۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۵۵۶۳۱
مدیر ارشد اوقاف مصر:

محتکران کالاها مشمول لعن پیامبر هستند

محتکران کالاها مشمول لعن پیامبر هستند
عضو ارشد وزارت اوقاف مصر تاکید کرد که محتکران اقلام ضروری مردم در ایام کرونا، مورد لعن و نفرین پیامبر گرامی اسلام(ص) قرار می‌گیرند.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ احمد دسوقی مکی از مدیران ارشد وزارت اوقاف در مقاله‌ای مطبوعاتی پیرامون کرونا تاکید کرد که آگاهی از اینکه زمام امور جهان به دست خداوند است، انسان را آماده پذیرش حوادث می‌کند به گونه‌ای که اگر بنده در مقابل این بلا شاکر بود، نجات خواهد یافت و اگر ناشکری ورزد، خسران خواهد دید.

شیخ مکی خاطر نشان کرد: در رابطه بنده با خداوند آداب مختلفی مانند بازگشت صادقانه به خداوند وجود دارد. بلایا و مصیبت‌ها یکی از فرصت‌های طلایی است که انسان را به خداوند بازمی‌گرداند. ادب بنده در برابر خالق اقتضا می‌کند که انسان به هنگام مصیبت، به درگاه الهی تضرّع کرده و خالصانه خداوند را بخواند.

وی افزود: توکل به خداوند، اعتماد به تقدیر الهی سبب می‌شود تا انسان یقین کند که تمام امور به دست خداوند رقم خواهد خورد و هیچ امری در جهان از تحت سیطره الهی خارج نیست.

مدیر انتشارات وزارت اوقاف رحم و مروّت به یکدیگر در ایام کرونا و گذشت از اشتباهات دیگران را از مهمترین مظاهر ادب بنده دانسته و اظهار داشت: در روایات عدیده‌ای از رسول گرامی اسلام(ص) آمده است که به بندگان رحم کنید تا خدا به شما رحم کند پس در چنین شرایط سخت، به یکدیگر رحم کنیم.

شیخ مکی همچنین با اشاره به توصیه مکرر احادیث بر پرداخت صدقه در ایام مصیبت و بلا تصریح کرد: از دیگر آداب بندگی، کثرت صدقه در دوران بلایا است. دلیل بیشتر هلاکت‌ها در دوران بحران‌ها به دلیل طمع و احتکار است. هر مصیبتی یک روز پایان می‌یابد اما محتکر مشمول لعن رسول گرامی اسلام(ص) است.

محمد رایجی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
خوب است واژه صلوات را بعد از کلمه پیامبر( صلوات الله علیه و آله ) قرار بدهید
1
0
عالم
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
بله محتکر از حیث احتکار مادی نه یک لعن لکن صدها لعن .ازبعد معنوی چه احتکارهایی رخ نموده که بی توجهی زنگارگرفته چه زمانی زوده می شود.احتکار روحی ومنتسب به روان چه درجاتی پست تر حاصل کند در منجلاب آلودگی وورطه سقوط.فوران شهوات وهواهای نفسانی را بی توجهی عواقب را در نظر فواید جلوه گر نمودن.توشه حقیقت است که در هر بعد ی از آن نظاره گر خطا اما به جهت صعب العبور بودن مسیر،میسر بودن نامیسور.نظامندی وتدوین وپالایش از هرحیث نه به جهت ارتقا بلکه به جهت اشتباه فقط در دیدگاه ماتریالیست ها حاضر است.بر خودآن ها از سلیقه تا سقیفه.امروز روزیست که به جهت عقربه هاب همسو با عالم معنا حرف وحدیث تششت را کم کنند اما آن ها پا بر مرزها دارند تا گستردگی ناحقایق خود را جولانگاه ناعدالتی نامیمونی خود کند.شما نمیدانید چه کردید حالا در واضحات پرسه زنی علمی می کنید تا ز خود صدور ی داشته باشید کنه آنها را کسانی فرمودند که حقیقت محض بودن نه در جهت منفعت شخص .کماکان کتمان شدن آسانتر از بیم ناک کردن قومی است که بدلییل تعصبات باطل بطلان بودن را پرستیدن تا امروز بگویند چنین پس نه چنان که عداوتتان لسانی نیست بلکه در وجودتان اندک تهذیب نبوده.خرم هستید به جهل خودتان واحتکار می کنید که آسان خرمن کوبی گناهانتان شده.خون در شیشه کردن با احتکار آسان شده برایشان.احتکار ومحتکران با هم هبال هستند تا قعر جهنمیان در کنار آن نادرستان.صادقانه عمل کنید.
1
0