۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۶۵۵۷۷۰
مدیر مدرسه علمیه رشد:

از حوزه انقلابی دم می‌زنیم اما ولایت فقیه در متون درسی جایی ندارد

از حوزه انقلابی دم می‌زنیم اما ولایت فقیه در متون درسی جایی ندارد
حجت الاسلام شفیعی ضمن ارزیابی کتب درسی حوزه، گفت: نمی‌توان از لزوم انقلابی ماندن حوزه سخن گفت ولی در متون درسی خبری از مبانی ولایت فقیه نباشد.

حجت الاسلام ابراهیم شفیعی مدیر مدرسه علمیه رشد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رسالت شورای عالی حوزه های  علمیه را، سیاست گذاری کلان برشمرد و گفت: شورای عالی حوزه های علمیه با نگاه به آینده و نیازهای حوزه های علمیه ریل گذاری و سیاسیت گذاری کلان را بر عهده دارد.

وی ضمن انتقاد از برخی اظهار نظرها در امور جرئی توسط شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: گاه طرحی در امور اجرائی پس از مدت ها کارشناسی آماده می شود اما شورای عالی حوزه های علمیه لازم نمی بیند و کار متوقف می شود.

مدیر مدرسه علمیه رشد با توجه به تجربیات اجرائی خواستار تغییر برخی از ساختارهای حوزه علمیه شد و گفت: از تلاش ها و اقدامات آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه خرسندیم و تقدیر می کنیم اما حقیقتا مدیریت حوزه ها علمیه و حوزه علمیه قم کار مشکلی است و برای تسهیل امور لازم است این دو مدیریت از یک دیگر تفکیک شوند.

وی یکی دیگر از ضرورت ها در دوره جدید شورای عالی حوزه های علمیه را ارائه اختیارات بیشتر به مدیرت حوزه های علمیه دانست.

حجت الاسلام شفیعی یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب را لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه دانست و به بیان راهکار های اجرائی در این زمینه پرداخت.

وی یکی از اقدامات را شرط انقلابی بودن امنای مدارس دانست و گفت: در زمان تأسیس مدارس علمیه جدید باید این مسأله لحاظ شود و به کسانی که دغدغه انقلاب را دارند مجوز داده شود.

این استاد حوزه علمیه با ارزیابی کتب درسی جدید حوزه های علمیه نسبت به مباحث انقلاب اسلامی گفت: نمی توان از لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه سخن گفت ولی در متون درسی خبری از مبانی ولایت فقیه به صورت مشروح نباشد. در تحولات جدید به مباحث انقلاب اسلامی به صورت ضعیف پرداخته شده است./ت302/ف

ارسال نظرات