۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۵۶۵۵۸
مدیر کل اوقاف لرستان:

نهادینه سازی فرهنگ وقف مشارکتی نیاز جامعه امروز است

نهادینه سازی فرهنگ وقف مشارکتی نیاز جامعه امروز است
حجت الاسلام طباطبایی بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ وقف مشارکتی تأکید کرد و گفت: دراین راستا باید از ظرفیت های رسانه و تبلیغی استفاده شود.

حجت الاسلام محمد طباطبایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با محوریت اهمیت وقف و ضرورت بهره مندی از ظرفیت رسانه در نهادینه سازی فرهنگ وقف بیان داشت: ترویج فرهنگ وقف لازمه رفع مشکلات و حیات جامعه است.

مدیرکل اوقاف لرستان بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ وقف مشارکتی تأکید کرد و گفت: وقف مشارکتی وقف جدیدی نیست و از گذشته تا به امروز مردم وقف های انتفاعی به این صورت داشته اند.

وی یادآور شد: در وقف مشارکتی در ساخت مساجد، امامزاده ها و حسینیه ها همه مردم مشارکت داشته اند.

حجت الاسلام طباطبایی بیان داشت: وقف منفعتی مشارکتی کار نوین و جدیدی است که توسط سازمان اوقاف در حال شکل گیری است و با بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی، رسانه ای و فرهنگی این نوع وقف باید در جامعه نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: وقف مشارکتی به این معناست که یک مجموعه ای از آحاد جامعه با هر توان مالی در خرید یک ملک تجاری یا مسکونی و یا کشاورزی مشارکت می کنند و درآمد حاصل از این وقف را صرف نیت مد نظر آن مجموعه می کنند.

مدیر کل اوقاف لرستان وقف را از محاسن آموزه های اسلامی دانست و گفت: وقف در واقع یک نوع ایثار و از خودگذشتگی است و اینکه انسان از قسمتی از مال خود برای یک نیت خیر و در راه خدا گذشت می کند در واقع ایثار کرده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ از خودگذشتگی و انفاق در جامعه یک کار بسیار زیبایی است، اذعان داشت: اگر بتوانیم در بین اقشار مردم این فرهنگ را رونق دهیم کار بسیار بزرگی است./9451/ت310/ب1

ارسال نظرات