۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۵۶۴۴۶
آیت الله توکل در گفت‌وگو با رسا:

برخورد با مفسدان باید قاطع و بدون اغماض باشد

برخورد با مفسدان باید قاطع و بدون اغماض باشد
نماینده خبرگان با اشاره به اینکه باید برخورد با مفسدان و خلافکاران به صورت بازدارنده باشد، گفت: امروز باید با همه مفسدان قاطع و بدون اغماض برخورد شود.

آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، منویات رهبر معظم انقلاب درباره استفاده از نخبگان حوزوی و دانشگاهی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و تعاریف حقوق عامه را مورد توجه قرار دارد و گفت: شرط پیشرفت مملکت تحقق لوازم رشد و زدودن موانع رشد است، از این رو نخبگان باید شرایط و لوازم رشد را محقق سازند.

وی با بیان اینکه رفع موانع رشد یکی از الزامات بسیار مهم برای دستیابی به پیشرفت است، اظهار داشت: در گذشته در زمینه رفع موانع رشد مشکلات بسیاری وجود داشت که اخیراً با حرکت های تحول آفرین قوه قضائیه مقداری از آنها حل شده است.

آیت الله توکل با تأکید با قاطعیت بیشتر دستگاه قضا در مبارزه با مفسدان ابراز کرد: امروز برخی مفسدان و رانت خواران بسیار راحت اعمال خود را مرتکب می شوند، چراکه می دانند حتی اگر دستگیر شوند برخورد قاطع، محکم و عبرت آموزی با آنها صورت نمی گیرد؛ امروز زندان ها به ویلا و مهمانسرا تبدیل شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید برخورد با مفسدان و زندانیان به صورت بازدارنده باشد، خاطرنشان کرد: به اندازه ای در زندان ها آسان گرفته می شود که برخی از افراد به زندانی فصلی تبدیل شده اند، یعنی هر ساله یک عمل خلاف مرتکب می شوند تا به زندان افتاده و از امکانات آنجا استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات قضایی باید به گونه ای باشد که هنگامی که مجرمان و مفسدان اقتصادی نام زندان و برخورد قضایی را می شنوند لرزه بر جانشان بیافتد، گفت: امروز باید با همه مفسدان برخورد قاطع صورت گیرد؛ متأسفانه گاهی با دزدان و مفسدان جزء، برخورد قاطع و محکم صورت می گیرد اما مفسدان بزرگ آزادانه حرکت می کنند.

آیت الله توکل با بیان اینکه هنگامی که مردم مشاهده کنند که با مفسدان برخورد قاطع و بدون اغماض صورت می گیرد، بدون شک اعتماد و امیدواری خود را از دست نمی دهند و نسبت به آینده دلگرم خواهند بود، ابراز کرد: دستگاه قضایی علاوه بر برخورد با مفسدان باید کسانی که در ایجاد یک فساد نقش دارند را نیز دستگیر کرده و با آنها برخورد کنند؛ به عنوان مثال در جریان دستگیری آن زن و شوهری که 7 هزار خودرو خریداری کرده بودند، باید کسانی که زمینه تحقق این فساد را شکل داده اند نیز دستگیر شده و با آنها برخورد شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه مسؤولان نباید به مردم از موضع بالا نگاه کنند، ابراز کرد: مسؤولان باید با دردهای مردم آشنا باشند، زیرا یک دکتر تا زمانی که بیماران را از نزدیک معاینه نکند نمی تواند آنها را درمان کند؛ بنابراین اگر مسؤولان با دردها و مشکلات مردم آشنا باشند می توانند برنامه ریزی بهتری برای رفع مشکلات کشور داشته باشند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات