۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۵۶۶۵۸
فتنه خاکستری (۳۳)؛

مشکلات اقتصادی ناشی از عدم انتخاب اصلح و جناح بازی‌های سیاسی است

مشکلات اقتصادی ناشی از عدم انتخاب اصلح و جناح بازی‌های سیاسی است
آیت الله مجتهدشبستری مشکلات اقتصادی را ناشی از عدم انتخاب اصلح دانست و گفت: حامیان مدیران غیر اصلح که مسبب اصلی مشکلات اقتصادی هستند باید پاسخگو باشند.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامه موسوی‌خوئینی‌ها، گفت: در این نامه چند نکته قابل‌تأمل وجود دارد.

وی به نخستین نکته اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات و معضلات اقتصادی کشور امری بدیهی است و برای هر انسان منصف و خبیر لازم است وظایف رهبری، قوای سه‌گانه، سازمان‌ها، نهادها و مردم را با دقت و امعان نظر در قانون اساسی تشخیص بدهد سپس ضعف‌های موجود را با افراد ذی‌ربط و مدیریت تشکیلات مربوطه منتسب و متوجه کند.

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه تأکید کرد: نباید به‌گونه‌ای مطالب را مطرح کرد که خلط در مبحث صورت گرفته و مسؤول این مشکلات به‌جای ارگان مربوطه مانند مجلس، دولت و مقامات دیگر نظیر مقامات کلان نسبت داده شود و مسببین اصلی تبرئه شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح یک سؤال، ابراز کرد: در نامه مذکور، عبارت آنچه در ذهن و زبان بسیاری از مردم؛ به کار رفته است حال این سؤال مطرح می‌شود که این نظرسنجی را کدام مرکز علمی آماری و در گستره میدانی چه تعداد از مردم انجام داده است؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در نکته سوم این مساله مطرح می‌شود برای اندازه‌گیری موفقیت نظام جمهوری اسلامی می‌توانیم وضع فعلی کشور را با وضعیت زمان شاه و حتی کشورهای منطقه و ابرقدرت‌ها مقایسه کنیم، پیشرفت‌های علمی، صنعتی و فناوری‌های بومی در صنایع دفاعی که قطعاً اثر بازدارندگی از سوءقصد دشمنان اسلام و ایران دارد و استقلال و امنیت کشورمان و همسایگان را تضمین می‌کند به‌هیچ‌وجه قابل‌تردید نیست.

وی با طرح این پرسش که آیا عنوان اسلامی زیبنده نظام اسلامی نیست؟ پاسخ داد: قطعاً نظام، اسلامی است و اینکه علاوه بر قانون اساسی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب روی این موضوع تأکید فراوان داشتند جای بحث نیست اما تا چه اندازه دولت در سطوح مختلف و جامعه و دانشگاه‌ها و فضای مجازی اسلامی‌شده سخن دیگری است.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: همان‌طور که خوئینی‌ها مطرح کردند کینه‌توزی‌های دشمنان انقلاب به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی محدودیت‌هایی برای کشور ایجاد کرده است ولی آیا این محدودیت‌ها، فشارها و خصومت‌ها در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور نباید نادیده گرفته شود؟ و تجربه برجام همان‌طور که رهبر انقلاب از ابتدای امر عدم خوش‌بینی خویش را از آن ابراز فرمودند آیا عدم سازش و تسلیم را تائید نمی‌کند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بخشی از نامه اشاره و خاطرنشان کرد: در این نامه نسبت به آمدن و رفتن مدیران نوشته شده خارج از چارچوب اراده عالی و حاکم بر مقدرات نیست! عرض می‌شود واضح است طبق اصول قانون اساسی تبیین مسؤولیت «رییس جمهور، نمایندگان مجلس و هیات وزیران با رأی اعتماد مجلس و خبرگان رهبری و با انتخاب مردم  انجام می‌شود و سیاست رهبر انقلاب همانند سیاست امام راحل بنا بر اقتضای مصالح کشور همواره تنفیذ آرای مردم و حمایت از منتخبین ملت بوده است.

وی افزود: لذا می‌توان گفت برخی از مشکلات ناشی از اشتباهات مردم در انتخاب اصلح است همچنین افراد و گروه‌هایی که از مسند نشینی مدیریت‌هایی که مسبب وضع موجود اقتصادی کشور شدند و حمایت کردند باید پاسخگو باشند.

آیت‌الله مجتهدشبستری رهبری رهبر انقلاب را در طول این سالها حکیمانه و مدبرانه دانست و بیان داشت: به نظر می‌رسد رهنمودهای رهبر انقلاب در طول مدت زعامت ایشان چه در رابطه با مسائل اقتصادی و چه در رابطه با مسائل امنیتی، داخلی، منطقه‌ای، فرهنگی و غیره انصافاً حکیمانه و مدبرانه بوده است و امید است مسؤولان مربوطه و مردم در تحقق این رهنمودها جدیت و عزم راسخ مبذول کنند تا به فضل الهی مشکلات موجود برطرف شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قطعاً خواص آگاه و افراد منصف که تعصبات جناحی و گروهی ندارند در مقام قضاوت خادم را از خائن، لایق را از غیر نالایق و آگاه را از غافل به‌خوبی تشخیص می‌دهند امید آن‌که همه ما چنین باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خاتمه، سخنانم را با جمله‌ای از وصیت‌نامه سردار رشید اسلام شهید قاسم سلیمانی به اتمام می‌رسانم آن شهید بزرگوار در وصیت‌نامه خویش خطاب به علما چنین می‌گوید من حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینیم او نیازمند همراهی و کمک شما است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات