۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۶۵۶۱۵۰
امام جمعه موقت تهران:

فساد سیستمی نیست / تهمت دروغی که با عملکرد قوه قضائیه رفع شد

فساد سیستمی نیست / تهمت دروغی که با عملکرد قوه قضائیه رفع شد
آیت الله خاتمی گفت: دشمنان می‌خواهند القا کنند که فساد سیستمی است، اما عملکرد قوه قضائیه موجب رفع این گونه تهمت‌های دروغین است.

آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به فسادستیزی و عدالت طلبی در قوه قضائیه اظهار داشت: قوه قضاییه از ارکان مهم نظام اسلامی و پشتیبان قوای سه گانه است و این سه قوه تجلی حکومت هستند.

وی اقدامات رییس قوه قضائیه را امیدوارکننده خواند و ابراز داشت: مردم از آغاز ریاست آیت الله رییسی در قوه قضائیه تا کنون اقدامات امیدوار کننده‌ای را شاهد هستند که مدت ها بود در انتظارش بودند و من ضمن تقدیر و تشکر از ایشان عرض کنم که هرچه دقت ها و نظارت ها بیشتر شود، مردم نسبت به نظام اسلامی امیدوارتر و دلگرم‌تر خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران، برخورد قوه قضاییه با مفسدان را ضروری عنوان کرد و گفت: همان گونه که آیت الله رییسی تاکید کردند، برخورد با قانون شکنان و مفسدان به ویژه مفسدان اقتصادی با قاطعیت همراه با قانون‌مداری در داخل و بیرون قوه قضاییه و افرادی که در حوزه برخی مسؤولان کلان و غیر آنها هستند، موجب می‌شود که فسادها آشکار شود و نظام اسلامی بتواند برخورد قاطعی با آنها داشته باشد.

وی فساد اداری را سم مهلک دانست و تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند این گونه القا کنند که فساد سیستمی است، اما عملکرد قوه قضاییه در این زمینه، اقدام عملی در رفع این گونه تهمت های دروغین است.

آیت‌الله خاتمی، برقراری عدالت را از اهداف بعثت پیامبران و مبنای نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: عدالت از جمله رسالت‌های انبیاء الهی و روح نظام اسلامی است که فراگیر است و فقط اختصاص به قوه قضاییه ندارد، گرچه اوج آن در این قوه است، اما باید در عرصه‌های دیگر نیز مورد توجه و اجرایی شود.

وی عدالتخواهی همگام با نظام اسلامی را مطلوب خواند و افزود: نباید عدالتخواهی به صورت ابزاری و جناحی و در مخالفت با نظام اسلامی باشد، بلکه مطالبه عدالت از اهداف نظام اسلامی و در راستای انقلاب باید باشد./۹۰۸/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صادق حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
خدمت خالصانه به مردم از بالاترین عبادات است خدا بر توفیقات قضات عادل و کوشا بیفزاید
0
0