۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۵۵۸۶۴
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

دوره هشتم شورای عالی و چالش‌های موجود در حوزه

دوره هشتم شورای عالی و چالش‌های موجود در حوزه
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با اشاره به چالش‌های پیش روی اعضا شورای عالی حوزه علمیه در دوره هشتم، گفت: شورای عالی در رصد و بی‌اثر کردن توطئه‌های برنامه‌ریزی شده، بیش‌ترین مسؤولیت را به دوش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه شورای عالی باید جهت علمی، اعتقادی و رفتاری حوزه علمیه را به طور مرتب رصد کند، گفت: نباید اجازه داد دزدان اخلاق و اعتقاد، بعد علمی و اجتهادی حوزه را تضعیف کنند.

وی با اشاره به شبهه افکنی ها علیه حوزه علمیه در فضای مجازی، عنوان کرد: در حال حاضر دانش های حوزوی در فضای مجازی زیر سؤال برده می شود و تلاش بر این است تا طلاب از عمق بخشی به علوم حوزوی ناامید شوند.

استاد حوزه علمیه به اهمیت پاسداری از اخلاق، اعتقادات و علوم دینی اشاره کرد و افزود: توسعه جامعه مدرسین و افزایش اعضای آن لازمه پاسداری از این میراث گران بهای حوزه های علمیه است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه دشمن با ایجاد مشکلات معیشتی به دنبال به چالش کشیدن جامعه و سست کردن پایه های حوزه علمیه است، اظهار داشت: مقابله با توطئه های دشمن نیازمند آگاهی و مواجه همگانی حوزویان است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری مبارزه با بلیه کرونا را یک تکلیف الهی دانست و ابراز داشت: حوزه علمیه و شورای عالی مردم را نسبت به تکلیف الهی حفظ سلامت خود و دیگران آگاه سازند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه توطئه جهت مندی در راستای تخریب حوزه علمیه در حال اجراست، ادامه داد: القای مسأله ولایت مردمی به جای ولایت الهی، تبلیغ اخباری گری، تخریب وحدت حوزه در پوشش های علمی و مذهبی و ایجاد دو قطبی های انحرافی مانند جریان احمد الحسن از جمله توطئه های برنامه ریزی شده است.

وی شکستن حرمت مقدسات حوزه علمیه، مراجع و بزرگان حوزه را از دیگر توطئه ها در حوزه دانست و افزود: شعله ور کردن آتش جنگ های مذهبی از طریق توهین به مقدسات اهل سنت، فرقه گرایی و ترویج عرفان های کاذب باید متوقف شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با هشدار نسبت به ایجاد روحیه دنیا طلبی در میان طلاب، گفت: تحقیر طلاب و اساتید انقلابی با اتهام بی‌سوادی به هدف تضعیف تفکر انقلاب در حال انجام است و باید نسبت به آن بیمناک بود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: شورای عالی در رصد و بی اثر کردن توطئه بیش ترین مسؤولیت را دارد و باید با کمک بزرگان حوزه در ابعاد اجتماعی و مردمی وارد صحنه شده و موجب عزت اسلام شود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات