۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۶۵۵۵۹۱
امامان جمعه:

اقدامات نژادپرستانه آمریکا حاکی از افول قدرت استکبار است

اقدامات نژادپرستانه آمریکا حاکی از افول قدرت استکبار است
امامان جمعه برخی مراکز استانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ضمن حمایت از اقدامات قوه قضائیه در مقابله با فساد،توجه به کم شدن موالید، ضرورت در صرفه جویی در مصرف آب به افول قدرت آمریکا اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، خطیبان جمعه امروز ۳۰ خردادماه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه به آغاز هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کردند و افزودند: مردم ایران از سال ۳۲ به این امر واقف هستند که نزد آمریکایی‌ها بشر اصلا مهم نیست، امروز مردم این کشور هم این نکته را فهمیده و دنبال احقاق حقوق هستند.

امامان جمعه افزودند: یکی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی معضل خام فروشی مواد نفتی، معدنی و کشاورزی است که اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار داده است.
آنان گفتند: کاهش خام فروشی سبب افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده می شود و سپری در برابر تهاجم اقتصادی و تحریم ها ایجاد می‌کند.

 خطیبان جمعه همچنین با اشاره به هفته اول تیرماه بنام هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و شهدای قوه قضائیه، اظهار داشتند: رسالت دستگاه قضایی گرفتن حق مظلوم و مبارزه با ظالم و مفسد است و یکی از کارهای خوب قوه قضاییه شروع مبارزه با فساد از درون خود دستگاه است.

آنان با گرامیداشت سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی که به نام روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نام‌گذاری شده است ، گفتند که تبلیغ دین، وظیفه همه مردم است و همه باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

چند روز پس از تائید رسمی شیوع ویروس جدید کرونا در ایران و با شدت گرفتن روند گسترش آن برگزاری مراسم نماز جماعت از دومین جمعه اسفند ماه (۹اسفندماه) در مرکز اغلب استان‌ها و شهرهای بزرگ متوقف شد.

تعطیلی نمازجمعه به معنای توقف فعالیت ائمه جمعه نبود و آنها در طول این مدت، هر روز فعالیت های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی را در شهرهای حوزه ماموریت خود پیگیری کردند و در سه محور تامین سلامت مردم، حمایت های معیشتی و برگزاری مراسم معنوی و مذهبی متناسب با شرایط جدید و با بهره گیری از نرم افزارهای نوین فعال بودند و به جامعه خدمت رسانی کردند.

از نیمه اردیبهشت ماه امسال موضوع برگزاری نماز جمعه در شهرهایی با وضعیت سفید در ستاد ملی کرونا مورد تایید قرار گرفت و به این ترتیب نخستین نماز جمعه پس از شیوع ویروس کرونا نوزدهم اردیبهشت ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت در برخی شهرها برگزار شد.

بر اساس آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تاریخ رسمی آغاز اقامه نمازهای جمعه در مناطق زرد، اعم از مراکز استان‌ها، شهرها و بخش‌ها، اول تیرماه تعیین شده است اما بر اساس اطلاعیه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، طی هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت، پایگاه‌های نمازجمعه ای که با تشخیص و اجماع نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه و مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی، برای اجرای دقیق دستورالعمل بهداشتی و اقدامات صیانتی برای حفظ سلامتی مردم شریف از آمادگی لازم برخوردارند، می‌توانند با استقبال از روند بازگشایی و مراسم عبادی – سیاسی نمازجمعه را برگزار نمایند.

در مناطقی که بر اساس تشخیص تخصصی، میدانی و محلی دستگاه‌های مسئول در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها، اجماع برای بازگشایی وجود ندارد، تاریخ قطعی اقامه اولین نمازجمعه، ۶ تیرماه خواهد بود و در مناطق قرمز، اقامه نمازجمعه تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد ماند.

گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد دستورالعمل‌های بهداشتی در محل‌های برگزاری نماز جمعه شهرهای سفید تا حد قابل قبولی رعایت شده است. به همین جهت مقرر شد کمیته‌های مرتبط برای برگزاری نماز جمعه در شهرهای با سطح خطر متوسط یا زرد پیشنهادهای خود را به جلسات آینده ستاد ملی ارائه کنند.

چکیده خطبه‌های نمازجمعه مراکز استان‌ها در پی می‌آید:

تهران (لواسان،ورامین،پردیس، دماوند)

امام جمعه دماوند با بیان اینکه محاکمه امثال طبری ها اعتماد عمومی را تقویت می کند، گفت: مردم از قضات صالح، انقلابی و عادل حمایت و تشکر می‌کنند زیرا سالم سازی درونی دستگاه قضا اصلاح همه قوا را درپی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی با اشاره به هفته اول تیرماه بنام هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و شهدای قوه قضائیه، اظهار داشت: رسالت دستگاه قضایی گرفتن حق مظلوم و مبارزه با ظالم و مفسد است.

خطیب جمعه دماوند در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در آمریکا، خاطرنشان کرد: تظاهرات فراگیر در ۵۰ ایالت آمریکا و شکستن نمادهای ملی این کشور پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه و ابرقدرتی آمریکا در حال افول است زیرا قدرت نرم آنها فرسوده شده است.

امام جمعه لواسانات گفت: متاسفانه با ادغام نهاد انقلابی جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی، حال معنای آن برای روستائیان فرقی با تبعیض و تخریب خانه های بومی ندارد. لذا امید است مجدد این نهاد با هدف اولیه که امام بزرگوار ما برای آن تعیین کردند به عنوان نهادی انقلابی احیا شود.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی افزود: جهاد سازندگی از برکات انقلاب اسلامی بود که در سازندگی روستاها و دفاع مقدس خیلی خدمت کرد، اما متأسفانه با یک تصمیم نادرست با وزارت کشاورزی ادغام شد و حال اگر از روستائیان لواسان و بومی‌ها از نام جهاد بپرسید، نام آن مترادف با تبعیض و تخریب خانه‌های بومی‌ها و بی‌توجه به ساخت‌وسازهای قارچ‌گونۀ ویلاهای لاکچری می‌دانند.

امام جمعه شهرستان پردیس نیز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: مقام معظم رهبری در زمان ابلاغ حکم ریاست قوه قضائیه، ۶۰ مطالبه مردمی را به حجت الاسلام رئیسی برای اجرا ابلاغ کردند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی ادامه داد: فعال سازی واحدهای بزرگ وکوچک تولیدی در آستانه تعطیلی، کاهش چشمگیر تعداد پرونده های قضایی، اقدامات تحولی و اصلاح گرایانه، مبارزه با زمین، جنگل و کوه خواری، ابلاغ قانون جرم سیاسی، شفاف سازی حساب های مالی و محاکمه اکبر طبری از برکات حضور و ریاست حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه است.

وی اول تیر روز تبلیغات اسلامی، خاطر نشان کرد: این سازمان در اول تیر ماه سال ۱۳۶۰ به فرموده امام راحل تاسیس شد و اداره تبلیغات شهرستان پردیس علاوه بر نظارت بر هیات‌های مذهبی و اجرای رسالت دستگاهی خود، جلسات نهج البلاغه خوانی را در محل مصلی شهر پردیس برگزار می‌کند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: در بازدیدهای به عمل‌آمده از واحدهای صنعتی، حوزه کار و تولید شهرستان ورامین بسیار مناسب است و صنعتگران در خط مقدم جبهه اقتصادی، چرخ‌های تولیدی کشور را به حرکت در می‌آورند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: امروز با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان قسم خورده نظام، شرایط برای کار و تلاش فراهم است و تولید کنندگان با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی موجود، توفقیات بسیاری را به دست آورده‌اند.

خطیب جمعه ورامین اظهار کرد: اگر تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بروکراسی اداری گرفتار شده و از این اتاق به اتاق دیگر فرستاده شوند، جهشی در تولید صورت نمی‌گیرد.

آذربایجان شرقی(تبریز، هشترود)

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز وضع تبریز را نارنجی اعلام کردند، گفت: اگر وضعیت تبریز قرمز بود، نماز جمعه به طور حتم برگزار نمی‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم اظهار کرد: بعد از ۴ ماه از تعطیلی نماز جمعه باید خدا را شاکر باشیم که زمینه برگزاری نماز فراهم شد که در این میان قدردان زحمات مدافعان سلامت هستیم.

وی با یادآوری اینکه با شیوع ویروس کرونا با اولویت قرار دادن سلامتی مردم برگزاری این فریضه را تعطیل کرد، گفت: در حال حاضر در آذربایجان شرقی سه منطقه مراغه، بناب و قره آغاج در شرایط قرمز قرار دارند و بقیه شهرها سفید، زرد و در اصطلاحی جدیدی نارنجی هستند.

وی به  سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام هشتم(ع) که دهه کرامت است اشاره کرد و گفت: برای انسان مقطع تدوین، تکریم و حب الهی و کرامت است زیرا خدای متعال بر اساس کرامت جهان را آفریده است بنابراین ایام دهه کرامت یادآور ساختار خلقت ماست.

امام جمعه هشترود با درخواست از مردم برای رعایت مسائل بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا گفت: مردم با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به کاهش این بیماری کمک کنند.

حجت الاسلام علی رحیمی با اشاره به اینکه ویروس کرونا بیش از هر چیز بعد فرهنگی را تحت شعاع قرار داد، افزود : مسئولان بایددر عادی سازی مسایل مربوط به فرهنگ تلاش کنند. 

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافعان سلامت، از تلاش های پزشکان و پرستاران و کادر درمان شبکه بهداشت هشترود در مقابله با شیوع ویروس کرونا تشکر کرد.

یزد (یزد)

امام جمعه موقت یزد گفت: دشمن برای ضربه به اصل نظام از حربه نفوذ و جاسوسی در ابعاد مختلف استفاده می‌کند که باید با هوشیاری و بصیرت توطئه‌ها را خنثی کرد.

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی به تاریخ انقلاب اسلامی و توطئه دشمنان در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از  مهمترین این دسیسه‌ها، استفاده استکبارجهانی از افراد برای نفوذ در کیان و اصل نظام است.

وی ادامه داد: تاکنون دشمنان در این بخش با وجود تمامی تلاش‌های گسترده‌ای که علیه نظام و انقلاب اسلامی داشته‌اند با هوشیاری مردم و مسوولان به اهداف شوم خود نرسیده اند و در ادامه راه نیز تداوم دارد.

چهارمحال وبختیاری (شهرکرد)

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج استادان گفت: شهید چمران الگو و سرلوحه عملی و انقلابی برای جامعه دانشگاهی کشور است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام افزود: پول، ثروت، مقام و شهرت این بزرگ مرد را اشباع نکرد، بلکه جهاد در راه خدا و در جهت دین خدا تلاش کردن و تقویت دین خدا و مبارزه با دشمنان و ستمگران شاکله حرکت این شهید بزرگوار بود.

وی گفت: ضرورت توجه به نقش الگویی این شهید اندیشمند و ویژگی‌های علمی، اخلاقی و شخصیتی شهید دکتر مصطفی چمران باید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مورد توجه باشد.

خطیب جمعه شهرکرد، با اشاره به موقعیت نظام اسلامی در جامعه و منطقه گفت: مردم باید دولت و مجلسی انتخاب کنند که در تراز انقلاب و نظام اسلامی باشد و در آینده دولتی را انتخاب کنند که روحیه و فکر جوان داشته باشد و تداوم دهنده روحیه و آرمان‌های مقام معظم رهبری باشند.

خراسان رضوی(تربت حیدریه ،سبزوار،گناباد)

امام جمعه تربت‌حیدریه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: امنیت اقتصادی جامعه در سایه مبارزه جدی با مفاسد تامین می شود و از ریاست قوه قضائیه به خاطر برخورد جدی با مفسدان تشکر می‌کنیم و امیدواریم این آغازی باشد برای مبارزه جدی با فساد تا دستان مفسدان از داخل کشور قطع شود.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود:جایگاه قضا در جامعه اسلامی با عظمت و تاثیرگذار است و  مقام معظم رهبری نیز از این دستگاه مطالباتی را بیان داشتند که می بایست اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به کم شدن موالید، رشد اندک فرزند آوری تهدیدی برای آینده جامعه اسلامی است و در صورت ادامه این روند شاهد جامعه‌ای پیر و سالمند و ناکارآمد خواهیم بود.

امام جمعه گناباد هم در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان از نمایندگان مجلس یازدهم خواست تا با شناسایی دقیق مسائل و مشکلات مردم با عزمی جدی برای پیگیری و رفع آنها بکوشند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امروز افزود: افراد و مسوولان پاکدست فراوانی در دولت هستند و  مجلس شورای اسلامی با تعامل قوای مجریه و قضاییه برای رفع مشکلات جامعه برنامه‌ریزی هدفمند و روشنی کنند و از همه ظرفیتها برای توسعه و رونق اقتصادی و کاهش تنگناهای جامعه بهره بگیرند.

وی با اشاره به هفته صرف جویی در مصرف آب از مردم خواست که با توجه به افزایش دمای هوا در فصل تابستان تا حد امکان در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند تا مردم سایر نقاط کشور و استان خراسان رضوی با مشکلات و کمبود مواجه نشوند.

امام جمعه سبزوار هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: حوادث اخیر آمریکا و رویکردهای نژادپرستانه این رژیم نشان داد قدرت آنها رو به افول است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه افزود: به اعتراف اندیشمندان غربی، آمریکا در مسیر از هم پاشیدگی و شکاف قرار گرفته و امروز قدرت رهبری آمریکا به چالش کشیده شده است.
وی با اشاره به اقدام رذیلانه دولت آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها اخیرا فرمانده نیروی انتظامی سردار حسین اشتری را در فهرست تحریم های خود قرار دادند و این در حالی است که  نیروی انتظامی پیشگام مبارزه با مواد مخدر است و با جلوگیری از ورود مواد مخدر به غرب، جوانان اروپایی را از آلودگی به این مواد حفظ کرده است.

خراسان شمالی(بجنورد)

امام بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: شهرداران استان باید مکان‌های مناسبی را برای ورزش بانوان ساماندهی و آماده کنند تا آنان بتوانند بدون دغدغه در آن به فعالیت ورزشی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با تبریک زادروز فرخنده حضرت معصومه (س) و روز دختر، افزود: دختران ما نعمت هایی هستند که خداوند به ما عطا کرده و باید محفوظ بمانند نه اینکه در کوچه و خیابان در معرض چشم ناپاک و نگاه های مسموم نامحرمان باشند.

وی تاکید کرد: ضروری است شهرداری ها فضاهایی سالم و امن در شهرها ایجاد کنند که بانوان بتوانند به راحتی و در کمال آرامش در آن به فعالیت ورزشی از جمله دوچرخه سواری بپردازند.

سمنان (سمنان، شاهرود، دامغان، میامی)

امام جمعه شاهرود با بیان این که قوه قضاییه در ماه‌های گذشته برنامه های خوبی برای مبارزه با فساد آغاز کرده ، گفت : این قوه اکنون به نقطه امید مردم تبدیل شده است.

حجت الاسلام عباس امینی افزود : یکی از کارهای خوب قوه قضاییه شروع مبارزه با فساد از درون خود دستگاه است.

وی با بیان این که این تلاش انقلابی موجب شده تا در مردم احساس عدالت ریشه بدواند، گفت: با آغاز این حرکت مهم ، سفارش ، پول و نفوذ در روند پرونده ها تاثیری نخواهد داشت.

امام جمعه سمنان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در تمام کشورها گفت: جمهوری اسلامی ایران به خوبی توانست با این بیماری مقابله کند و همراه مردم باشد.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ادامه داد: خوشبختانه در بحبوحه کرونا کمک ها و بسته‌های معیشتی در بین مردم توزیع  شد و باید از مردم و مسوولان تشکر کرد.

وی به تلاش های قوه قضائیه و پیگیری های رییس این قوه اشاره کرد و اظهار داشت: حضور این فرد انقلابی و مردمی در این راس قوه تیغ بران نظام است و بحمدالله در حال حسابرسی دانه درشت ها است و  خواستار حضور آیت الله رییسی در استان هستیم و مردم نیز حامی وی هستند. 

 امام جمعه دامغان گفت: ناامنی، تزلزل اداره دولت و اعتراض‌های بی سابقه در آمریکا، این کشور را به افول و فروپاشی نزدیک کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان گفت: تبعیض نژادی و اداره نامناسب دولت آمریکا، جنبش اعتراض‌ها را در ۵۰ ایالت آمریکا ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این وضعیت افول آمریکا و فروپاشی آن را نشان می‌دهد که به لطف خدا تجزیه آمریکا به زودی مشهود است. 

امام جمعه موقت میامی‌ نیز در خطبه های نمازجمعه این هفته در مسجد جامع این شهر افزود: فرهنگ کمک به محرومان را باید در بین مردم نهادینه کرد تا بسیاری از مشکلات در سطح جامعه حل شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سایری به شرایط سخت معیشتی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: نیاز است رسالت اهل بیت(ع)  را در کمک به فقرا ادامه داد و این رسالت در سطح جامعه ترویج یابد.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فضیلت‌های سبک زندگی رضوی در جامعه بهره کامل را برد.

اردبیل (اردبیل، خلخال)

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل وظیفه نمایندگان را نظارت جامع بر حسن اجرای قانون ذکر کرده و گفت: این نظارت باید باشد تا عدالت در مرحله اجرا زیر پا گذاشته نشده و منافذ سوء استفاده از پست‌های حساس و امکانات عمومی به طور کامل سد گردد.

آیت الله سید حسن عاملی افزود: نمایندگان مجلس یازدهم همچنین  تلاش کنند تا  قوانینی تصویب شود که کشور را از تمام خطرات خلاص کرده  و ملت را در رفاه معنوی، اخلاقی و مادی قرار دهد.

وی تاکید کرد که نمایندگان به دنبال عزل و نصب‌ها نروند و اگر جایی هم دیدند که ورود به عزل و نصب‌ها ضروری است با رعایت دو امر ایرادی ندارد،  اول اینکه کسی که  خودشان می‌آورند قوی‌تر از مدیر معزول باشد دوم اینکه فردی که می‌آورند نباید از ستاد انتخاباتی آنها یا از فامیل و آشنایان آنها باشد، ضمن اینکه به هیچ وجه نباید به آموزش و پرورش نزدیک شوند.

امام جمعه خلخال گفت: افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان نگران‌کننده بوده و پیشگیری از ادامه این روند نیازمند توجه جدی مردم به رعایت مسایل بهداشتی فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام کریم اسدی با اشاره به افزایش  رقم مبتلایان به بیماری کرونا در نتیجه بی‌توجهی به رعایت مسایل بهداشتی فردی و اجتماعی افزود: از همه مردم منطقه انتظار می رود با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی مربوط به پیشگیری از کرونا سلامتی خود و دیگران را در شرایط حساس امروزی جامعه دچار مشکل نکنند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم ایجاد آرامش انسان در طول زندگی بهرهمندی  از سلامت جسم و روح است اظهار کرد: هیچ انسانی حق صدمه زدن به حیات خود را نداشته و انسان سالم از وارد کردن هرگونه صدمات جسمی وروحی ناشی از بیتوجهی  به این امر در دین اسلام منع شده است.

 استان مرکزی(اراک،ساوه،خمین)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دولتمردان و مجلس مراقب باشند خارج از پروتکل اجازه بازدید از مراکز هسته‌ای کشور داده نشود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: بسیاری از کشورها از جمله هند و پاکستان زیر نظر آژانس بین المللی اتمی نیستند و ما از آژانس برای تحقیقات علمی و پژوهشی کمک می‌خواهیم.
امام جمعه اراک گفت: اگر آژانس بین المللی اتمی توانایی دارد باید با رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۸۰ تاکنون کلاهک اتمی دارد، برخورد کند.

خطیب جمعه خمین نیز گفت: برخلاف مشکلاتی که ویروس کرونا برای استکبار جهانی و هم پیمانانش ایجاد کرده اما آنها دست از توطئه گری علیه انقلاب اسلامی برنمی دارند.

حجت الاسلام سید علی حسینی پور  افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان اهمیت بسیاری داده شده است و رفع شبهه علمی نسبت به ارزش‌های اسلامی در فضای مجازی باید در دستور کار متولیان امور جوانان قرار گیرد.

امام جمعه ساوه افزود: شهید چمران در ابعاد گوناگون ممتاز بود و وی در واقع دانشمندی نابغه، مجاهدی نستوه و عارفی با زهد بود که رغبتی به دنیا نداشت.

وی گفت: شهید چمران همه امتیازات و منصب را برای بندگی خدا و خدمت به اسلام و امت اسلامی می‌خواست.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به روز تبلیغ دین، گفت: باید با تبلیغات و اخلاق اسلامی و عالمانه مردم را به سوی خدا دعوت کنیم و در این راه هدف جذب حداکثری باشد.

گیلان (رشت، آستارا)

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بر لزوم تشدید نظارت بر قیمت هابه ویژه در بخش مسکن و اجاره بها تاکید کرد .

آیت الله رسول فلاحتی اظهار کرد: با فرار سیدن تابستان بسیاری از جا به جایی ها اتفاق می افتد که گرچه دولت تلاش می کند  اما با توجه به افزیش قیمت ها باید اهتمام بیشتری در این زمینه داشت.

وی بابیان اینکه افزایش قیمت مسکن درد بزرگیست که  امروز آحاد مختلف جامعه با آن روبرو هستند، افزود: باید در این راستا تلاش شود تا فشار بر مردم بویژه قشر ضعیف وارد نشود .

آیت الله فلاحتی همچنین به تحریم های آمریکا علیه سوریه و چین اشاره و بیان کرد:همه این کارها بازیست است و این فرافکنی ها نتیجه ای نخواهد داشت .

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: فرهنگ عفاف و حجاب باید متناسب با جامعه اسلامی ترویج یابد و دستگاه‌های متولی، در چارچوب قانون با مصادیق بدحجابی برخورد کنند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اظهار کرد: بدحجابی در جامعه، زمینه ناهنجاری و انحطاط اخلاقی را فراهم می کند و لباس های نماد بدحجابی، نباید تولید و در بازار عرضه شود.

وی بیان کرد: بدحجابی و بی حجابی از موانع پیشرفت جامعه و ترویج آنها از مقاصد و نیات دشمنان است و همه باید در راستای حفظ حجاب اسلامی، به وصایای شهدا توجه و عمل کنیم.

فارس(شیراز)

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مهم است انتقاد کنیم و طرف مقابل هم انتقاد را بشنود؛ اما اینکه به کسی به بهانه انتقاد بد بگوییم،رفتاری غلط است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام اضافه کرد: برای اذیت کردن مومنان یدی طولانی داریم، به محض اینکه می گویند نقد کنیم، بد می‌گوییم؛بد گفتن به معنای نقد کردن نیست و این موضوع را رهبری نیز تذکر داده‌اند. 

وی افزود: اینکه گاهی داد می‌زنیم، همیشه به این خاطر نیست که گوش کسی بدهکار نیست، بلکه گاهی به این دلیل است که فرد مشکلی در روحش دارد.

آیت‌الله دژکام همچنین در خطبه‌های نماز جمعه به چالش‌هایی که آمریکا در این روزها با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: آمریکا در درون کشور خود با مشکلاتی همچون ناتوانی در کنترل بیماری کرونا و نژادپرستی مواجه است و از نظر سیاسی  فرافکنی می‌کند تا خود را از این گرفتاری و مشکل داخلی کشور نجات دهد؛ از همین رو برای جهان خط ونشان می‌کشد.

وی افزود: آمریکا هنوز می‌خواهد بگوید ما ابرقدرتیم درحالی که همه جهانیان دیده‌اند که این کشور  دیگر نمی‌تواند تصمیم‌گیرنده مسائل استراتژیک جهان باشد.

اصفهان(اصفهان، کاشان، خور، اردستان، نایین، آران و بیدگل)

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رییس جمهوری مواضع محکم و زیبایی در مقابل آمریکا گرفت و اعلام کرد که آمریکا همیشه با زانوی خود بر گلوی ملت‌ها فشار وارد می‌کند و این کشور به دنبال تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران است.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی با بیان این که امروز آمریکا از جنگ نظامی با ملت ایران مایوس شد و  می‌ترسد، افزود: این کشور بیشتر به ایجاد جنگ روانی، رسانه‌ای و دیپلماسی با کشور ما روی آورده است.

وی با اشاره به نشانه‌های افول تدریجی آمریکا افزود: امروز آمریکا از نظر قدرت و نرم و سخت افول پیدا کرد و رهبر معظم انقلاب هم ۲ سال گذشته به این نکته اشاره داشتند.

خطیب جمعه موقت اصفهان اظهارداشت:  قدرت آمریکاییها که روزی می‌خواست تاثیرگذاری روی افکار جهانی داشته باشند و سبک زندگی غربی و بی بندوباری را در همه کشورها ترویج دهند، امروز در سه جهت به چالش کشیده شده است.

امام‌جمعه موقت کاشان گفت: ویروس کرونا زندگی جهان بشری را مختل کرد و انسان‌ها هشیار شدند که خیلی در برابر عظمت و قدرت خداوند متعال ضعیف هستند.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار افزود: ابرقدرت‌ها در برابر این ویروس به التماس افتادند و درسی که کرونا به مردم داد این بود که نباید ضعف خود و قدرت خداوند متعال را فراموش کنیم، اگر غافل شویم به انحراف کشیده می‌شویم.

حجت‌الاسلام سعید جاویدی  امام جمعه خور و بیابانک گفت : استمرار گرانی زمین ، مسکن و افزایش اجاره بها مشکلات زیادی برای مردم و جوانان ایجاد کرده است.

وی افزود: گرانی زمین و مسکن به هیچ عنوان شرعی و قانونی نیست و مسئولان شهرستان خور و بیابانک باید به فوریت به این مساله رسیدگی و دغدغه جوانان توجه و رسیدگی کنند.
حجت الاسلام جاویدی خاطرنشان کرد: رعایت حجاب اسلامی ضامن سلامت اخلاقی جامعه اسلامی است.
امام جمعه نایین گفت: آمریکا هنوز می‌خواهد بگوید ما ابرقدرتیم در حالی که همه جهانیان دیدند که این کشور دیگر نمی‌تواند تصمیم‌گیرنده مسائل  راهبردی جهان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی سجادی با اشاره به تحولات اخیر در آمریکا، خاطرنشان کرد: تظاهرات فراگیر در ۵۰ ایالت آمریکا و شکستن نمادهای ملی این کشور پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه و ابرقدرتی آمریکا در حال افول است زیرا قدرت نرم آنها فرسوده شده است.

امام‌جمعه اردستان گفت: دشمن تلاش دارد، بنیان خانواده‌ها را در ایران سست کند و جوانان را به انحراف بکشاند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری  بیان کرد: رژیم‌ صهیونیستی با ساخت فیلم‌ها و سریال‌های مستهجن و تبلیغات مسموم در رسانه‌های خود این موضوع را دنبال می‌کند تا در ایران و کشورهای اسلامی باورها را سست و بنیان خانواده را نابود، دختران و پسران را منحرف کند.

امام‌جمعه آران و بیدگل به مشکلات مهم این شهرستان و لزوم توجه جدی و رفع آنها اشاره کرد و گفت: این منطقه دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف است که ضرورت دارد در سال جهش تولید، توجه ویژه‌ای به آنها با تدبیر مسوولان صورت گیرد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی تصریح کرد: ساماندهی گردشگری سالم موجب رونق اقتصاد می‌شود که در این راستا فرهنگ‌سازی و فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری ضروری است.

ایلام (ایلام)

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عملکرد مجموعه ارگان های مسوول در ستاد مبارزه با کرونا بار دیگر توان مدیریتی نظام را در مقابله با بحران ها به جهانیان اثبات کرد.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار اظهار داشت: اعضای ستاد کرونا کشور و استان و در راس آنها کادر پزشکی و پرستاری و بهداشتی با مجاهدت های خود حماسه بزرگی آفریدند و بدون شک در نزد خداوند متعال ماجور خواهند بود.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: تیم های پزشکی و درمانی کشور درحالی به مصاف این ویروس رفتند که در اثر تحریم های ظالمانه آمریکایی ها حتی از تحویل دارو و اقلام پزشکی نیز به کشورمان ممانعت می شد ولی تاکنون مدیریت به نسبت مناسبی در برخورد با این موضوع صورت گرفته است.

مازندران(ساری، نوشهر)

نماینده ولی‌فقیه در مازندران و امام جمعه ساری مواسات و همدلی حاکم بر استان در دوران کرونا را استان بی نظیر توصیف کرد و گفت : این همدلی باید ادامه یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی افزود : همدلی و همدردی حاکم بر مازندران در دوران کرونا ، تجربه ناب نهادینه شده در میان مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و در واقع شیوع کرونا از این جهت سبب شد تا بار دیگر این تجربه گران سنگ و بی نظیر تکرار شود. 

وی تهیه ۳۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان از محل کمک های مردمی در استان و توزیع آن میان نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا را نشانگر بالا بودن ضریب احساس همدردی و همدلی در میان مردم مازندران دانست و گفت : همدردی با اقشار آسیب پذیر جامعه در دوران کرونا به حدی چشمگیر بود که دشمنان را هم غافلگیر کرده است.

امام‌جمعه نوشهر با گرامیداشت سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی که به نام روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نام‌گذاری شده است ، گفت : تبلیغ دین، وظیفه همه مردم است و همه باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه که با رعایت موازین بهداشتی مربوط به بیماری کرونا در مصلی نوشهر برگزار شد،  افزود: همه باید امر به ‌معروف و نهی از منکر کنند تا احکام خدا اجرا شود.

وی با تاکید بر این که تبلیغات باید هم در محیط واقعی و هم در فضای مجازی انجام شود ، گفت : دشمن در همه‌جا تبلیغ می‌کند ولی هدف او کفر و بی‌عفتی است و از هر وسیله‌ای بر ضد دین خدا استفاده می‌کنند.آنان حتی از چهره زنانِ بی‌عفت و بی‌حیا برای اشاعه کفر خود استفاده می‌کنند.

ارسال نظرات