۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۵۵۸۸۷

یاداشت | زخم تازه «وهابیت» بر پیکر مسلمانان عربستان

یاداشت | زخم تازه «وهابیت» بر پیکر مسلمانان عربستان
سال هاست که رژیم عربستان زندانیان اندیشه را از ارتباط با خانواده های خود محروم کرده است و ضمن اتهام مفسد فی الارض به آنها، همسران و فرزندانشان را شکنجه می دهد.

خبرگزاری رسا - بین الملل: مقامات سعودی با سوء استفاده از ایپدمی کرونا، حدود یک ماه است که بدون هیچ گونه توجیهی خانواده های معارضان بازداشت شده را از هر گونه ارتباط با آنها منع کرده اند.

این مسأله در پی انتشار اخباری مبنی بر مبتلا شدن برخی از زندانیان اندیشه و معارضان سعودی بازداشت شده است که جانشان را به خطر می اندازد؛ موضوعی که سازمان های حقوق بشر مزدور در برابر آن سکوت مرگباری اختیار کرده اند.

آل سعود به شکنجه معارضان در زندان ها بسنده نکرده است و مطابق با فتوای مفتیان و عالمان وهابیت در پی اعدام آنهاست؛ زیرا این عالم‌نماها که امت اسلامی از آنها بیزاری جسته است، زندانیان اندیشه از جمله فعالان اجتماعی و منتقدان را کسانی می دانند که برای مقابله با رژیم سعودی پرداخته اند و قواعد فقهی «مفسد فی الارض» بر آنها منطبق بوده و مجازاتشان اعدام است. این مسأله زخم تازه ای بر پیکر مسلمانان عربستان محسوب می شود.

در حالی که رژیم سعودی به منظور رعایت حال خانواده های معارضان از محاکمه و آزادی مؤقت آنان خبر داد که این آزادی مشروط را مطابق قانون مبارزه با تروریسم قرار داده است؛ موضوعی که زمینه محاکمه نهایی آنها به عنوان تروریسم یا حامی آن و در نهایت اعدام را فراهم خواهد آورد. این اقدام برای مقابله با خانواده های معارضانی صورت می گیرد که در صدد ارایه دادخواست به مراجع بین المللی هستند.

در این میان نیز آل سعود ادعای  محاکمه و آزادی مشروط معارضان را در حالی مطرح کرده است که کسی انتظار ندارد آل سعود معارضانش را آزاد کند و آزادی مشروط در واقع دور زدن قانون با هدف بازی با احساسات همسران و فرزندان معارضان و شکنجه روحی خانواده هایشان صورت می گیرد.

مقامات سعودی همچنین از ممنوع السفر کردن خانواده های زندانیان اندیشه و نزدیکانشان دست برنمی دارد؛ زیرا این اقدامی خودسرانه که موجب شده است تا ده ها زن و کودک بدون هیچ دلیلی از سفرهای ضروری مانند سفر برای مداوای بیماران و سفرهای کاری محروم شوند.

«منا مختار» خواهر یکی از معارضان عربستانی در بند رژیم سعودی در توییتر از فشار روحی و شکنجه روانی خود از سوی آل سعود پرده برداشت و نوشت: از شاه سعودی و وزیر کشور عربستان می خواهم که برادرم که چهار ماه ندیده ام را آزاد کنند. یکی از برادرانم سرطانی و آن یکی خواهرم هم بیمار است. به ما رحم کنید و او را آزاد کنید!

شبكه خبری الجزیره، اخیرا به شکنجه روانی خانواده های معارضان عربستانی از سوی آل سعود اشاره کرد و نوشت: مقامات سعودی برای فریب افکار عمومی، کلیپ صوتی جعلی از تماس تلفنی سلمان عوده منتشر کرده اند که این مبلغ برجسته از زندان با خانواده اش برقرار کرده بود. دراین میان فرزند العوده اعلام کرده است که پدرش در حال شکنجه از سوی آل سعود است.

گفتنی است که سازمان‌های حقوقی بارها در خصوص نقض حقوق بشر در عربستان و فهرست طولانی این کشور در بازداشت فعالان برای مدتهای بدون محاکمه، شکنجه زندانیان، محاکمه‌های مخفیانه و اعدام ابراز نگرانی کرده‌اند./983/ب

ارسال نظرات