۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۵۵۷۵۴
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

بهبود وضعیت اقتصاد خانواده‌ طلاب؛ مهم‌ترین اولویت‌ شورای عالی حوزه در دوره جدید

بهبود وضعیت اقتصاد خانواده‌ طلاب؛ مهم‌ترین اولویت‌ شورای عالی حوزه در دوره جدید
حجت الاسلام مؤمن برنامه ریزی برای بهبود معیشت طلاب را از مهم ترین اولویت های شورای عالی دانست و گفت: شورای عالی، وضعیت معیشت طلاب را به سمع و نظر مراجع تقلید برساند.

حجت الاسلام احمد مؤمن استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت سیاست‌گذاری‌های کلان شورای عالی حوزه علمیه در وضعیت آموزشی طلاب، عنوان کرد: شورای عالی حوزه‌های علمیه با سیاست تنبیهی و تشویقی لازم باعث ایجاد شور و علاقه درسی در میان طلاب شود.

حجت الاسلام مؤمن با اشاره به اهمیت معنویت و دروس اخلاق در رشد همه جانبه طلاب، اظهار داشت: اگر درس های اخلاق همانند گذشته رونق پیدا کند، نتیجه آن در رشد علمی حوزه علمیه نمایان خواهد شد؛ البته در سال های اخبر درس های اخلاق ارزشمندی در حوزه برقرار شده اما طلاب نیاز بیشتری به مباحث اخلاقی دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت دشوار معیشتی طلاب، گفت: باید با اختصاص میزان بیشتری از وجوهات به طلاب، دغدغه های اقتصادی رفع و وضعیت علمی آن ها سامان بیابد.

وی برنامه ریزی برای بهبود اقتصاد خانواده های طلاب را از مهم ترین اولویت های شورای عالی حوزه علمیه در دوره جدید دانست و افزود: شورای عالی وضعیت ضعیف معیشت طلاب را به سمع و نظر مراجع تقلید برساند.

حجت الاسلام مؤمن به اهمیت تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: مبانی انقلاب اسلامی از طریق تدریس کتاب های امامین انقلاب و شهید مطهری در بین طلاب تبیین شود./1350/ت302/ق

ارسال نظرات