۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۵۵۸۴۰
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان خبر داد؛

استفاده از اساتید حوزه علمیه در کارگروه‌های مقابله با طلاق

استفاده از اساتید حوزه علمیه در کارگروه‌های مقابله با طلاق
حجت الاسلام بهبهانی گفت: در سال‌های اخیر با تشکیل کارگاه‌ها و دعوت از اساتید حوزه علمیه قم و خارج از استان شاهد کاهش آمار مراجعه به دادگاه‌ها برای طلاق بودیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با آمار طلاق در استان اظهارداشت: معاونت پیشگیری قوه قضائیه ده سال است که در زمینه پیشگیری از طلاق فعالیت‌های ارزنده‌ای در کشور انجام می‌دهد و با برنامه ریزی‌های متنوع، استان به استان نرخ طلاق را مقداری کاهش داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با بیان اینکه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ حدود نیم تا یک درصد کاهش آمار طلاق در استان داشتیم، ادامه داد: کارگروه‌ها و کارگاه‌هایی در زمینه پیشگیری از طلاق تشکیل شده که به زوجه پیش و پس از طلاق، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

حجت الاسلام بهبهانی اضافه کرد: حتی به خانم‌هایی که طلاق می‌گیرند در کارگروه‌ها و کارگاه‌های معاونت پیشگیری از جرم، آموزش‌های لازم داده می‌شود تا در ازدواج مجدد با مشکل مواجه نشوند.

وی بیان داشت: سال‌های گذشته در برخی شهر‌های استان، شاهد طلاق‌های بسیاری بودیم، اما با تشکیل کارگاه‌ها و دعوت از اساتید حوزه علمیه قم و خارج از استان شاهد کاهش آمار مراجعه به دادگاه‌ها برای طلاق بودیم تا آنجا که ائمه جماعات آن شهرستان‌ها از کاهش میزان مراجعه خبر دادند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با بیان اینکه نیازمند کار‌های فرهنگی برای جلوگیری از طلاق هستیم، تصریح کرد: معاونت پیشگیری از جرم دادگستری به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و در این باره نیازمند اعتبارات استانی، کارگروه‌ها و برنامه است./۹۴۵۶/پ210/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات