۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۵۶۴۲۷

چند خبر کوتاه از بازار نشر

چند خبر کوتاه از بازار نشر
چاپ چهارم کتاب پدر معنوی حزب الله، رمانی از زندگی امام رضا(ع) و به اضافه مردم از مهم‌ترین اخبار بازار نشر امروز هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، چاپ چهارم کتاب پدر معنوی حزب الله، رمانی از زندگی امام رضا(ع) و به اضافه مردم  از مهم‌ترین اخبار بازار نشر امروز هستند.

کتاب «پدر معنوی حزب‌الله» به چاپ چهارم رسید

کتاب «پدر معنوی حزب الله؛ خاطرات و تحلیل‌های سیدحسن نصر الله درباره آیت الله بهجت» با گردآوری و ترجمه وحید خضاب، به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ چهارم رسیده است.

این‌کتاب مجموعه‌ای از خاطرات و تحلیل‌های سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان درباره آیت الله بهجت را شامل می‌شود که توسط وحید خضاب نویسنده و مترجم کتاب «از افغانستان تا لندنستان» جمع‌آوری و سپس ترجمه شده است.

در بخشی از این‌کتاب که به صورت گفتگو با سیدحسن نصرالله، است، می‌خوانیم:

...بنده شخصاً بسیاری از چیزهایی که در مورد حضرت شیخ بهجت نوشته و جمع‌آوری شده بود را خواندم، ولی معتقدم آیت‌الله بهجت در واقع پدری معنوی بودند و ما نیز ایشان را پدری معنوی می‌دانستیم. این‌موضوع پس از رحلت امام خمینی تقویت شد. هنگامی که دیدیم رهبر و ولی امر ما یعنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(دام ظله الشریف) وقتی برای زیارت به قم مشرف می‌شوند بسیار اصرار دارند با حضرت شیخ(قدس سره) دیدار کنند، توشه بگیرند، سؤال کنند، استفاده ببرند و از راه‌نمایی‌های او بهره ببرند، دیگر تکلیف ما به عنوان سربازان و پی‌روان آن رهبر مشخص بود. در نتیجه شاید پس از رحلت حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) این ابوت روحی و معنوی و ارتباط روحی قوی‌تر شد.

چاپ چهارم این‌کتاب با ۸۰ صفحه و قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه شده است.

م/ چند کتاب تازه از بازار نشر

کتاب جدید حسن احمدی برای جوانان منتشر شد / رمانی از زندگی امام رضا

رمان «در سال‌های دور» نوشته حسن احمدی به‌تازگی توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب رمانی برای نوجوانان و جوانان است که در ۱۲۰ صفحه نوشته شده و داستانی تخیلی دارد. قصه «در سال‌های دور» درباره زندگی یک زن و مرد و مشاهدات آنان به ابعاد مختلف زندگی امام رضا (ع) است.

خواننده این‌رمان از خلال داستانی که احمدی نوشته، با رنج و مرارت‌های دوران حیات امام رضا (ع) آشنا می‌شود و جزئیاتی از زمان امامت امام هشتم شیعیان پیش نظرش قرار می‌گیرد. تصویرکردن سیره رضوی و امامت شیعه در دوران خلافت مامون از جمله اهدافی است که احمدی از نگارش این‌رمان با خرده‌داستان‌هایش داشته است.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

«آقا ببخشید، میشه این پول رو بندازید تو ضریح؟»

«آقا ممنون که بالاخره بعد از ...»

«آقا با شما هستم!»

حبیب، ۵۷ ساله غرق در خود و گفته‌هایش بود. انگار جز هاله‌ای از نور و رنگ و سایه‌ای سبک بر بالای سرش، چیزی نمی‌دید. این حس همیشه برایش عجیب بود. وادارش می‌کرد تا ساعتی بی آن که حرف بزند، آنجا بایستد؛ جایی که الان هم در همان نقطه ایستاده بود. آن وقتها فقط به ضریح امام(ع) زل می‎زد. آن روزها هر بار دهان به گفتن باز کرده بود، حرفهایش را خورده بود. این بار فرق می‌کرد. این بار تصمیم گرفته بود خیلی حرفها را بزند، خیلی چیزها را بپرسد که تا آن روز جواب نگرفته بود. آمده بود اجازه بگیرد و بماند.

ضریح مثل همیشه شلوغ بود. حبیب ذهنش را از افکار گوناگون خالی کرد. با نگاه به آدمها که هر یک می‌خواستند به شکلی از لابه‌لای هم به ضریح برسند، گفت: «یعنی نمیشه به ردیف از یه سمت بیان و برن؟» با خودش فکر کرد اگر او را قبول کردند، طرحی می‌دهد و پافشاری می‌کند تا آن اتفاق بیفتد اما اگر نخواستند که او را بپذیرند تا به کار مشغول شود یا در آغاز کار او را فرستادند در ورودی یکی از درها بایستد، چه؟ مهم نبود کجا باشد؛ همین که می‌توانست باشد، عالمی بود. از شادی برای همیشه بودن در آنجا قند در دلش آب می‌شد. لذت شیرینی در تمام وجودش رخنه کرده بود. باز فکر کرد اگر او را نپذیرفتند چه؟ در آن حال نگاهش به جوانی افتاد که می‌خواست خودش را کاملا به ضریح برساند. با خود گفت: «فکر نمی‌کنم با طرح من موافقت کنن.» ادامه داد: «همه اینها آنقدر حرف با امام دارن که می‌دونم تمومی نداره.»

این‌کتاب با ۱۲۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۷ هزار تومان عرضه شده است.

م/ چند کتاب تازه از بازار نشر

«به اضافه مردم» از راه رسید / 10 اصل اساسی برای کار فرهنگی چیست؟

کتاب «به اضافه مردم»؛ ده اصل اساسی در کار فرهنگی به قلم روح‌الله رشیدی، نویسنده پُرکار تبریزی به همت انتشارات «راه یار» منتشر و راهی بازار نشر شد.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

«چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت. یک چله پُر فراز و نشیب را پشت سرگذاشتیم و حالا آماده‌ایم تا گام دوم را برداریم؛ بلندتر و امیدوارانه‌تر و پُر فروغ‌تر از چهل سال نخست. مسائل و دغدغه‌های پرشماری در گام جدید داریم، اما مسائل حوزه «فرهنگ» چیز دیگری است. تعارف که نداریم؛ پایه انقلاب اسلامی، فرهنگ بوده است. با تغییر در این زمینه بود که آن انقلاب بزرگ به ثمر نشست. بعد هم که لشکر شیاطین دست به کار شد تا پشت این انقلاب را به زمین بزند، فرهنگ برآمده از انقلاب اسلامی بود که اندیشه و عمل ما را شکست‌ناپذیر کرد. به یاد بیاورید دهه سخت شصت را. آن حجم از سختی و مضیقه، حتى به اندازه یکی دو ماه، کافی است تا ملتی را از پای درآورد.

پس ما چرا شکست نخوردیم؟ چرا واندادیم؟ پاسخش روشن است؛ اگر لشگری از فرزندان خالص ملت، در خطوط رزم، سینه سپر کرده بودند و برای حفظ عزت اسلامی‌مان خون می‌دادند، در پشت جبهه‌ها نیز، لشگر عظیمی از همین مردم با ساماندهی هسته‌های فرهنگی، مشغول مقاومت بودند. به یاد بیاوریم مساجد، مدارس و دانشگاه‌های آن دوره را. آن جوش‌وخروش و همت و اهتمام بود که نمی‌گذاشت شیرازه‌های جامعه از هم بپاشد. هر جا می‌رفتی نشانه‌ای از کاری فرهنگی را می‌دیدی که توسط خود مردم طراحی و اجرا می‌شود. گروه‌های سرود و تئاتر در مساجد و مدارس، نمایشگاه‌های عکس و طراحی و نقاشی و کاریکاتور، تشییع‌های پُرشکوه شهدا، گروه‌های مردمی پشتیبانی از جنگ و... . همه و همه زنجیره مقاومت فرهنگی را شکل داده بودند. آنها نه تنها در برابر شعبده‌های فکری و فرهنگی دشمن مقاومت می‌کردند، بلکه در موضع تهاجم به دشمن هم بودند!

در این نوشتار، به استناد تجربیات ارزنده تاریخ انقلاب اسلامی، تلاش کرده‌ایم برخی اصول و قواعد کار فرهنگی را مرور کنیم. این قواعد را در قالب «ده اصل» آورده‌ایم. طبعاً حرف‌های بهتر و بیشتری در این زمینه وجود دارد. به ویژه کسانی که خود از بانیان و عاملان کار فرهنگی در چهل سال گذشته بوده‌اند، می‌توانند این ایده‌ها را کامل‌تر نمایند. این اصول ده گانه، اگرچه از هم جدا هستند، اما عملاً در دل هم قرار دارند. در واقع ما با یک منظومه نظری و عملی مواجه هستیم. هر اصل به طریقی به اصل دیگر مرتبط است، بنابراین نگاه نقطه‌ای و جزئی به آن، چندان مفید نخواهد بود.»

بر اساس این گزارش، این کتاب در ۱۰ فصل به بررسی ۱۰ قاعده اساسی در کار فرهنگی و تشکیلاتی پرداخته و در هر فصل، مثال‌هایی هم که از خاطرات و تجربه‌های عینی افراد گرفته شده، جهت کاربردی شدن این قواعد آورده شده است. همچنین در بخش ضمیمه کتاب، ضمن آسیب‌شناسی نحوه اجرا و برگزاری یک برنامه فرهنگی، شیوۀ مواجهه با مسائل و چالش‌های موجود در فرآیندهای فکری و اجرایی برنامه‌های فرهنگی به عنوان تمرین درنظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «به اضافه مردم» که در ۱۴۴ صفحه و با تیراژ ۱۵۰۰ نسخه توسط انتشارات «راه یار» راهی بازار نشر شده است، علاوه بر کتابفروشی‌ها می‌توانند از طریق سایت Ammaryar.ir یا مراجعه به صفحات مجازی این ناشر به نشانی @raheyarpub اقدام کنند.

لازم به ذکر است پیش از نیز کتاب‌های «برخیزید»؛ خاطرات شفاهی سیدحمید شاهنگیان، «آپاراتچی»؛ خاطرات شفاهی جلیل طائفی اسدی، «مربای گل محمدی»؛ خاطرات مربیان پرورشی دهه شصت و «متولد بهمن»؛ خاطرات شفاهی اسفندیار قره‌باغی به قلم روح‌الله رشیدی توسط انتشارات «راه یار» چاپ و عرضه شده است./925/ت303/ف

م/ چند کتاب تازه از بازار نشر

 

 

ارسال نظرات