۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۶۵۵۱۸۳
معرفی کتاب؛

شرح ماجرا / شناخت فتنه ۸۸

شرح ماجرا / شناخت فتنه ۸۸
كتاب حاضر حاوی فرازهای مهم از رهنمودهای مقام معظم رهبری در طول يك سال و نيم بعد از انتخابات و حاوی درسهايی ماندگار از اين دوران حسّاس است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، به مناسبت 24 خرداد یازدهمین سالگرد آغاز فتنه 88 و ادعای تقلب و درخواست ابطال آراء از نظر رقیبان دولت منتخب، این سرویس به معرفی کتابی در این زمینه پرداخته است.

سال 1388 يكی از مهمترين مقاطع تاريخ انقلاب اسلامی ايران به شمارمی‌رود. بروز فتنه بزرگ و سازمان‌يافته‌ای كه دشمنان قسم خورده اين انقلاب و سرزمين، سال‌ها برای آن برنامه‌ريزی و آماده‌سازی كرده بودند كشور و همه آحاد جامعه را در معرض آزمونی بزرگ و سرنوشت‌ساز قرار داد. به مدد لطف و عنايت الهی و بركات خون شهيدان و با رهبری حكيمانه و بي‌نظير مقام معظّم رهبری، انقلاب اسلامی اين گردنه دشوار را پشت سر نهاد. كتاب حاضر حاوی فرازهای مهم از رهنمودهای معظّم‌له در طول يك سال و نيم بعد از انتخابات 88  و حاوی درسهايی ماندگار از اين دوران حسّاس است.

ساختار کتاب

کتاب «شرح ماجرا» دارای بخش بندی منظم نیست بلکه در آن اتفاقات و حوادثی که در جریان فتنه 88 اتفاق افتاده به واسطه سخنان مقام معظم رهبری مشخص می شود. در این کتاب این صحبت‌ها در 137 قسمت برای خواننده در فهرست کتاب مشخص شده که چند عنوان از این کتاب عبارت است از: مردم‌سالاری دینی، عامل پایداری، تکرار حرف دشمن در عین دیدن واقعیت، برنامه‌ریزی دشمن علیه انتخابات، تکرار خواسته‌های غرب نقطه منفی نامزدها، حضور تاریخی مردم عامل یأس دشمن، یکی از معیارهای تشخیص اصلح؛ عدم ضعف در برابر دشمن، از معیارهای صلاحیت نامزدها؛ اطاعت خدا، حفظ مرز با دشمن، نقشه دشمن برای عدم حضور مردم در انتخابات و ... .

ویژگی‌های اثر

1. معرفی واقعه فتنه 88  که یکی از حوادث مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است و شاید مهم‌ترین ویژگی این اثر باشد.

2. جمع بودن سخنان و صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد فتنه 88 در یک کتاب که آن را بسیار مفید و خواندنی کرده است.

3. دوری از حواشی و آوردن متن صحبت‌های مقام معظم رهبری بدون اظهار نظری از نویسنده برای شناخت هر چه بیشتر فتنه 88 این کتاب را ارزشمند کرده است.

جمع‌بندی

کتاب «شرح ماجرا» که مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری کرده، کتابی مختصر و مفید برای دوست داران تاریخ معاصر انقلاب است. در این کتاب حوادث پیش آمده در فتنه 88 به کمک صحبت‌های مقام معظم رهبری تبیین شده است و خواننده کتاب با خواندن آن می‌تواند از اتفاقات آن زمان با اشراف کامل و دقیق باخبر شود.

برشی از کتاب

در صفحه 30 کتاب درباره منشأ اصلی جریان فتنه 88 از دیدگاه مقام معظم رهبری چنین آمده است:

توطئه دشمن با هر نتيجه انتخابات؛ كسانی كه يك طرف را عليه يك طرف تحريك می‌كنند، كارهایی می‌كنند به عنوان طرفدارى از يك جهت، در حال كه حقيقتاً طرفدارى از او نيست؛ اينها نه از اين طرفند، نه از آن طرف. اينها كسانی هستند كه با اصل نظام مخالفند، با آرامش كشور مخالفند، طرفدار تشنجند، طرفدار اغتشاشند، می‌خواهند آرامش نباشد. هر كس سرِ كار باشد، اگر نتایج انتخابات غير از اين هم می‌شد، بنده به طور اطمينان مي‌توانم عرض بكنم كه باز اين جور حوادث ديده می‌شد، باز اين حوادث پيش مى‌آمد، براى اينكه اصلاً آرامش در كشور نباشد. آنها امنيت كشور را و آرامش كشور را هدف گرفته‌اند و می‌خواهند اين را از بين ببرند.

انتشارات مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی کتاب «شرح ماجرا»، مروری بر دیدگا‌های حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون فتنه سال 1388 را در قطع رقعی و 194 صفحه به چاپ رسانده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید کتاب به انتشارات مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی به نشانی: تهران، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان دانشگاه جنوبی، کوچه عطارد، پلاک 7 تلفن 66977268-021 مراجعه کنند./826/ن602/ف

 

م/ کتاب شرح ماجرا/ شناخت فتنه 88

ارسال نظرات