۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۵۵۷۴۱
آیت الله کعبی:

به توهم مذاکره با آمریکا پایان داده شود / برجام از ابتدا یک فریب بود

به توهم مذاکره با آمریکا پایان داده شود / برجام از ابتدا یک فریب بود
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: توهم دفاع از منافع ملی از طریق مذاکره با آمریکا و اروپا غلط است و باید به آن پایان داده شود.
آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بیان داشت: قطعنامه اخیر اروپایی‌ها علیه ایران اسلامی نشان داد که آمریکا و اروپا علیه حاکمیت، منافع و امنیت ملی کشورمان هماهنگ عمل می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قطعنامه اخیر نشان داد که بزک کردن آمریکا و اروپایی‌ها و دل بستن به مذاکره، یک خسارت بزرگ و ضد منافع ملی و امنیتی است و در عین حال ثابت کرد که برجام از ابتدا یک فریب بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دیپلمات‌ها و دولتمردان ما دلبسته به برجام بودند، خاطرنشان کرد: دولتمردان در توهم نتایج برجام و تأمین منافع ملی از طریق مذاکره به سر می‌بردند حال آنکه چنین توافقی در مسیر و خواسته آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها پیش رفت.

آیت الله کعبی با بیان اینک برجام مرده است، تصریح کرد: دولتمردان به طور صریح اعلام مرگ برجام را بیان کنند، برجام طبق خواسته غربی‌ها پیش رفت چرا که خروج آمریکا و وقت کشی اروپایی‌ها در اجرای آن، فرصت را داد تا چنین قطعنامه‌هایی علیه ایران صادر شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دولتمردان باید در برابر قطعنامه جدید موضع صریح و قاطعی اتخاذ کنند، بیان داشت: مهم‌تر از قطعنامه تروئیکا آن است که برخی‌ها علی رغم مشاهده فشار‌های اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران در فکر مذاکره هستند و از جرایم اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها علیه ملت ایران عبرت نگرفتند.

وی تصریح کرد: توهم دفاع از منافع ملی از طریق مذاکره با آمریکا و اروپا غلط است و باید به آن پایان داده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تکیه بر استحکام داخلی، اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، عبور از غرب و بیگانه ستیزی و توجه به ظرفیت داخلی تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی است./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
متاسفانه رئیس جمهور و وزیر خارجه همچنان در توهم برجام و فایده مذاکره برای منافع ملی بسر می برند وخسارتهای بزرگ به کشور وارد کردند ودست بردار نیستند . معلوم شد حق با دکتر جلیلی است. وتبیین ایت الله کعبی عالی است .
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
گره زدن حل مشکلات به برجام ومذاکره اشتباه راهبردی ویک توهم بیش نبود . اما عجیبت تر اصرار دولتمردان بر اشتباهات وتوهمات است. شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی پایان ومرگ برجام را اعلام کنند
2
0