۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۵۵۸۲۹
معاونت آموزش حوزه علمیه قم اعلام کرد؛

جزئیاتی از شیوه برگزاری امتحانات سطوح عالی حوزه

جزئیاتی از شیوه برگزاری امتحانات سطوح عالی حوزه
دستورالعمل و ضوابط برگزاری امتحانات حوزه‌های علمیه از سوی معاونت آموزش حوزه اعلام شد. بر این اساس امتحانات در دو نوبت تیر و مرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دستورالعمل برگزاری امتحانات حوزه های علمیه از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه قم اعلام شد.

بر اساس اعلام معاونت آموزش حوزه های علمیه امتحانات حوزه در دو نوبت تیر و مرداد برگزار خواهد شد که امتحانات تیر قطعا مجازی و امتحانات دوره مرداد متناسب با وضعیت موجود در آن دوره، برگزار می شود. همچنین امتحانات تجدیدی و ارتقایی نیز در نیمه دوم شهریورماه برگزار می شود که شیوه برگزاری آن بستگی وضعیت موجود دارد.

طلاب می توانند به صورت اختیاری یکی از زمان های اعلام شده برای امتحانات را انتخاب کنند همچنین می توانند دروس امتحانی خود را در دو موعد امتحانی تیر و مرداد تقسیم کنند.

در صورت غیبت موجه در امتحانات، طلبه فقط می تواند در امتحانات نوبت بعد شرکت کند که ضوابط و شرایط آن اعلام خواهد شد؛ جهت شرکت در امتحانات، انتخاب درس در ابتدای سال تحصیلی 99-98 و تأیید حضور در کلاس اساتید تا پیش از شیوع ویروس کرونا الزامی است.

ضوابط برگزاری امتحانات مجازی تیرماه 99

امتحانات دروس فقه، اصول و فلسفه به صورت دو نیم سالی و دروس تفسیر، عقاید، رجال و درایه به صورت یکساله و از کل محدوده صورت می گیرد و سؤالات نیز از محدوده طرح قدیم و جدید طرح خواهد شد.

نمره قبولی در تمامی دورس 12 است به غیر از طلابی که دروس تفسیر و عقاید را بدون استاد انتخاب کرده اند که نمره قبولی در این دروس 16 است.

امتحانات در قالب 25 سؤال مشتمل بر 15 سؤال چهار گزینه ای و 10 سؤال دو گزینه ای به مدت 50 دقیقه یا دو دقیقه برای هر سؤال برگزار می شود که پس از سپری شدن زمان پاسخ گویی، سؤال بعدی به صورت خودکار نمایش داده می شود و امکان بازگشت جهت مشاهده یا پاسخ گویی مجدد به سؤال قبل وجود ندارد.

گفتنی است، نتایج دروس امتحانی پس از اتمام تمام امتحانات اعلام خواهد شد و با توجه به تستی بودن سؤالات امتحان و تصحیح خودکار سامانه ای، هیچ گونه اعتراضی پذیرفته نمی شود.

شرایط جبران کسر معدل

طلابی که معدل کل آنها در سطح دو و سه کمتر از 14 است به ازاء هر 4 نمره کسری معدل، یک درس که نمره آن کمتر از 14 است را جهت امتحان انتخاب نمایند؛ البته در صورت انتخاب دروس فقه، اصول و فلسفه لازم است در هر دو نیمسال آن شرکت کنند.

طلاب متقاضی شرکت در امتحانات جبران کسر معدل می توانند جهت انتخاب درس جبران کسر معدل از چهارم تا نهم تیرماه از طریق لینک درخواست های پیشخوان پنل شخصی اقدام کنند یا با شماره 37740971 داخلی 16 تماس گیرند.

لازم به ذکر است، با توجه به برگزاری امتحانات مجازی طلاب سطوح عالی حوزه علمیه برای نخستین بار، لازم است طلاب سطوح عالی جهت آشنایی و رفع اشکال احتمالی، در امتحانات آزمایشی که زمان آن اعلام خواهد شد شرکت کنند، همچنین با توجه به احتمال اختلال در به کارگیری از گوشی های هوشمند، جهت شرکت در امتحان از سیستم های رایانه ای استفاده کنند و در صورت قطع برق یا اینترنت و رها شدن امتحان به صورت نیمه کاره، فقط می توان در همان زمان باقی مانده، امتحان را ادامه داد.

طلاب می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا جهت رفع اشکالات احتمالی با شماره 4-37740971 داخلی های 116-217-117-107 تماس گیرند./1324/ت302/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
عزیزان مسئول توروخدا ببیشتر و دقیق تر کار کنین. سرعت انجام کارها و پروژه ها کند شده است .
0
0