۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۵۵۷۸۷
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

انسان دوستی برخاسته از فرهنگ ایرانی و اسلامی باید به جهانیان نشان داده شود

انسان دوستی برخاسته از فرهنگ ایرانی و اسلامی باید به جهانیان نشان داده شود
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: فرهنگ محبت و نوع دوستی و یاری رسانی به دیگران برخاسته از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است و باید از طریق سفارتخانه های کشور به جهانیان معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به شیوع بیماری‌ کرونا در جهان با بیان اینکه آمریکایی‌ها خیلی دلشان به کرونا خوش بود، عنوان کرد: آمریکایی‌ها صریحاً گفته بودند که اگر نتوانستیم با تحریم‌ها ایران را از پا دربیاوریم با کرونا حتما این کار را انجام می‌دهیم اما خودشان بیشتر از ما گرفتار شدند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در رابطه با انجام امور فرهنگی برای افرادی که از خارج به ایران سفر می‌کنند بیان کرد: در مسئله فرهنگ کارهای بسیار خوبی می توان انجام داد به ویژه برای گردشگرانی که به ایران می‌آیند،  اگر یک گردشگر را به طور صحیح با وضعیت ایران آشنا کنیم او را تبدیل به یک سفیر برای رساندن فرهنگ و هویت ایران کرده ایم.

وی با بیان اینکه با تبلیغاتی که علیه ایران می‌شود به شدت کشور ما را ناامن جلوه داده‌اند، تصریح کرد: اما خوشبختانه مردم ما خیلی به این تبلیغات توجهی ندارند اما تبلیغات گسترده ای در شبکه‌های مختلف ماهواره ای و مجازی به زبان‌های گوناگون علیه ایران طراحی شده است و منتشر می شود که نیاز است برای خنثی کردن این تبلیغات، فعالیتهای گسترده ای با زبان های گوناگون به ویژه به همت و ظرفیت سفارتخانه‌ها در دنیا انجام شود.

امام جمعه اصفهان در ارتباط با فرهنگ مردم ایران در روزهای اخیر بیان کرد: ما در همین روزهای کرونایی فرهنگ خوب خود را به دنیا نشان دادیم و برخلاف خیلی از کشورها در کمال انسانیت با همه بیماران برخورد شد و علاوه بر آن کمک های مختلفی برای آسیب دیدگان اقتصادی و نیازمندان دیگر از جمله زندانیان را مشاهده کردیم که به عنوان مثال در همین اصفهان ۲۵ نفر زندانی با ۵ میلیارد تومان که با کمک مردم جمع‌آوری شده بود آزاد شدند.

وی افزود: این نوع محبت و نوع دوستی و یاری رسانی، فرهنگ ایرانی است که بر گرفته از فرهنگ اسلامی است و نشان دادن این فرهنگ ها به دنیا ارزش دارد و این یکی از وظایف سفارتخانه های ایران در کشورهای دنیا است.

وی در پایان خواستار استفاده از ظرفیت طلاب خارجی جامعه‌المصطفی برای ارتباط گیری با گردشگران خارجی و تبلیغ فرهنگ ایران اسلامی برای همزبانان خودشان شد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در اصفهان اظهار داشت: اقدامات ما در نمایندگی وزارت‌ خارجه ارائه خدمات به مردم است که یک بخش مهم آن بخش کنسولی است که مراجه‌کنندگان زیادی در بخش‌های مختلف این حوزه داریم و نیز در سال گذشته در حدود 31 هزار فقره سند تایید اسناد داشتیم و همچنین بخشی دیگر مربوط به زندانیانی است که در کشورهای هم‌جوار وجود دارند و کارهای آنها را پیگیری می‌کنیم.

علیرضا سالاریان با اشاره به خودکفایی اصفهان در رسیدگی به امور کنسولی عنوان کرد: در همه موارد کنسولی هیچ نیازی نیست که فردی از اصفهان به تهران مراجعه کند و حتی از استان چهارمحال و بختیاری هم به اصفهان مراجعه می‌کنند.

وی در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی این دفتر در اصفهان بیان کرد: بخش دیگر، کارهای فرهنگی است که به صورت کلی با دانشگاه‌ها، بخش‌های فرهنگی استان در شهرداری و استانداری و سایر بخش‌ها فعالیت داریم و بخش عمده کار دانشگاه‌های ما است که ارتباطات خارجی خوبی دارند و از نظر علمی در تشکیل مجمع‌های علمی بین‌المللی، هماهنگی‌های آن را از طریق وزارت خارجه انجام می‌دهیم.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان تصریح کرد: رتبه‌ اصفهان در استان‌ها در موارد مختلف مانند بحث‌های اقتصادی، مذهبی و غیره بالا است و ما سعی کرده‌ایم که آن را هم در وزارت امور خارجه و ادرات ذی‌ربط آن و هم در سفارتخانه‌ها پررنگ کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در حدود 18 میلیون یورو صادرات صنایع دستی داشته‌ایم، اظهار داشت: مباحث گردشگری تا قبل از شیوع کرونا بسیار پیگیری می‌شد اما با وضعیت موجود راکد شده است و در این زمینه سعی کردیم صنایع دستی و گردشگری را به این دلیل که بخشی از معیشت و روزی مردم به آن وابسته است چه به صورت صادرات عمده و چه به صورت فروش به گردشگران خارجی پیگیری نماییم.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به تعطیلی بانک ایرانی در کشور افغانستان تصریح کرد: تاجران اصفهانی رقم قابل توجهی به کشور افغانستان صادرات دارند و برای برگشت راحت ارز در گذشته یک بانک ایرانی در آن کشور ایجاد شد اما فشارهای آمریکا به این کشور همسایه، باعث تعطیلی آن بانک شد و یک سال است که دیگر در آن فعالیتی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: تبادلات پولی از طریق صرافی‌ها به خصوص صرافی‌هایی که در مشهد قرار دارند و دوجانبه کار می‌کنند انجام می‌شود اما برای افغانیستانیها الان به گونه‌ای است که پول را به ریال ما می‌دهند و صادرکننده ما باید آن را تبدیل به ارز کند تا بتواند ارز حاصل از صادرات را به بانک مرکزی بدهد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات