۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۵۶۳۳۶
دادستان اصفهان مطرح کرد؛

اهمیت توجه به پیوست فرهنگی طرح‌ها/ پلاسکوهای اصفهان شناسایی شود

اهمیت توجه به پیوست فرهنگی طرح‌ها/ پلاسکوهای اصفهان شناسایی شود
اصفهانی با بیان اینکه عدالت و قانون مبنای عملکرد دستگاه قضایی است، گفت: برای تحقق عدالت اجتماعی باید با فساد مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی اصفهانی، دادستان اصفهان، ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه فرهنگ لازم پیرامون فضای مجازی در جامعه ما وجود ندارد، گفت: کسی حق ندارد در فضای مجازی به دیگران اتهام بزند، فضای مجازی محل مناسبی برای مطرح کردن فساد دیگران نیست بلکه باید برای بررسی مفاسد به مراجع قضایی و قانونی مراجعه کرد.

دادستان اصفهان در ادامه با تأکید بر اهمیت برخورد با اتهام زنی‌ها در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: با شرایط موجود و گرایش مردم به فضای مجازی، لازم است مسؤولان آستانه تحمل خود را بالا ببرند و اگر کسی بر اساس عقلانیت و کار کارشناسی شده اقدامات خود را انجام داده است نباید نگران فضاسازی ها و اتهام‌زنی ها باشد.

سازمان‌های خیریه باید ساماندهی شود

وی با اشاره به عادی شدن شیوع ویروس کرونا در جامعه، بر ضرورت توجه دادن جامعه به خطرات عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و افزود: نیازمند سازماندهی نهادهای خیریه هستیم، برخی انجمن‌ها و سازمان‌های خیریه اقداماتی انجام می‌دهند که ارتباطی با نهادهای خیریه ندارد و بلکه از پوشش خیریه برای اهداف دیگر استفاده می‌کنند.

اصفهانی مبارزه با فساد را لازمه تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: مبارزه با فساد و عدالت اجتماعی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و رویکرد دستگاه قضایی همواره مبارزه با فساد بوده است و با انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضاییه این رویکرد با شتاب بیشتری به پیش می‌رود، چرا که اگر چنین نباشد تحقق عدالت اجتماعی بی‌معنا است.

دادستان اصفهان با بیان اینکه مردمی‌بودن، انقلابی بودن و ضدفساد بودن از جمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب آیت الله رئیسی بوده است، تصریح کرد: تجربه نشان داده است در هر عرصه‌ای از مردم کمک گرفتیم و مردم به صحنه آمده‌اند به موفقیت رسیده‌ایم و هرکجا مردم را کنار گذاشته‌ایم امور و اهدافی که دنبال می‌کردیم محقق نشده است.

رسانه‌ای شدن اتهامات دلیل بر مجرم بودن افراد نیست

وی ادامه داد: دستگاه قضایی نیز از این مسأله مستثنی نیست و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای دستگاه قضایی می‌تواند بسیار مؤثر و کارگشا باشد، انقلابی بودن نیز یکی از لازمه‌های دستگاه قضایی است و باید رویکرد دستگاه قضایی بر مبنای ارزش‌ها و آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

اصفهانی با تأکید بر عدالت محوری و قانون‌مداری در دستگاه قضایی، اظهار کرد: مبنای ما عدل و قانون است، اینطور نیست که اگر پرونده‌ای رسانه‌ای شد باید با شخص برخورد کرد، بلکه تنها اگر ثابت بشود کسی خلاف و خطایی کرده است با او بر مبنای عدالت و قانون برخورد می‌شود.

دادستان اصفهان با اشاره به عدم وجود ابزار و لوازم پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی، عنوان کرد: بدون همکاری و تعامل نهادهای مختلف، مسأله پیشگیری از وقوع جرم محقق نمی‌شود، اگر بتوانیم هم افزایی میان دستگاه‌ها و تعامل مربوطه را شکل دهیم و از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران استفاده کنیم می‌توانیم به دستاوردهای خوبی در این عرصه برسیم و پیشگیری از وقوع جرم قطعا آمار جرم و جنایت را در جامعه کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: استفاده از صاحب نظران و نخبگان برای شناسایی مفاسد و بسترهای فسادزا، آسیب‌ها و راهکارهای برخورد با آنها و پیشگیری از وقوع جرایم از اولویت‌های دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی با خلاف‌ها و خطاها و جرائم به طور قاطع برخورد خواهد کرد.

پیوست فرهنگی در طرح‌ها مورد توجه واقع شود

اصفهانی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر وظایفی در خصوص مسائل مختلف شهر دارد، تصریح کرد: باید از شورای اسلامی شهر اصفهان سؤال کرد چند پلاسکو در سطح شهر اصفهان وجود دارد و آیا تدابیر لازم در این خصوص سنجیده شده است؟ نباید اجازه دهیم حادثه‌ای نظیر پلاسکو رخ دهد و لازم است مسؤولان مربوطه راهکارهای لازم را در این خصوص ارائه دهند و اقدامات لازم را انجام دهند.

دادستان اصفهان با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی طرح‌ها، اظهار کرد: مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی باید پیوست‌های فرهنگی لازم را داشته باشد، اگر قرار است طرحی اجرا شود باید تمام مواردی که برای یک شهروند لازم است در آن دیده شود.

وی با اشاره به حمایت دادستانی از مسؤولان و مدیریت شهری اصفهان بر مبنای قوانین و حفظ حقوق شهروندان، خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری با دستگاه‌ها در عین حفظ حقوق شهروندان همکاری‌های لازم برای انجام اقدامات لازم در خصوص نیازهای جامعه و کشور می‌توان به نتیج مطلوبی دست پیدا کرد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات