و دولت سازی تشکیل شده است و تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هر گونه نظام سازی و دولت سازی بر اساس مبانی دینی نفی شده بود.

تبدیل آموزه‌های اسلامی به ضداسلامی، شکست نظام از درون است

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه نظام اسلامی بر پایه توصیه‌ها و آموزه‌های خداوند سبحان، رسول خدا (ص) و ائمه اطهار تأسیس شده است، عنوان داشت: نظام اسلامی بر پایه آموزه‌های اسلامی همچون توصیه به پاکی، روابط اجتماعی سالم، برقراری عدالت، دوری از ظلم و ظلم پذیری شکل گرفته است، حال اگر عناصر نفوذی در دستگاه‌های نظام اسلامی اعتقادی به مقابله با ظلم، عدالت محوری و رسیدگی به محرومان نداشته باشند، آموزه‌های اسلامی به ضداسلامی تبدیل می‌شوند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز عمل در مسیر خلاف جهت این آموزه‌های اسلامی را به معنای شکست درونی نظام اسلامی دانست و گفت: در چنین حالتی نظام اسلامی جولانگاه عده‌ای می‌شود که با فریب و استفاده از رانت‌های غیرمشروع راه را برای خود جهت چپاول اموال عمومی و بیت المال باز و محرومان و مستضعفان را زیر پا له می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی ادامه داد: تبدیل آموزه‌های اسلامی به ضدشان آغاز شکل گیری طبقه مرفه و غده سرطانی در بدنه نظام اسلامی است، امام راحل از چنین افرادی با عنوان مرفهان بی درد و نااهلان و نامحرمان یاد کرده و توصیه فرمود در بین شما باشم یا نباشم، اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، چنین افرادی برای منافع و لذت‌های شخصی حاضر هستند خاک کشور را بفروشند.

نخستین کار جریان‌های مفسد اقتصادی نفی امام جامعه و ارزش‌های دینی است

وی با بیان اینکه در صورت عدم برخورد با چنین افرادی جبهه قاسطین شکل خواهد گرفت، اضافه کرد: رهبر انقلاب در سالگرد امام در سال ۹۶، جبهه قاسطین را یکی از جریان‌هایی برشمرد که بدون هیچگونه رحم و رأفتی علیه امام اقدام می‌کرد، قاسطینی که اهل زور و زر، تزویر و معاویه صفت‌ هستند؛ چنین جریانی که بخشی در لاابالی گری مالی، اقتصادی و رانتخواری دارد چهره عوض می‌کند و در برخی مواقع به جریان صاحب نظر تبدیل می‌شود که نخستین کارش، نفی امام جامعه و ارزش‌های دینی است.

محاکمه چهره‌های قدرتمند فاسد اقتصادی نشانه‌ای از عدالتخواهی نظام اسلامی است

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه چنین جریان فاسد اقتصادی از نشریاتی حمایت می‌کند که به نفی اصل دین و آموزه‌های دینی می‌پردازند، تصریح کرد: در صورت عدم برخورد، حامیان اصلی انقلاب اسلامی که همانا محرومان و پابرهنگان هستند، بی پناه شده و در زیر چکمه‌های جریان زر و تزویر له می‌شوند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با ابراز خوشحالی از برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی عنوان داشت: دادگاه‌های محاکمه مفسدان اقتصادی در حقیقت صیانت از اصل نظام اسلامی و اسلامیت نظام اسلامی است، محاکمه چهره‌های قدرتمند نشانه‌ای از عدالتخواهی نظام اسلامی و صیانت از آن ارکانی است که نظام اسلامی بر آن‌ها بنا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، دادگاه‌های محاکمه مفسدان اقتصادی را تحکیم کننده نظام اسلامی دانست و افزود: در زمان ریاست حجت الاسلام والمسلمین رییسی بر قوه قضائیه، دستگاه قضا اولویت خود را به خوبی شناخته و با پرهیز از حاشیه‌ها به اصل قضیه ورود کرده است.

مبارزه قاطع و صریح با مفسدان اقتصادی یکی از وظایف مهم قوه قضائیه است

وی گفت: رهبر انقلاب شهریور ۶۸ در دیدار با مسؤولان قضایی خواستار برخورد و مبارزه با فساد، ارتشاء، جرایم ضد انقلاب، تزویر، براندازی و جعل شد که مهمترین شان فساد‌های مالی، اخلاقی، ارتشاء و تزویر است و باید در اولویت کاری قوه قضائیه باشد تا از مردم صلب امنیت نشود.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه رهبری مبارزه قاطع و صریح با مفسدان اقتصادی را یکی از وظایف مهم قوه قضائیه برشمرد، ادامه داد: رهبری در حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به دستگاه قضا چند توصیه بسیار مهم داشت که مردمی بودن، انقلابی بودن و ضدفساد بودن دستگاه قضایی از آن جمله بود؛ ضمن اینکه توجه ویژه به سلامتی و پاکدامنی قضات، گسترش عدل، احیای حقوق عامه، آزادی‌های مشروع و برخورد با فساد و مفسدان بدون ملاحظه این و آن را خواستار شد.

برخورد بدون ملاحظه با مفسدان اقتصادی صیانت از اصل نظام است

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی اظهارداشت: برخورد بدون ملاحظه قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی، غارتگران بیت المال، رانتخوران و آنانی که به مراکز قدرت وصل شدند، صیانت از عدالت، نظام اسلامی، اسلامیت نظام اسلامی و خود قوه است، قوه قضائیه بدون جلب اعتماد عمومی، قوی نیست در این باره تأمین عدالت شرط است و چنین عدالتی نیازمند تقوا و نگاه بی طرفانه در حوادث کوچک و بزرگ است.

وی گفت: محاکمه مفسدان اقتصادی از جمله افراد سرشناس که بعضا در دستگاه قضا لانه کرده بودند، موجی از خوشحالی و امیدواری در مردم را ایجاد کرده است./۹۴۵۶/ت210/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
قربان پور سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
امان از مدیران فاسد که با مفسدان اقتصادی دست در دست هم کشور را به باد داده اند
0
0