۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۵۵۸۲۳

«ایران» خانه دوم شهید نسیم افغانی است/ شهدای افغانستان در راه مقاومت همراه ملت ایران بودند

«ایران» خانه دوم شهید نسیم افغانی است/ شهدای افغانستان در راه مقاومت همراه ملت ایران بودند
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگرچه شهید نسیم افغان خانواده‌ای ندارد اما امروز به خانه دوم خود یعنی ایران اسلامی بازگشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار سید محمد باقرزاده امروز در آئین ورود پیکر طیبه 192 شهید دفاع مقدس به کشور در خرمشهر، گفت: صبح امروز پیکر پاک و مطهر 192 شهید دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد.

وی ادامه داد: این شهدای والامقام مربوط به عملیات والفجر مقدماتی، والفجر یک، رمضان، خیبر، بدر، کربلای4، کربلای5، تک دشمن و بیت‌المقدس 7 هستند.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در کنار پیکر این شهدای عزیز، پیکر برادر مجاهد و مهاجر ما شهید نسیم افغان نیز حضور دارد. این شهید عزیز فداکارانه در جنگ حماسه خلق کرد و اکنون در فضای طوفان‌زده فتنه‌ها به کشور بازگشت.

باقرزاده عنوان کرد: بر اساس نقلی که شده خانواده این شهید والامقام در افغانستان با بمباران شوروی سابق به شهادت رسیده بودند و اگرچه شهید نسیم افغان خانواده‌ای ندارد اما امروز به خانه دوم خود یعنی ایران اسلامی بازگشت. 

وی تاکید کرد: این شهید نماد و نمونه‌ای از دیگر شهدای ملت مجاهد و بزرگ افغانستان است که در راه مقاومت همراه ملت ایران بودند و هستند. 

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: زمان تشییع و تدفین این شهدای والامقام و این شهید افغان متعاقبا اعلام خواهد شد. 

منبع: فارس
ارسال نظرات