۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۶۵۶۷۷۰
آیت الله سید یاسین موسوی؛

اخراج آمریکا از عراق واجب است

اخراج آمریکا از عراق واجب است
خطیب جمعه بغداد بیان کرد: ما ملتی مستقل هستیم و اخراج آمریکایی ها از عراق امری غیرقابل مناقشه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد، بیرون راندن نیروهای آمریکایی را امری لازم و غیرقابل مناقشه توصیف کرد.
امام جمعه بغداد با اشاره به تصویب خروج آمریکایی ها از عراق در پارلمان، تصریح کرد: ما از این مهم عبور کرده ایم، چرا که ما طالب استقلال همه جانبه برای عراق هستیم.
وی افزود: مسؤول مذاکرات با آمریکا باید بداند که حتی اگر بخواهد با آمریکایی ها به توافق برسد، ما هرگز اجازه نخواهیم داد که عراق تحت سلطه فرهنگی، تربیتی و دینی آمریکایی قرار گیرد؛ زیرا ما ملتی مستقل هستیم.
خطیب جمعه بغداد تأکید کرد اول و آخر تمام مشکلات به آمریکا بازمی گردد، همچنین تنها راه نجات کشور را استقلال اقتصادی، تربیتی، نظامی و سیاسی عراق قلمداد کرد.
وی در پایان به این نکته اشاره کرد که افتخار عراق این است پایتخت حکومت امیرالمؤمنین بوده و پایتخت حکومت امام زمان (عج) خواهد بود.
همچنین حجت الاسلام علی الأسدی رییس شورای سیاسی جنبش نجباء عراق در پیامی توئیتری با اشاره به یکصدمین سالگرد پیروزی انقلاب عراق علیه اشغالگران انگلیسی در سال ۱۹۲۰، نوشت: «ثورة العشرین» با مرجعیت علمای بزرگی همچون میرزا محمد تقی شیرازی، سید محمد سعید حبوبی، سید محسن حکیم و دیگر بزرگ‌مردان حوزه به نقطه‌عطفی مهم در تاریخ عراق تبدیل شد.
بر اساس این گزارش، «علی الاسدی» افزوده است: این انقلاب الگویی موفق از وحدت و یکپارچگی ملی را به جا گذاشت.

وی با اشاره به مشارکت همگانی مردم عراق در پیروزی این انقلاب، تاکید کرده است: همان‌گونه که شیخ شعلان ابو الجون در جنوب به ایفای نقش پرداخت، شیخ ضاری المحمود هم در مناطق غربی به کمک انقلاب شتافت و دست در دست هم عراق را آزاد کردند. علمای حوزه نجف به همراه علمای الانبار و سامراء یکصدا علیه استعمار قیام کردند.

رییس شورای سیاسی نُجَباء در پایان خاطرنشان کرده است: نوادگان این چهره‌های شاخص نیز امروز در «ثورة العشرین دوم» پیروزی‌های اجدادشان را تکرار کرده، اشغالگران آمریکایی را از خاک خود بیرون رانده و حاکمیت در سایه وحدت ملی را محقق خواهند کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه 313
Iran, Islamic Republic of
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
آمریکا باید نابود شود
2
0
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
درود بر امام جمعه مجاهد آیت الله موسوی
احسنت به این بصیرت
2
0